این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    حرفه ای که به کشت محصولات کشاورزی و مدیریت دام میپردازد

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    ناشناس

    جواب

    درسته

    این درسته

    حرفه ای که به کشت محصولات کشاورزی و مدیریت دام میپردازد را از این سایت دریافت کنید.

    علوم دامی

    علوم دامی

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    گاو

    این مقاله نیازمند ویکی‌سازی است. لطفاً با توجه به راهنمای ویرایش و شیوه‌نامه، محتوای آن را بهبود بخشید.

    رشته علوم دامی، مجموع علومی است که با فیزیولوژی دام، ژنتیک و اصلاح نژاد دام، تغذیه دام و بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های دام و و مدیریت سروکار دارند. علوم دامی اطلاعات گسترده در مورد پرورش گونه‌های دام سبک، دام سنگین، ماکیان، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم به‌صورت تخصصی با هدف تولید فرآورده‌های جانوری یا برای پرورش حیوانات خانگی ارائه می‌دهد.

    به عبارتی فن پرورش براساس اصول بهداشتی و تغذیه‌ای و اقتصادی دام و طیور و آبزیان و حشرات است.

    امروزه تولید محصولات پروتئینی مبتنی بر سامانه‌های سنتی دامپروری جوابگوی نیاز جامعه نیست و نیازمند تربیت دانش آموختگان کارآمد در رشته دامپروری و علوم دامی هستیم تا با فعالیت در این حوزه بتوان به امنیت غذایی و پاسخگویی جمعیت در حال افزایش باشاگر علاقمند به جانوران اهلی هستید، یکی از بهترین و متنوع‌ترین رشته‌های تحصیلی، علوم دامی است که می‌تواند اطلاعات وسیعی درمورد تغذیه و پرورش و نگهداری جانوران مختلف برای مثال پرورش گاو، پرورش ماکیان، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم، بوقلمون، شتر مرغ، شتر، گاومیش، گوسفند، بز، اسب و حیوانات خانگی بدهد.

    تاریخچه رشته علوم دامی و دامپروری در ایران[ویرایش]

    پیشینۀ دامپروری به ۱۲۰۰۰ سال گذشته و با اهلی کردن جانوران توسط بشر برمیگردد. تاریخچه تدریس در زمینه امور دام و علوم دامی در ایران از سال ۱۲۷۹شمسی با تأسیس مدرسهٔ فلاحت مظفری شروع شد که در این مدرسه دروس کشاورزی و امور دام تدریس می‌شد و تمام دانش‌آموختگان در مناطق روستایی مشغول فعالیت‌های تولیدی می‌شدند، در دانشگاه تهران از دهه ۲۰ شمسی آموزش دامپروری به صورت چند واحد درسی با عنوان «دامپروری» ابتدا در سال ۱۳۲۴ در دانشکده کشاورزی شروع شد تا اینکه در سال ۱۳۳۴ «واحد دامپروری» دانشکده بنیاد نهاده شد.

    در سال ۱۳۳۵ گرایش دامپروری با ۱۵ واحد درسی در دوره کارشناسی رشته کشاورزی عمومی راه اندازی شد.

    در سال ۱۳۴۰ این گرایش به رشته دامپروری در مقطع کارشناسی تبدیل شد و در سال ۱۳۴۲ گروه دامپروری به عنوان یکی از گروه‌های دانشکده کشاورزی به رسمیت شناخته شد. و از اوایل دهه شصت علوم دامی و دامپروری به عنوان یکی از گرایش‌های مهندسی کشاورزی مطرح گردید و مقطع کارشناسی ارشد علوم دامی در دانشگاه تهران برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ به صورت ناپیوسته و دوره‌های دکتری در سال ۱۳۷۳ در رشته تغذیه دام، در سال ۱۳۸۰ در رشته اصلاح نژاد دام و در سال ۱۳۸۳ در رشته فیزیولوژی دام راه‌‍اندازی شدند.

    مباحث[ویرایش]

    علوم دامی توانایی‌هایی را در زمینه صنایع کشاورزی، مهارت در مباحث تئوری و عملی تولید و پرورش حیوان، امنیت محصولات غذایی، جنبه‌های اخلاقی کیفیت و امنیت غذایی، رفاه جانوران، تغییر روش‌های قدیمی، و تلفیق تئوری و عملی مهارت‌های صنعتی ارائه می‌کند.

    عمده مباحث در کارشناسی علوم دامی دربارهٔ پرورش انواع جانوران مزرعه‌ای و رفتارشناسی، فیزیولوژی، تغذیه، ژنتیک واصلاح دام و مدیریت فارم است.

    مبحث فیزیولوژی دام شامل فیزیولوژی تکمیلی و تولیدمثل دام و ماکیان و هورمون شناسی و غدد داخلی و ایمنی‌شناسی در دام و ماکیان به جهت افزایش تولیدمثل و رفتارشناسی و کنترل عوامل محیطی و تنش به جهت بالا بردن راندمان تولید و تولیدمثل و ارائهٔ خدمات تولیدمثلی همانند تلقیح مصنوعی و تشخیص بارداری می‌باشد.

    مبحث تغذیه دام به‌طور تخصصی شامل گرایش‌های تغذیه نشخوارکنندگان وتک معده‌ای ها(خوک، اسب، طیور)می‌باشد که به رفع ناهنجاری‌های متابولیکی و ارائهٔ جیرهٔ مناسب برای دوران‌های مختلف رشد و تولید در دام و ماکیان آبزیان و زنبور عسل می‌پردازد.

    ژنتیک و اصلاح دام در دو سطح سلولی-مولکولی (شناسائی حیوان دارای ژن مورد نظر با استفاده از مارکرها- تولید جانوران ترانسژنیک) و همچنین در سطح روش‌های اصلاح ژنتیک کمی به گزینش جانوران برتر از نظر سطح تولید و ماندگاری یا مقاومت به بیماری‌ها و شرایط سخت آب و هوایی می‌پردازد.

    چالش‌ها و مشکلات[ویرایش]

    برای رسیدن به توانایی بالقوهٔ خودکفایی محصولات لبنی وگوشتی و تولیدات دامی کشور، با توجه به افزایش حداقل دو برابری تقاضا تا بیست سال آینده نیاز باتوجه به اینکه مصرف گوشت در سراسر دنیا از سی سال گذشته تا کنون به بیش از پنج برابر رشد یافته‌است، نیاز به متخصصان علوم دامی در واحدهای پرورشی و تولیدی در سراسر دنیا حس می‌شود تا نیل به اهداف توسعه کشاورزی پایدار شود.

    اخیراً تحقیقاتی و تولیداتی در سطح آزمایشگاه‌ها در مورد تولید گوشت مصنوعی تحت عنوان گوشت درون کشتگاهی و شیر و تخم مرغ آزمایشگاهی انجام شد که با موفقیت‌هایی همراه بود، اما این تولیدات بسیار گران و تا کنون تجاری نشده‌است و همچنین پر هزینه تر از روش سنتی هستند که در حال حاضر وحتی آینده امکان رقابتی شدن قیمت را نخواهند داشت و حتی درصورت رسیدن قیمت هم به چشم یک محصول غیرطبیعی و محصول درجه دوم و جایگزین از آن‌ها یاد خواهد شد، علاوه بر ان طعم مشابه واقعی نداشتند که چالشی بسیار جدی به‌شمار می‌رود که احتمالاً هیچ‌گاه به طعم طبیعی و ارگانیک نخواهند رسید، همچنین انتخاب اکثر مردم معمولاً محصولات طبیعی و ارگانیک خواهد بود تا اینکه محصولات آزمایشگاهی یا تراریخته باشد و برای نگهداری گوشت می‌بایست به ناچار باید افزودنی‌هایی همانند نیترات‌ها و بنزوات سدیم و آمین‌های آروماتیک هتروسیکلیک و هیدروکربن‌های آروماتیک چندحلقه‌ای حتماً باید اضافه کنند که هم صنعتی و شیمیایی هستند و هم ارتباط آن با برخی سرطان‌ها و همچنین تأثیر منفی بر روی DNA اثبات شده‌است. و برای تولید شیر مصنوعی و سایر لبنیات مصنوعی هم از نوعی مخمر استفاده کرده‌اند به علاوهٔ شکر به جای لاکتوز و آمینو اسیدهای ضروری که این‌ها هم صنعتی و شیمیایی هستند که هیچگاه جایگزین طبیعی شیر نخواهد بود و احتمالاً همانند سایر پروژه‌های مشابه مثل شیر سویا مورد استقبال عمومی قرار نخواهند گرفت که این موارد استفاده در این محصولات لبنی هم صنعتی و شیمیایی هستند و هم وابستهٔ مجدد به دام و طیور برای برداشتن قسمتی از بافت، که متخصصان این زمینه را با مشکلات جدی رو به رو کرده‌است، بنابراین همانند سایر محصولاتی که به دو صورت طبیعی و غیرطبیعی در بازار موجود هستند قابل رقابت با محصولات طبیعی و ارگانیک نخواهند بود.

    منبع : fa.wikipedia.org

    معرفی رشته و مشاغل زمینه تحصیلی حرفه ای کشاورزی

    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, تالیف کتاب درسی, تعلیم و تربیت, رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

    اخبار معرفی رشته و مشاغل زمینه تحصیلی حرفه ای کشاورزی

    معرفی رشته و مشاغل زمینه تحصیلی حرفه ای کشاورزی

    تاریخ 8 ارديبهشت, 1399 - 08:43.

    در گروه کشاورزی و غذا پنج رشته امور زراعی، امور باغی، امور دامی، ماشین های کشاورزی و صنایع غذایی وجود دارد. با توجه به شرایط اقلیمی و بازار مصرف، ممکن است در مناطق مختلف کشور گروهی از مشاغل این رشته ها کاربرد داشته باشد، به این معنی که ممکن است در منطقه ای امکان تولید یکی از محصولات زراعی،  باغی و دامی وجود نداشته باشد، همچنین ممکن است مشاغل زیر مجموعه هر رشته در مناطق مختلف متفاوت باشد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نقل از معاونت طراحی و تولید بسته های یادگیری، بر همین اساس به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع ملی، استفاده بهینه از زمان تحصیل(سه سال)، آموزش مبتنی بر عمل و امکان به کارگیری آموخته ها برای اشتغال، توصیه شده است ایجاد رشته و انتخاب مشاغل زیر مجموعه هر رشته برای مناطق مختلف براساس آمایش سرزمین و سیاست­های کلان کشور باشد. آقای مهندس آریانپورکارشناس زمینه تحصیلی حرفه ای کشاورزی (امورزراعی، امورباغی و ماشین های کشاورزی) و آقای دکترخالقی کارشناس زمینه تحصیلی حرفه ای کشاورزی (اموردامی و صنایع غذایی) از دفتر طراحی و تولید بسته های یادگیری فنی و حرفه ای و کاردانش در هفته مشاغل به معرفی رشته ها و مشاغل این زمینه تحصیلی می پردازند.

    معرفی رشته و مشاغل ماشین­ های کشاورزی

    بی شک تأمین امنیت غذایی کشور با تکیه بر تولید از منابع داخلی و تأکید بر خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی، دور از دسترس نیست. کشور ایران با بیش از 51  میلیون هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی، 100 تا 118 میلیارد متر مکعب منابع آبی قابل استفاده و گسترش و تنوع آب و هوایی در 14 اقلیم گوناگون، پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه در این بخش کشاورزی فراهم کرده است. همچنین از لحاظ تنوع تولیدات کشاورزی بین کشورهای جهان رتبه هشتم را داریم. یکی از راه های افزایش عملکرد محصولات کشاورزی، استفاده بهینه از منابع تولید، کاهش ضایعات و تلفات و انجام به هنگام و دقیق تر عملیات مختلف (از آماده سازی زمین تا برداشت)است که با استفاده از فناوری های نوین در کشاورزی امکان پذیر است. از همین رو، استفاده از فناوری های نوین تنها راه مقابله با چالش های پیش روی امنیت غذایی در دنیاست.رشته ماشین های کشاورزی شامل مشاغل زیر است:

    مسیر هدایت تحصیلی- حرفه ای در رشته امور زراعی: هنر جویان این رشته در دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش بر حسب نیاز بازار کار، کاربرد و تعمیر ماشین های کشاورزی را  طی سه سال فراگیر می گیرند.

    آینده شغلی و بازار کسب و کار رشته ماشین های کشاورزی:توسعه کشور بدون توسعه بخش کشاورزی امکان پذیر نخواهد بود. سهم این بخش بیش از 19 درصد اشتغال و 6/32 درصد ارزش افزوده فضای کسب و کار (با وجود منابع ناچیز مالی بخش کشاورزی از پروژه های عمرانی کشور) همچنین نقش غالب و ظرفیت آن در توسعه اقتصادی کشور سبب شده است که در اسناد بالا دستی، مانند سیاست های کلی کشور، به «نوسازی نظام تولید کشاورزی برمبنای دانش نوین و بومی سازی فناوری های روز، ارتقای بهره وری از آب در تولید محصولات کشاورزی، ایجاد سازوکار مناسب برای رشد بهره وری عوامل تولید انرژی، سرمایه، نیروی کار، آب، خاک و  فراهم آوردن زمینه های اشتغال در بخش­های کشاورزی و صنایع تبدیلی» اهمیت خاص داده شده شود.بنابراین با اجرایی شدن اسناد تحولی، توسعه این بخش با عبور از کشاورزی سنتی و با بهره‌گیری از فناوری های نوین‌کشاورزی و ماشین های پیشرفته در کنار نیروهای انسانی ماهر می توان از منابع خدادادی این مرزو بوم در راستای امنیت غذایی به موفقیت­های بزرگی دست یافت.

    هدایت تحصیلی در دوره کاردانی در دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش( ماشین های کشاورزی)

    ضرورت بروز رسانی دانش و مهارت متناسب با رشد سریع فناوری:با پیشرفت تکنولوژی در زمینه­های مختلف از جمله سیستم تعیین مختصات جغرافیایی، سنسورها، عکس های هوایی (سنجش از دور) برای انجام محاسبات دقیق و همچنین استفاده از ماشین­های کشاورزی پیشرفته به منظور انجام سریع و به موقع، می­توان پایداری اقتصادی و محیطی تولید محصولات کشاورزی را افزایش داد.در برنامه ششم توسعه، «توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، توسعه کشاورزی حفاظتی، افزایش ضریب مکانیزاسیون و ارتقای شاخص بهره وری آب کشاورزی با توسعه روش های نوین آبیاری» به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. در راستای هدف سند چشم انداز 20 ساله کشور در سال 1404 و رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی، باید صنایع مربوط به تولید و مونتاژ  ماشین ها و تجهیزات کشاورزی به رشد بالایی برسند. به همین نسبت، صنعت خدمات پس از فروش و تعداد تعمیرکاران و کاربران این صنعت نیز رشد خواهند کرد.

    به طور کلی اخلاق حرفه ای در مشاغل مرتبط با این رشته شامل:

    اعتلای سطح فرهنگ و شایستگی های یکپارچه عقلی – ایمانی و عملی

    رعایت امنیت و ایمنی محصولات مطابق استانداردهای تعیین شده

    حفظ محیط زیست

    استفاده بهینه از منابع، نهاده ها و سرمایه­های ملی

    تقویت فرهنگ کار، تولید، نوآوری و کارآفرینی

    رعایت بهداشت و ایمنی فردی

    کسب روزی حلال

    معرفی رشته و مشاغل اموردامی

    - رشته اموردامی  شامل چه مشاغلی است؟  رشته امور دامی، این رشته که در گذشته دامپروری خوانده می‌شد، زیر مجموعه ای از رشته های گروه کشاورزی و غذا است که با پرورش، اصلاح نژاد، تغذیه دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان و مدیریت آن سر و کار دارد.مشاغل قابل احراز در زمان تحصیل رشته امور دامی به شرح ذیل می باشد:

    آینده شغلی و بازار کسب و کار آن چگونه است؟  در رابطه با آینده شغلی رشته امور دامی بحث های فراوانی است. یک هنرجو زمانی که از رشته امور دامی فارغ التحصیل می‌شود در ابتدا با انتخاب‌های ذیل مواجه است:

    منبع : oerp.ir

    فهرست مشاغل دارای کاربرد در صنعت کشاورزی و دامپروری

    فهرست کامل مشاغل دارای کاربرد در صنعت کشاورزی و دامپروری شامل عناوین و توضیحات کلیه مشاغل زیرگروه این صنعت

    کشاورزی و دامپروری

    فهرست کامل مشاغل دارای کاربرد در صنعت کشاورزی و دامپروری شامل عناوین و توضیحات کلیه مشاغل زیرگروه این صنعت

    مدیر اجرایی

    مدیر اجرایی (Executive director) اصطلاحی است که اغلب برای اشاره به مَناسبی چون مدیرعامل اجرایی، مدیر عملیات یا ریاست یک شرکت، سازمان یا موسسه بکار برده می‌شود.

    مدیر اجرایی هر شرکت، به‌طور مشخص توسط اعضای هیئت‌مدیره آن، انتخاب می‌شود. یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر اجرایی، جهت دادن به عملکرد کارمندان و مدیران به‌منظور محقق شدن اهداف داخلی، همچنین تسهیل عملیات تجارت خارجی شرکت، در راستای اجرای استراتژی‌های کلان آن شرکت است.

    مدیر ارشد مسئولیت‌هایی را به‌عنوان اداره‌کننده، تصمیم‌گیرنده، رهبر، کارفرما و مجری، بر عهده دارد. مدیر ارشد اجرایی می‌تواند در نقش یک برقرارکننده ارتباط با مطبوعات و سایر دنیای بیرون و نیز کارفرمایان سازمان و کارمندان عمل کند. نقش تصمیم‌گیرندگی شامل تصمیمات سطح بالا دربارهٔ سیاست و استراتژی است. مدیر اجرایی به‌عنوان رهبر یک شرکت به هیئت‌مدیره مشورت می‌دهد و کارمندان را تهییج می‌کند، همچنین به‌عنوان یک کارفرما، عملیات روزانه شرکت را اداره می‌کند.

    معمولاً انتظار از مدیر ارشد اجرایی یا به‌اصطلاح «مدیرعامل»، تبیین استراتژی و هدایت افراد برای نیل به استراتژی‌های تبیین شده است.

    یک مدیر اجرایی (مدیرعامل) بالاترین مقام اجرایی در یک شرکت است و مسئولیت اصلی آن‌ها شامل تصمیم‌گیری‌های عمده شرکت‌ها، مدیریت عملیات و منابع عمومی یک شرکت است و به‌عنوان نقطه اصلی ارتباط بین هیئت‌مدیره و عملیات شرکت‌ها هستند. مدیرعامل اغلب موقعیتی در هیئت‌مدیره دارد.

    عناوین مختلف دیگری برای مدیران اجرایی شامل مدیرعامل، رئیس اجرایی وجود دارد. نقش یک مدیرعامل از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است و بسته به اندازه شرکت و ساختار کلی آن است. در شرکت‌های نسبتاً کوچک، مدیرعامل اغلب نقش بسیار مهمی را در شرکت ایفا می‌کند و بسیاری از تصمیمات کسب‌وکار را از جمله سطوح پایین‌تر از قبیل استخدام کارمندان می‌گیرد. بااین‌حال، در شرکت‌های بزرگ‌تر، مدیرعامل عموماً تنها با استراتژی شرکت سطح بالا و رشد کلی آن را مدیریت می‌کند، زیرا اکثر وظایف دیگر به سایر مدیران یا ادارات مختلف اختصاص داده می‌شود.

    مدیران اجرایی در واقع چه کاری انجام می‌دهند؟

    مدیران شرکت‌ها چشم‌انداز سازمان خود را تنظیم می‌کنند و در نتیجه مدیران شرکت‌های بزرگ، گاهی اوقات به سطح شهرت می‌رسند. به‌عنوان مثال، مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیس‌بوک یا استیو جابز مدیرعامل فقید شرکت اپل.

    تفاوت بین مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره

    درحالی‌که مدیر اجرایی جنبه‌های عملیاتی یک شرکت را هدایت می‌کند، هیئت‌مدیره شرکت را به‌طورکلی نظارت می‌کند و رهبر هیئت‌مدیره را رئیس می‌نامد. در برخی موارد مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره می‌تواند همان فرد باشد، اما بسیاری از شرکت‌ها این نقش را بین دو نفر تقسیم می‌کنند.

    اطلاعات بیشتر

    مدیر انبار و توزیع

    برنامه‌ریزی، اداره و هماهنگی عملیات حمل‌ونقل درون‌سازمانی و یا فعالیت‌های مربوط به انبار کردن و توزیع مواد اولیه و کالاهای سازمان‌ها.

    اطلاعات بیشتر

    مدیر باغبانی و پرورش گیاهان

    برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، اداره، کنترل و هماهنگی فعالیت‌های کارگران مرتبط با تکثیر، کاشت و برداشت محصولات خاص باغبانی مانند درختان، بوته‌ها، گل و گیاه، قارچ و دیگر گیاهان.

    اطلاعات بیشتر

    مدیر محصول کشاورزی و دامداری

    اداره و هماهنگی، از طریق کارکنان ناظر تابع، کارهای کارکنان تولید محصول کشاورزی برای شرکت‌ها، تعاونی‌ها و دیگر مالکین.

    اطلاعات بیشتر

    مدیر مرکز پرورش آبزیان و آبزی پروری

    آبزی‌پروری (Aquaculture) (پرورش آبزیان) از شاخه‌های صنعت است و هدف از آن پرورش دادن آبزیان نظیر ماهیان، میگوها، گیاهان آبزی و جلبک‌ها جهت مصارف خوراکی و صنعتی است.

    صنعت آبزی‌پروری در سراسر جهان و در اروپا نقش مهمی در تولید مواد غذایی دارد.

    صنعت آبزی‌پروری به‌ویژه پرورش ماهیان گرمابی در ایران با توجه به وجود شرایط مناسب اقلیمی دارای صرفه اقتصادی است و می‌تواند به‌عنوان یک فرصت شغلی درآمدزا برای افراد تلقی گردد.

    با توجه به قدمت پرورش ماهی در دنیا، این فعالیت در ایران با تکثیر تاسماهیان در سال ۱۳۰۱ و پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان از سال ۱۳۳۸ آغاز شده است. رشد اقتصادی و صنعتی و همچنین لزوم تغذیه جمعیت رو به افزایش و کیفیت برتر پروتئین آبزیان در مقایسه با سایر گوشت‌ها، موجب افزایش توجه به آبزیان و صید در دریاها و منابع آبی شد و درنتیجه کاهش ذخایر آب‌ها را به دنبال داشت. به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی علوم آبزی‌پروری و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه آبزی‌پروری و رشته‌های وابسته، انجمن علمی شیلات و آبزی‌پروری ایران تشکیل گردید.

    مدیران مراکز پرورش آبزیان، فعالیت‌های زیر را تحت مدیریت خود دارند:

    تکثیر و پرورش آبزیان

    تغذیه آبزیان و غذای زنده

    ژنتیک و اصلاح نژاد آبزیان

    بوم‌شناسی آبزی‌پروری

    بهداشت و بیماری‌های آبزیان

    مهندسی آبزی‌پروری

    صید و عمل‌آوری آبزیان پرورشی

    اطلاعات بیشتر

    مسئول خرید محصولات کشاورزی

    خرید محصولات کشاورزی به‌منظور پردازش و مطالعه بیشتر یا فروش مجدد/غیرمستقیم.

    اطلاعات بیشتر

    منبع : profile.center

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    Samira 1 روز قبل
    0

    کشاورزی

    ناشناس 2 روز قبل
    0

    حرفه ای که به کشت محصولات کشاورزی و مدیرت دام میپردازد

    اسد فدایی 7 روز قبل
    0

    کشاورز

    مریم 1 ماه قبل
    0

    جواب

    پاسخ 3 ماه قبل
    0

    کشاورز

    حمید رحیمی 6 ماه قبل
    1

    کشاورز

    م ی ث م 6 ماه قبل
    0

    حرفه

    هادی فردایی مهربانی 6 ماه قبل
    1

    حرفه‌ای که به کشت محصولات

    ‌. 7 ماه قبل
    -1

    لطفا جواب

    ناشناس 7 ماه قبل
    0

    حرفه ای که به کشت محصولات

    ناشناس 8 ماه قبل
    0

    حرفه ای که به کشاورزی ودامپروری میپردازد

    منیر 8 ماه قبل
    0

    حرفه ای که به کشت کشاورزی و مدیریت دام می پردازد

    0
    ناشناس 22 روز قبل

    حرفه ای که به کشت کشاورزی ومدیرت دام میپردازد

    سینا 9 ماه قبل
    2

    چوب دستی پاسبانان

    0
    بانو 8 ماه قبل

    باتون

    سینا 9 ماه قبل
    0

    حرفه غی که کشت محصولات و دامپروری میپردازد

    0
    ناهید 2 ماه قبل

    حرفه ای که در کشاورزی و دامپروری میپردازد

    ناشناس 9 ماه قبل
    -1

    حرفه ای که به کشت محصولات کشاورزی و مدیریت دامها می پردازد

    خان 9 ماه قبل
    -1

    حرفه ای که کشت

    سامی 10 ماه قبل
    0

    حرفه ای که به کشت محصولات کشاورزی ومدیریت دام میپردازد

    ناشناس 10 ماه قبل
    1

    کشاورز

    زهرا 10 ماه قبل
    0

    دامدار؟

    ناشناس 10 ماه قبل
    0

    م

    ناشناس 10 ماه قبل
    3

    جواب

    ناشناس 10 ماه قبل
    1

    حرفه ای که به کشت محصولات کشاورزی و مدیریت دام می پردازد

    ناشناس 10 ماه قبل
    1

    حرفه ای که ب کشت

    شیوا 10 ماه قبل
    0

    حرفه ای ک ب کشت محصولات کشاورزی

    ناشناس 11 ماه قبل
    0

    کشاورز

    3
    درسته 8 ماه قبل

    این درسته

    مهدی 11 ماه قبل
    5

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    1
    ناشناس 11 ماه قبل

    جواب کشاورز

    -2
    ناشناس 11 ماه قبل

    جواب کشاورز

    برای پاسخ کلیک کنید