این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    حرفه ای که فیلم ها رستوران ها را ارزیابی میکند

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    حرفه ای که فیلم ها رستوران ها را ارزیابی میکند را از این سایت دریافت کنید.

    چیدانه

    نمایشگاهی از آثار نقاشی در یک رستوران، طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ با رنگ صورتی

    نمایشگاهی از آثار هنری در یک رستوران

    اشتراک گذاری

    فضاهای اداری و تجاری: هنرمند بریتانیایی دیوید شریگلی به رستوران تلفیقی اسکیس با استفاده از دیوارهای صورتی و طراحی‌های شخصی خود که بر روی دیوارهای این رستوران نصب شده‌اند جان تازه‌ای داده است. این رستوران دارای 239 تابلوی طراحی از آخرین کارهای شریگلی است.

    این طراحی‌ها دارای موتیف‌های از زندگی، مرگ، و دنیای فراواقعی هستند که در دنیای رستوران‌ها تنوع تازه‌ای به حساب می‌آیند. این طراحی‌ها تا میزها و ظروف سرامیکی این رستوران امتداد می‌یابند و دارای نشانه‌ها و نوشته‌هایی از آثار شریگلی هستند که میز غذاخوری را تبدیل به یک اثر هنری می‌کنند.

    رنگ صورتی رنگ اصلی فضای داخلی این رستوران است.

    شریگلی می‌گوید: «این اولین اثر هنری من است که بر روی ظروف اجرا می‌شود. این آثار بسیار ساده هستند. به نظر من کار هنری خوب یک کار ساده است.»

    این رستوران توسط طراح و معمار مطرح ایندیا مهدوی طراحی شده است که با استفاده از دیوارهای صورتی و مبلمانی با روکش‌های مخمل زمینه‌ای برای قرارگیری آثار هنری شریگلی مهیا کرده است. طراحی کلاسیک این رستوران کنتراست بسیار خوبی با آثار هنری ایجاد کرده است و علاوه بر این، طراح مد مشهور یعنی ریچارد نیکول یونیفورم‌های کارکنان این رستوران را طراحی کرده است. برای زنان تی‌شرت‌هایی با امضای نیکول و برای مردان تی‌شرت‌های خاکستری.

    دیوارهای صورتی این رستوران مملو از آثار شریگلی هستند.

    از ظروف سرامیکی با طراحی‌ها و نوشته‌های شریگلی در سراسر رستوران استفاده می‌شود.

    ست چای‌خوری رستوران نیز دارای نقاشی ها و نوشته های شریگلی است.

    برای دیدن عکس های فضاهای اداری و تجاری می توانید به اینجا سر بزنید.به ما بگویید: آیا تا به حال رستورانی رفته اید که از طراحی داخلی آن هیجان زده شوید؟ منبع: designboom | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

    منبع مطلب : www.chidaneh.com

    تجربه من در آموزش گارسونی رستوران VIP (مدیریت گارسون رستوران داری)

    تجربیات جابر مرتضایی در آموزش گارسونی رستوران ( مدیریت گاسون رستوران) | خصوصیات گارسون ویتر حرفه ای | PDF آداب معاشرت، ظاهر پوشش، پذیرایی دانلود رایگان!

    تجربه من در آموزش گارسونی رستوران VIP (مدیریت گارسون رستوران داری)

    نویسنده: جابر مرتضایی

    چندی پیش هفته نامه روزنامه همشهری با اینجانب (جابر مرتضایی) مصاحبه ای درخصوص آموزش گارسونی رستوران داشتند که شما می توانید PDF آنرا از پایین دانلود نمایید.

    جهت دانلود آموزش گارسون ویتر رستوران، لطفاً روی لینک زیر کلیک نمایید.

    دانلود رایگان PDF مصاحبه آموزش گارسونی رستورانمتن پایین گوشه ای از این مصاحبه است، اما برای دریافت کامل و جامع آن روی لینک PDF بالا کلیککرده و آنرا را دانلود نمایید.

    1. دیدگاه من در مورد گارسون داری در ایران و خارج از کشور؟

    نظر شخصی بنده در رابطه با نیروهای پذیرایی در رستوران در ایران و خارج از کشور بیشتر تفاوت در نحوه نگرش ماست.

    نظر اینجانب، در ایران نیروهای پذیرایی در رستوران نه افراد و نه مدیریت رستوران پذیرایی را به چشم یک مهارت و تخصص نگاه نمی کنند. (نه همه اما اکثریت) اما در کشورهای توسعه یافته نیروی پذیرایی هم فردی هست که آموزش دیده است و هم خودش و مدیریت رستوران بعنوان یک کار مهم و تخصص نگاه می کنند.

    اتفاقاً مجموعه های بسیار خوبی هم هستند که در نگرش شان نسبت به فعالیت خود در رده جهانی هستند.

    برای کسب رضایت مشتریان رستوران دو مورد تاثیرگذار هست: 50 درصد کیفیت غذا و نوشیدنی و 50 درصد باقیمانده به نحوه سرویس دهی گارسون و آداب معاشرت او برمی گردد.

    پس نحوه پذیرایی و سرویس دهی گارسون رستوران به اندازه کیفیت غذا و نوشیدنی اهمیت دارد.

    تا چه حد گارسون داری در کشور ما بصورت حرفه ای انجام می شود؟

    در ایران نیز مجموعه های بسیار خوبی داریم که کار پذیرایی را بصورت اصولی و استاندارد انجام می دهند، اما تعداد آنها در هر شهر (در خوشبینانه ترین حالت) محدود به چند مورد بیشتر نیست.

    اما وقتی می خواهیم نظری را درباره هر موضوع بدهیم بهتر هست اکثریت را خطاب قرار دهیم و درباره این موضوع بهتر است خیلی رک بگویم که ضعیف هستیم و جای کار و رشد زیادی داریم

    این مقاله را حتماً بخوانید: چگونگی پذیرایی و ظاهر و پوشش نیروهای پذیرایی (گارسون) رستوران ویژه

    2. آیا در سال‏ های اخیر این تفکر که افراد به خاطر نبود شغل به سمت شغل گارسون رستوران می روند از بین رفته؟

    همانطور که در سوال اشاره شده است در ایران بعضاً افراد بخاطر شرایط محیطی و نبود کار یا هر اجباری مشغول اینکار شده اند و بدتر اینکه قبل از مشغول به کار شدن هیچگونه آموزشی ندیده اند. به محض پیدا شدن کار دیگری ممکن است خیلی راحت کار پذیرایی خود را در رستوران کنار بگذارند.

    این نوع تفکر که هر فردی باید بعنوان یک متخصص پذیرایی در رستوران وارد این حرفه شود، وجود ندارد (در مجموعه های سطح یک بله، بعنوان یک حرفه نگاه می کنند و اما در رستوران های معمولی که اکثریت را تشکیل می دهند، خیر!

    هنوز بسیاری از مدیران رستوران ها در زمان جذب نیروی پذیرایی برای رستوران خود به اشتباه، جوان بودن و ظاهر خوب داشتن را ملاک مناسبی برای جذب پیشخدمت رستوران خود می دانند، یعنی وقتی می خواهند یک ویتر برای رستوران خود جذب کنند، در دید اول، فکر می کنند همین ملاک کافیست و ویترخوبی را جذب کرده اند!

    به نظر اینجانب جابر مرتضایی، پرسنل پذیرایی رستوران برای شاغل شدن در این زمینه باید سه خصوصیت داشته باشد:

    1. علاقه شخصی 2. دانش 3. عمل

    3. آیا در کلاس ها و دوره های آموزش گارسون رستوران، گارسون های ما در ایران آموزش های تخصصی را طی می کنند؟

    آموزش قبل از شروع کار در کشور ما، در این زمینه ضعیف هست، اما حین کار ممکن از طرف مدیریت رستوران دوره هایی را در رستوران بگذرانند و بعضاً بصورت تجربی ممکن است مواردی را یاد گرفته و انجام دهند.

    برخی دیگر نیز آموزش دیده اند اما به دلایل مختلفی مؤثر نبوده است دلایلی مثل جدی نگرفتن آموزش،

    کاربردی نبودن محتوای کلاس، عملی نبودن آموزش، عدم ارزیابی کارکنان و…

    اول: علاقه شخصی که درونی هست.

    دوم: دانش، همیشه در کارگاه های آموزشی ام تاکید می کنم از این بابت خیالتان راحت، من سعی کنم دانش لازم و کافی را به شما بدهم و وظیفه من هست اماقسمت سوم: عمل این مستقیما به آن نیروی پذیرایی رستوران بر می گردد که تا چه اندازه از محتوای آموخته شده را انجام دهند عمل گرا بودن آن پیشخدمت و همچنین ارزیابی از آنها از سوی مدیریت رستوران (در آینده مقاله ای درباره آموزش مدیریت رستوران داری منتشر خواهم کرد)

    اگر از این سه مورد یکی نباشد به نظرم نیروی خوبی نخواهد بود حتی اگر دانش لازم را داشته باشد و اما به کار نبندد فرقی با کسی که هیچ اطلاعی ندارد نمی کند

    4. آداب چیدمان و پذیرایی غذا در ایران و کشورهای دیگر به چه صورت هست؟

    به دلیل گستردگی موضوع پذیرایی غذا در این مقاله نمی گنجد. اما از طریق لینک زیر میتوانید تعدادی از اصول و فنون را مطالعه کنید.

    مطالعه مقالات در زمینه پذیرایی و تشریفات

    آداب آن براساس چند مورد مانند + اصول بین المللی + مسائل بومی کشور + شهر و شرایطی که داریم

    + آداب و رسوم + فرهنگ و… تاثیرگذار هست.

    اما در کارگاه های عملی چند مورد در رابطه با نحوه چیدمان ظروف و ابزار 2. نحوه پذیرایی ویتر رستوران تاکید می کنم که کارآموزانم باید توجه لازم را داشته باشند:

    منبع مطلب : karkonan.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید