این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    خوابیدن به پشت در بارداری

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    خوابیدن به پشت در بارداری را از این سایت دریافت کنید.

    آیا خوابیدن به پشت در بارداری امن است؟

    خوابیدن به پشت برای مادران بارداری اصلا مناسب نبوده و سبب ایجاد اختلال در جریان خون بین مادر و جفت و جنین خواهد شد.بهترین پوزیشن خواب در این دوران خواب روی پهلوی چپ است.

    آیا خوابیدن به پشت در بارداری امن است؟

    یکی از نکات بارداری تغییراتی است که در جنبه های مختلف رفتاری و عادات روزمره شما رخ خواهد داد. وقتی از باردار شدنتان مطلع شدید، به عنوان یک مادر آگاه احتمالا یکی از نکاتی که به ذهنتان می رسد، تغییراتی است که باید در پوزیشن های هنگام خوابتان اعمال کنید.

    در این مقاله مطالب زیر را می خوانید:

    از خوابیدن به پشت در بارداری خودداری کنید

    چرا بانوان باردار نباید به پشت بخوابد؟

    از چند هفتگی نباید به پشت خوابید؟

    بهترین روش خوابیدن در سه ماهه اول بارداری

    آیا به پشت خوابیدن در سه ماهه اول بارداری بی خطر است؟

    طرز خوابیدن در دوران بارداری در سه ماه اول

    خوابیدن به پشت در سه ماهه سوم بارداری چه عوارض و خطراتی دارد؟

    عوارض و خطرات خوابیدن به پشت در سه ماهه سوم بارداری

    از خوابیدن به پشت در بارداری خودداری کنید

    چرا بانوان باردار نباید به پشت بخوابد؟

    در اوایل بارداری رحم شما آنقدر بزرگ نیست که بتواند به احشای اطراف فشار وارد کند. در این زمان رحم در درون لگن بوده و توسط لگن استخوانی حمایت می شود و خوابیدن به پشت نمی تواند اختلالی در روند خون رسانی به جنین ایجاد کند. اما هرقدر بارداری پیشرفت می کند رحم نیز بزرگتر خواهد شد و به تدریج از درون لگن خارج شده و وارد شکم شما می شود. با گذر از ماه شش، رحم آنقدر بزرگ و سنگین شده است که وقتی بر روی یکی از احشای شکمی شما قرار می گیرد می تواند بر روی آن به طرز چشمگیری فشار وارد کند. یکی از نتایج ناگوار خوابیدن به پشت در ماه های آخر بارداری فشار رحم بزرگ و سنگین بر روی بزرگ سیاهرگ زیرین است.

    این سیاهرگ که در کنار آئورت شکمی و در جلوی مهره های کمر قرار گرفته است، خون را از نیمه تحتانی بدن به قلب باز می گرداند. درصورتی که در اثر قرار گرفتن رحم بزرگ و سنگین بر روی آن، دیواره هایش بر روی هم قرار گیرند، جریان خون در درون آن به شدت کاهش می یابد. این امر علاوه بر ورم پاهای مادر، منجر به کاهش بازگشت خون به قلب می شود. یکی از نتایج کاهش بازگشت خون یه قلب، کاهش برون ده قلبی در نتیجه کاهش خون رسانی به جنین است. کاهش خون رسانی به جنین به معنای کمبود مواد مغذی و اکسیژن در جنین خواهد بود، که اگر برای مدت طولانی ادامه پیدا کند می تواند خطر ساز باشد. یکی دیگر از نتایج کاهش بازگشت خون به قلب، تجمع آن در پاها و افزایش استعداد ابتلای مادر به ورم شدید پاها و حتی هموروئید است.

    از چند هفتگی نباید به پشت خوابید؟

    بدون شک شنیده اید که خوابیدن به پشت برای مادران بارداری اصلا مناسب نبوده و سبب ایجاد اختلال در جریان خون بین مادر و جفت و جنین خواهد شد.

    در ابتدای دوران بارداری که هنوز جنین رشد قابل ملاحظه ای ندارد، رحم تا حدی بزرگ و سنگین نشده است که خوابیدن به پشت مشکلی برای بارداری ایجاد کند. با گذشت زمان جنین بیشتر رشد کرده و رحم نیز به طبع آن بزرگ و سنگین خواهد شد. به صورت متداول در یک بارداری تک قلویی، روند رشد رحم به گونه ای است که در هفته 20 ام بارداری بالاترین بخش آن (که به آن فوندال هایت نیز گفته می شود) به ناف مادر می رسد. کاملا قابل درک است که از این به بعد رحم مادر وزن و اندازه قابل ملاحظه ای خواهد داشت که درصورت قرار گرفتن بر روی سایر احشا از جمله کبد، آئورت، بزرگ سیاهرگ زیرین و ... می تواند آنها را تحت فشار قرار دهد.

    اگر تاکنون توجهی به طرز خوابیدن خود در دوران بارداری نداشته اید و حال از ماه چهار و پنج نیز عبور کرده اید، وقت آن رسیده که عادت خود را تغییر دهید. زیرا از هفته 20 و 24 بارداری به بعد یعنی از حوالی ماه پنج و شش، خوابیدن به پشت برای سلامتی شما و جنین تان خطر ساز خواهد بود. زیرا در این زمان رحم بزرگ و سنگین شما در هنگام خوابیدن به پشت بر روی بزرگ سیاهرگ زیرین قرار می گیرد و مانع از جریان مناسب خون در درون آن خواهد شد.

    یک نکته مهم این است که با پیشرفت بارداری و آغار ماه های پنجم و ششم، رحم تا حدی بزرگ می شود که در صورت خوابیدن به پشت، تا حدی به دیافراگم مادر فشار می آورد که نفس کشیدن را برای او دشوار خواهد کرد. به همین ترتیب معمولا مادران با رسیدن به هفته های 24 و 28، دیگر در هنگام خوابیدن به پشت احساس راحتی نکرده و ناخود اگاه پوزیشن دیگری را برای یک خواب مناسب انتخاب می کنند.

    بهترین روش خوابیدن در سه ماهه اول بارداری

    در شروع بارداری خیلی از مادران باردار احساس خستگی می کنند و به خواب بیشتری نیاز دارند. ویار بارداری هم ممکن است این حالت خستگی را افزایش دهد. این حالت خستگی بیشتر به علت تغییرات هورمونی دوران بارداری است.

    درهر حال به مادران باردار توصیه می شود بعد از غذای نیمروز حدود یک ساعت استراحت داشته باشند تا با خون رسانی بیشتر به معده، هضم غذای آنها بهتر انجام شود.

    آیا به پشت خوابیدن در سه ماهه اول بارداری بی خطر است؟

    خانم ها در طول دوران بارداری بخصوص در سه ماهه اول بارداری احساس خستگی بیشتری می کنند و نسبت به قبل از بارداری به خواب بیشتری نیاز دارند. علائم اولیه بارداری مانند تهوع، سوزش معده، نیاز مکرر به دفع ادرار در طول شب، سوء هاضمه و ... عواملی هستند که می توانند روی الگوی خواب مادر تاثیر گذارند. با ایجاد چند تغییر و اعمال چند ترفند در سبک زندگی می توان به بهبود خواب مادر در سه ماهه اول بارداری کمک کرد.

    در این زمان ممکن است به دلایل فراوانی دچار مشکل کمبود خواب شوید که تقریبا تمامی آنها ناشی از تغییرات هورمونی بدن شما است و در حقیقت مدت زمانی طول خواهد کشید تا بدن شما با این تغییرات به شکل مناسبی تطابق پیدا کند. از جمله این دلایل می توان به حالت تهوع خصوصاً در اوایل صبح، ترس و اضطراب، سوزش معده، تکرر ادرار و ... اشاره کرد.

    اگر عادت دارید به پشت بخوابید، در ماه های اولیه بارداری مشکلی ایجاد نمی کند. ولی با گذشت زمان و در ماه های بعدی نباید به پشت بخوابید. زیرا رحم در حال رشد به ماهیچه های کمر، ستون فقرات و شریان های اصلی خون که از طریق همین شریان ها خون در بدن شما و جنین جریان پیدا می کند فشار وارد می کند. به پشت خوابیدن باعث درد ماهیچه ها، ورم و هموروئید می شود. این حالت باعث سرگیجه ناشی از افت فشار خون می شود. فشار خون برخی از خانم ها در این حالت بالا رفته و باعث آپنه خواب می شود. خوابیدن به پشت در حالت نیمه نشسته و در صورتی که به چند بالش تکیه داده اید وضعیت مناسبی است و از سوزش معده نیز خودداری می کند.

    منبع مطلب : niniplus.com

    خوابیدن به پشت در دوران بارداری مجاز است

    یکی از سختی‌های دوران بارداری، مدل خوابیدن است. اینکه به مادر و کودک کمترین ضربه وارد شود. در این مقاله بهترین مدل خواب را دریابید.

    خوابیدن به پشت در دوران بارداری مجاز است

    دی ۲۳, ۱۳۹۹ 12 ۰ بارداری, دانستنی ها

    در هفته‌های اول و ماه‌های اول یا دوم بارداری احتمالا هنوز خوابیدن به پشت در دوران بارداری مجاز است، چرا که هنوز جنین سنگین نشده است. اما وقتی به سه ماهه دوم می رسید (به خصوص از هفته ۲۰ بارداری به بعد) رحم شما شروع به سنگین‌تر شدن می‌کند و دیگر زمان مناسبی برای به پشت خوابیدن نیست.

    در نتیجه، مجبور خواهید بود به پهلو بخوابید و به احتمال خیلی زیاد به پهلو چپ.

    هنگام بارداری، وقتی به پشت می‌خوابید وزن رحم به سیاهرگی که به بازگشت خون از قسمت پایین بدن شما به قلب کمک می‌کند فشار می‌آورد.

    اگر به مدت طولانی به پشت بخوابید، بازگشت خون به قلب با مشکل مواجه شده و احساس سرگیجه خواهید کرد و حتی ممکن است از حال بروید.

    اگر به پشت بخوابید، ممکن است در جریان خون رحم اختلال ایجاد شود و مواد مغذی مهم به جفت که به تغذیه جنین برای رشد کمک می‌کند، نرسد.

    همچنین اگر دچار عارضه پزشکی دیگری مثل فشار خون بسیار بالا یا حتی دیابت هستید این می‌تواند بر رسیدن مواد غذایی و اکسیژن به جنین شما تاثیر بگذارد.

    در حالی که خوابیدن به مدت چند دقیقه به پشت به شما آسیبی نمی‌زند؛ اما اگر به مدت طولانی این کار را انجام دهید یا هر بار که می‌خوابید این کار را بکنید، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد.

    گاهی ممکن است بخواهید چند دقیقه قبل از خواب به پشت دراز بکشید و ناخودآگاه خوابتان ببرد به احتمال خیلی زیاد بدنتان خودش را تنظیم می‌کند و مجبور می‌شوید به جای پشت به وضعیت دیگری بخوابید.

    همچنین ممکن است به پهلو بخوابید؛ اما وقتی بیدار می‌شوید که به پشت خوابیده‌اید. نگران نباشید چون احتمال دارد فقط چند دقیقه باشد که به پشت تغییر وضعیت داده‌اید که این آسیبی به جنین شما وارد نمی‌کند.

    چرا خوابیدن به پشت در دوران بارداری فکر خوبی نیست؟

    طرز خوابیدن و وضعیت شما هنگام خواب اهمیت بسیار زیادی دارد. خصوصا برای سلامت جنین و حتی سلامت و راحتی خودتان. با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها از بارداری، تغییرات زیادی در بدن شما، هم از درون و هم از بیرون رخ می‌دهد. این تغییرات زیاد بر میزان راحتی عمومی شما تاثیر می‌گذارد و اغلب می‌تواند باعث ناراحتی یا حتی درد شما شود.

    بنابراین با پیشروی بارداری، شکم‌تان بزرگ می‌شود و تمام این وزن و فشار اضافی به پشتیبانی نیاز دارد خصوصا وقتی دراز کشیده‌اید.

    در هفته‌های اول بارداری و بیشتر دوران سه ماهه اول ممکن است خوابیدن به پشت مشکلی برای شما ایجاد نکند با بزرگ شدن شکم و تغییر کلی بدن و سلامت شما با پیشرفت بارداری متوجه خواهید شد که خوابیدن به پشت به نوعی برای شما نارحت کننده می‌شود.

    وقتی به پشت می‌خوابید کل وزن رحم به ستون فقرات، رگ‌های خون اصلی شما فشار می‌آورد.

    در نتیجه این فشار اضافه، اغلب عوارض مختلفی از بارداری را احساس می‌کنید که ناخوشایند خواهد بود. بعضی از نشانه‌هایی که ممکن است به خاطر فشار رحم احساس کنید، مشکلاتی است که در جریان خون به جنین، اشکال در تنفس و تنگی نفس، مشکل گوارشی نظیر سوزش معده، اسیدی شدن و غیره پیش خواهد آمد و حتی باعث بواسیر می‌شود.

    در صورت سوزش سرِ دل، می‌توانید نیمه نشسته بخوابید چون بعضی وقتها به پهلو خوابیدن، می‌تواند مشکل سوزش و تنگی‌نفس ایجاد کند.

    در پایان هیچ مطالعه یا گزارشی مبنی بر پیچیدن بند ناف دور گردن یا خطر برای جنین وجود ندارد.

    خیالتان راحت فقط توصیه‌ها را مراعات کنید.

    بارداریخوابیدن به پشت در بارداریخوابیدن به کمر در بارداریخوابیدن در بارداریخوابیدن در بارداری در ماه اولخوابیدن در بارداری در ماه دوم

    منبع مطلب : www.iranbirth.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید