این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    خودروهای وارداتی دست دوم

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    خودروهای وارداتی دست دوم را از این سایت دریافت کنید.

    واردات خودروی دست دوم و هزار راه نرفته

    واردات خودرو دست دوم سال‌هاست هر از چند گاهی به‌عنوان یک گزینه برای کنترل بازار خودرو و قیمت‌های افسارگسیخته آن مطرح و مدت کوتاهی بعد بایگانی می‌شود. اما آیا این اقدام در عمل امکان‌پذیر است؟

    واردات خودروی دست دوم گزینه‌ای است که به‌صورت دوره‌ای طی 20 سال گذشته در دولت‌های مختلف مطرح شده و خیلی زود به قفسه بایگانی طرح‌ها و ایده‌های مختلف برای کنترل بازار خودرو بازگشته است. اما جدیدترین و جدی‌ترین سیگنال‌های واردات خودروهای کارکرده اواخر پاییز 99 و شهریور 1400 از مجلس به رسانه‌ها رسید؛ داستانی که این‌بار از زاویه‌ای جدید قرائت می‌شد و واردات خودرو دست دوم از دبی، کویت و سایر امیرنشینان خلیج فارس در کنار واردات خودرو دست دوم از قشم و سایر مناطق آزاد کشور مطرح شده بود.

    میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر.

    خرید خودرو

    آن‌چه ما را بر آن داشت به قول معروف «کاه کهنه را آتش بزنیم» و به‌سراغ این پرونده برویم سخنان دو، سه هفته پیش مصطفی میرسلیم، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، درباره ورود خودروهای کارکرده به بازار ایران طی بازدید از محصولات ایران‌ خودرو است. آقای میرسلیم در این بازدید گفته بود: «واردات خودروی دست دوم باعث تاسف است.»

    در نوشتار پیشِ رو قصد داریم با یک نگاه ساده به اوضاع و احوال این روزهای بازار خودروی کشور به این پرسش پاسخی درخور بدهیم که اصلا طرح ورود ماشین‌های دست دوم و حتی صفرکیلومتر در اوضاع و احوال فعلی اقتصاد و بازار خودروی ایران ارزش اجرایی دارد یا خیر؟

    سکانس اول: یک روز پس از آزادسازی واردات خودروی دست دوم

    تعجب نکنید. برای اینکه بتوانیم تصویر دقیق‌تری از داستان به شما هدیه کنیم، ماجرای واردات خودروی دست دوم را در قالب یک فیلم تخیلی که در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد، برایتان تعریف خواهیم کرد.

    چشمان خود را ببندید و تصور کنید خبر آزادسازی واردات خودرو دست دوم دوم از عراق، دبی یا مبادی دیگر به‌صورت رسمی اعلام شده است. به نظر شما نخستین اتفاق در اولین روز کاری چیست؟ بله! ما هم با شما هم‌نظر هستیم.

    قاعدتا باید قیمت خودروهای خارجی وارداتی دست دوم مخصوصا مدل‌پایین‌ترها و محصولات صفرکیلومتر چینی افت کند اما بازار ایران به‌دلیل قدرت بالای واسطه‌ها و لابی‌گری‌های آنها رفتار قاعده‌مند از خود نشان نمی‌دهد.

    بر همین اساس از فردای اعلام خبر مذکور واسطه‌های ذینفع خرد و کلان فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند تا جلوی افت قیمت خودروهای دپو شده خود شامل انواع مدل‌های وارداتی و چینی‌های مونتاژ داخل را بگیرند.

    بدون تردید آگهی‌های هماهنگ، قیمت خودروها را بالا می‌برند تا مانع از حاکم شدن اثر روانی این طرح بر قیمت‌ها شوند. هرچند در نتیجه آثار روانی این خبر، درصدی افت قیمت در کف بازار اتفاق خواهد افتاد اما مقاومت واسطه‌ها و حتی کسانی‌که خودرو را به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای جهت حفظ ارزش پول خریداری کرده‌اند، بازار را وارد فاز رکود سنگین می‌کند.

    این‌ها را نگفتیم که واسطه‌ها و مردمی که پول نقدشان را برای حفظ ارزش تبدیل به خودرو کرده‌اند، شماتت کنیم. چه بخواهیم، چه نخواهیم ماشین در ایران کالای سرمایه‌ای است و شما می‌توانید از راه خرید و فروش خودرو کسب درآمد کنید.

    پس در اوضاع فعلی که تعداد جوانان بی‌کار روزبه‌روز در حال افزایش هستند، شرکت‌های دولتی و خصوصی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را در ابتدای فراغت از تحصیل سخت به بازی می‌گیرند و از سوی دیگر ارزش واحد پول ملی دائم رو به کاهش است، نمی‌توان کسی را بابت خرید و فروش خودرو به قصد کسب درآمد ملامت کرد.

    برای خرید خودرو کارکرده تنها کافی‌ست کلیک کنید

    سکانس دوم: ترخیص خودروهای دست دوم از گمرک

    اکنون روز موعود فرا رسیده و خودروهای دست دوم وارد شده از مناطق آزاد، دبی و حتی عراق راهی نمایشگاه‌ها و آگهی‌های مختلف در سایت‌های مشهور معاملات خودرو شده‌اند.

    در طرح مجلس قرار بر این بود که خودروهایی با کارکرد کم، مدل بالا و سلامت کامل فنی و بدنه به سرزمین اصلی وارد و مزین به پلاک ملی شوند. اما ما چون در حال تخیل هستیم و دست‌وبال‌مان کاملا باز است، واردات خودرو دست دوم را محدود به شروط خاصی نمی‌کنیم.

    در این شرایط محصولات ریز و درشت تویوتا، نیسان، مزدا، میتسوبیشی، سوزوکی، هوندا، هیوندای، کیا، فولکس‌واگن، رنو، پژو و سیتروئن می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای بازار ایران باشند.

    اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن‌هم ارائه خدمات پس از فروش خودرو حداقلی است. نمایندگی هیوندای، نیسان، مزدا، سوزوکی، پژو، سیتروئن و حتی به‌نوعی رنو در دست خودروسازانی است که اکنون خطوط تولید خود را با محصولات روز چینی فعال نگه داشته‌اند. سایر نمایندگی‌ها نیز تقریبا همگی یا ورشکسته‌اند یا وارد گود تولید و راه‌اندازی خط تولید شده‌اند و به خودروهای وارد شده، طی سنوات گذشته نیز خدمات قابل دفاعی ارائه نمی‌دهند.

    بیشتر بخوانید:

    پرفروش‌ ترین کراس اوورهای 300 تا 500 میلیون تومان کدامند؟

    در این شرایط تکلیف خدمات پس از فروش خودروهای دست دوم وارداتی چه می‌شود؟ آیا شرکت‌های خصوصی می‌توانند وارد میدان شوند؟ قطعا بله. اما قیمت خودروهای دست دوم وارداتی و خدمات آنها نمی‌تواند برابر با قیمت خودروهای داخلی باشد. زیرا شرکت‌های ریز و درشت مونتاژکننده خودروهای چینی، روسی و هندی توان رقابت با محصولات 2 دهه پیش خودروسازان نامی جهان را در بازاری که برند و آپشن برایش در اولویت قرار دارد، نخواهند داشت.

    همچنین باتوجه به تجربه مدیریت نامناسب خدمات پس از فروش خودروهای واردشده به مناطق آزاد کشور، به‌نظر می‌رسد درخصوص واردات خودروی دست دوم نیز با مشکلات مشابهی مواجه خواهیم شد.

    از بین بهترین‌ها بخر، کارشناسی شده، به قیمت و تضمینی!

    [hm_buy_form_inline]

    از سوی دیگر خودروهای دست دوم که با نیت تنظیم و ساماندهی بازار خودرو وارد کشور شده‌اند، در عمل نمی‌توانند قیمتی بالا و دور از دسترس برای طبقه متوسط به پایین جامعه داشته باشند زیرا تکلیف ثروتمندان و دهک‌های متمول جامعه که مشخص است. آنها هر خودرویی با هر قیمتی را خریدارند و برایشان ب‌ام‌و ایکس4 چند میلیاردی با 500 میلیونی چندان تفاوتی ندارد.

    منبع مطلب : www.hamrah-mechanic.com

    آزادی واردات خودروهای کارکرده و کمک به بازار خودرو

    برخی منابع آگاه از آزاداسازی واردات خودروهای دست دوم خبر می‌دهند، اما آیا این مهم پیش از آزادسازی واردات خودروهای صفر امکان پذیر خواهد بود؟!

    واردات خودروهای کارکرده آزاد می‌شود؟

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ اخبار

    دی ماه سال ۹۹ بود که وزیر صنعت معدن و تجارت یک فرصت یک هفته‌ای به کمیته خودرو داد تا راهکارهای خود را برای ساماندهی بازار خودرو اعلام کنند. در این میان طرح واردات خودروهای کارکرده بیش از سایر برنامه‌ها چشمگیر بود. اما اکنون با گذشت یکسال از اعلام این طرح، هنوز خبری از واردات خودروهای دست دوم به بازار به گوش نمی‌رسد و بازار خرید و فروش خودرو دست دوم نیز با نوسان بیشتری همراه است.

    شروع تحریم‌ها خودروسازان ایرانی را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرد. خروج شرکای خودروساز خارجی و افزایش نرخ ارز نفس تولید خودرو را به شماره انداخت و تولید خودرو در کشور نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرد و توان میان عرضه و تقاضا را در هم ریخت. از سویی دیگر ممنوعیت واردات خودرو و افزایش عجیب قیمت روز خودرو شوک بزرگی به بازار خودرو بود و شیوع ویروس کرونا نیز ضربه سنگینی بود که به تولید و بازار خودرو وارد شد.

    تلاش برای کاهش قیمت خودرو با افزایش پیش فروش خودرو‌ها و تغییر روش فروش تا به اکنون ثمری نداشته است و تنها کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر تب افزایش قیمت خودرو را کمی پایین آروده است. از شروع تحریم خودروسازی ایران تاکنون، سه وزیر و سرپرست به وزارت صمت آمده و رفته‌اند که هرکدام راه خود را برای بازار خودرو در پیش می‌گرفتند اما هیچ کدام از آنها نتوانسته سدی بر افزایش قیمت خودرو باشد.

    چرا خودروها ترخیص نشدند؟

    بعد از گذشت سه سال از اعلام ممنوعیت واردات خودرو به کشور، همچنان تعداد زیادی خودرو وارداتی در گمرک دپو شده و خاک می‌خورند. گمرک به دلایل مختلفی مانند عدم ثبت سفارش، تولید در آمریکا و یا به سفارش آمریکا، عدم وجود نمایندگی برای خدمات پس از فروش، موتور با حجم ۲۵۰۰ سی سی و بیشتر، ارزش بیشتر از ۴۰ هزار دلار، مشخص نبودن منبع ارز و رعایت نکردن استانداردهای داخلی از ترخیص این خودروها جلوگیری می‌کند.

    همچنین عدم توافق و هماهنگی بین سازمان‌های مربوطه، شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد و بانک مرکزی مزید بر علت می‌شود تا خودروهای وارداتی در گمرک دپو شده و خاک بخورند.

    برای حل این مشکل، جلسه‌ای بین نمایندگان وزارت صمت، گمرک، بانک مرکزی، مناطق آزاد، سازمان تعزیرات، سازمان بنادر و سازمان اموال تملیکی برگزار شد. بر این اساس، این سازمان‌ها مهلت دارند تا ۱۲ بهمن برای اجرای توافقات و تصمیمات این جلسه اقدام کرده و نتیجه آن را به معاون اول رئیس جمهور اعلام کنند.

    تیر خلاص دولت به آزادسازی واردات خودرو

    از سال ۹۹ بارها درباره احتمال آزادسازی واردات خودرو حدس و گمان‌هایی زده شد. حدس و گمان‌هایی مبنی بر واردات خودروهای صفر و یا کارکرده البته به شرط صادرات قطعات خودرو.

    اما در آذرماه سال ۱۴۰۰ و با تقدیم بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی، آب پاکی روی دست واردکنندگان و بازار خودرو ریخته شد. در متن پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بند مربوط به حقوق ورودی خودرو به کشور حذف شده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا تصمیم جدیدی برای واردات خودرو به کشور در سال آینده اتخاذ خواهد شد یا خیر؟

    حتما بخوانید:

    لایحه بودجه خودرو ۱۴۰۱

    شرایط واردات خودروهای دست دوم

    رشته واردات خودروهای دست دوم، سری دراز دارد. مسئله‌ای که چندین بار عنوان و از سمت مسئولین مربوطه تکذیت شد اما پس از گذشت چند سال دوباره چنین خبرهایی به گوش می‌رسد. گرچه بارها در این بباره صحبت‌هایی صورت گرفته و طرح ساماندهی بازار خودرو در این زمینه تصمیماتی گرفته است، اما هنوز به صورت قطعی تائید نشده است.

    برخی از کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که آزادسازی واردات خودرو می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند اما با مطرح شدن موضوع واردات خودرو بحث میزان تعرفه و چالش ارز به میان می‌آید که هر کدام بر قیمت خودرو اثرگذارند و باید دید چه راهکارهایی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

    خودروهای دست دوم چالش‌های کیفیت را نیز با خود به همراه دارد اینکه خودروها با چه میزان کارکرد و چه کیفیت می‌خواهند وارد کشور شوند؟ این راه اگرچه می‌تواند بر بازار خودرو اثر داشته باشد اما چالش‌های زیادی را نیز به همراه دارد که ابتدا باید دید آیا چنین راهکاری مورد قبول واقع می‌شود و حل چالش‌های آن چگونه خواهد بود.

    حتما بخوانید:

    کاهش قیمت در مقابل واردات خودروهای دست دوم

    ۴ شرط مجلسی‌ ها برای آزادسازی واردات خودرو

    واردات خودرو در ازای ارز تامین شده از محل فروش نفت یا صادرات نفت

    واردات خودرو با سرمایه بدست آمده از محل صادرات خودرو

    واردات خودرو با سرمایه‌های ارزی خارج از ایران (برای افرادی که تعهداتی نسبت به دولت نداشته باشند)

    واردات خودرو با سرمایه بدست آمده از محل صادرات قطعات خودرو

    این چهار شرط مجلس درحالی مطرح شده که صاردات قطعه و خودروهای ملی عدد بزرگی را نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد شرط و شروط‌های مجلس با طرح پیشنهادی انجمن وارد کنندگان خودرو تضاد بسیاری داشته باشد و نمی‌توان به آزادسازی واردات خودرو در کوتاه مدت خوشبین بود.

    تهیه و تنظیم: نگار میرکریمی- میلاد قزللو

    اشتراک گذاری برچسب : ۹ نظرات

    هشیاری on ۱۶ مهر ۱۳۹۹ at ۲۲:۴۷

    با توجه به فرصتی بحران کرونا در جهان ایجاد کرده و غولهای خودروسازی محصولاتشان روی دستشان مانده و دهها میلیون خودروی دست دوم باکیفیت و کم کار رده در جهان آماده فورش است و فرصت تاریخی برای بازسازی ناوگان فرسوده خودرویی کشور، پیشنهاد آزاد کردن واردات خودرو -اعم نو و دست دوم- بارها طی چندین سال گذشته داده شده، دلایل منطقی اقتصادی دارد، خودرو سواری بخصوص محصول مصرفی است، همان طور که بسیاری کالاها حتی با فناوری ساده تر ایران ناتوان از تولید انبوه حتی در شرایط غیر تحریم دارد، خودرو چهل سال در انحصار و کمبود مصنوعی قرار دادند، به طوری که قیمت یک خودروی متوسط و حتی ارزان قیمتش از خانه معمولی در کلانشهرها بیشتر است، مثلا با یک خودوری دنا پلاس میتوان سه تا خانه کوچک در شهرها خرید! عمق فاجعه درک میکنید؟!

    منبع مطلب : khodro45.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 8 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید