این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    دراز نشست برای لاغری شکم

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    دراز نشست برای لاغری شکم را از این سایت دریافت کنید.

    کوچک کردن شکم با دراز نشست امکان پذیر است؟

    دراز نشست یکی از ورزش هایی است که تصور می شود به کوچک کردن شکم کمک می کند، اما آیا واقعا کوچک کردن شکم با درازنشست امکان پذیر است؟

    کوچک کردن شکم با دراز نشست امکان پذیر است؟

    دراز نشست یکی از ورزش هایی است که تصور می شود به کوچک کردن شکم کمک می کند، اما آیا واقعا کوچک کردن شکم با درازنشست امکان پذیر است؟

    171329 ورزش و سلامت 1399/08/26

    درازنشست باعث کوچک کردن شکم می شود؟

    برای کاهش وزن و تناسب اندام یک راه بسیار رایجی که وجود دارد و همه هم به یکدیگر توصیه می کنند درازنشست زدن است. حال آیا واقعا درازنشست تاثیری بر لاغری دارد یا نه؟ روش صحیح درازنشست زدن چیست؟

    واقعیت این است که انجام تعداد زیادی دراز نشست، چربی شکم را از بین نمی‌برد. در واقع بهتر است بدانید که این تفکر که فقط با انجام ورزش خاصی، می‌توانید چربی هایی را که در نقطه خاصی قرار دارند از بین ببرید، یک افسانه است و بارها و بارها غلط بودن آن اثبات شده است.

    بیشتر بدانید : موثرترین ورزش برای سوزاندن چربی شکم کدام است بیشتر بدانید : به جای دراز نشست این حرکات را انجام دهید مفید استبیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با خوردن این صبحانه قبل از ساعت 8

    کوچک کردن شکم با ورزش های شکمی‌ نادرست است

    در یک مطالعه، مردانی در شرایط برابر، در مدت 27 روز 5000 دراز نشست انجام دادند. محققان در این مطالعه میزان چربی شکم، باسن و قسمت بالایی پشت تنه را اندازه گیری کردند.

    اگر لاغری موضعی وجود داشت، طبیعتا باید در این افراد میزان چربی شکم کاهش می‌یافت. چون در انجام درازنشست، قسمت های بالای پشت تنه و باسن به کار گرفته نمی‌شوند. مطالعه نشان داد که تغییری در ضخامت چربی شکم یا در اندازه دور کمر ایجاد نشده است. نمونه برداری بافتی نیز نشان داد که تغییر مهمی‌در قطر لایه سلول های چربی شکم ایجاد نشده است. در واقع ورزش های شکمی‌تنها عضلات دیواره شکم را استوار و محکم می‌کنند و با شکل گیری و استوار شدن عضلات شکم، ظاهر شکم بهتر می‌شود. شما برای کوچک کردن شکم خود به یک رژیم غذایی معقول و مناسب، ورزش های قلبی عروقی و نرمش های استقامتی نیاز دارید.

    کدام ورزش های شکم باعث کوچک کردن شکم می شوند؟

    اصولا پیاده روی تند ( نه به حالت دویدن)بهترین روش برای سوختن چربی ها در ناحیه شکم است که به مدت نیم ساعت صبح و نیم ساعت عصر انجام می گیرد.استفاده از تردمیل که آموزش مخصوص خود را دارد نیز موثر است. در کل استفاده غیر صحیح از وسایل ورزشی باعث بروز مشکلات متعددی می شود. اصولا انواع شنا و راه رفتن در آب کمک بسیاری در سوزاندن چربی ها می کند. در حالی که با نشستن در سونا و جکوزی فقط آب بدن دفع می شود که با نوشیدن آب جبران می شود. استفاده از هر نوع ورزش با دستگاه و ورزش ایروبیک و نیز نوارهای آموزشی ورزش ایروبیک و  طناب زدن،در دختر خانم ها توصیه می شود.

    درازنشست بزنیم یا نه؟

    دراز نشست به کاهش وزن شما کمکی نخواهد کرد، اما به این معنا نیست که رهایش کنید. عضلات شکمی شما، از هر بخش بدن‌تان حمایت می‌کنند، مانند ستون فقرات.

    یعنی تقویت میان‌تنه، جزو اساسی و ضروری تمام برنامه‌های تمرینی است. تغذیه سالم همراه با فعالیت‌های هوازی، بخشی از این برنامه اصلاحی شماست. شاید این نکات ساده و سطحی به‌نظر برسد اما مهم است که بدانید محدودکردن خودتان به یک تمرین مثل دراز نشست و مدام درهم فشردن میان‌تنه و شکم، شما را به نتایجی که مدنظرتان است نمی‌رساند.

    درازنشست صحیح

    در حـالی کـه زانــوهایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنج ها بـه ســمت دوطرف بدن باشد. در هـمان حال آرنج ها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

    بیشتر بدانید : روش صحیح دراز نشست

    دراز نشست عمودی صحیح

    روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آن جا که می توانید بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود. به جای این که به طور همزمان دست هـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.

    بیشتر بدانید : شکمی صاف بدون استفاده از گن و قرص های لاغریبیشتر بدانید : آب کردن چربی زیر شکم با چربی سوزی موثربیشتر بدانید : آیا می شود فقط چربی های دور شکم را آب کرد؟بیشتر بدانید : تاثیر دراز نشست بر چربی شکمبیشتر بدانید : آیا دستگاه های دراز و نشست لاغر می کنند؟بیشتر بدانید : دستگاه های دراز و نشست، مفید یا مضر؟

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

    seemorgh.com/health

    منبع : khorasannews.com

    برچسب ها: چربی سوز

    تناسب اندام - Fitness

    ورزش کوچک کردن شکم چربی شکم

    منبع مطلب : seemorgh.com

    دراز نشست برای لاغری شکم؛ 7 فایده ورزش دراز نشست

    دراز نشست حرکت پرطرفداری است که به شدت عضلات بدن را درگیر می‌کند. با حرکت دراز نشست و کرانچ و آموزش تصویری انواع ورزش دراز نشست آشنا شوید

    فهرست مطالب

    از زمان گذشته تاکنون حرکت دراز نشست یا همان دراز و نشست یک تمرین پرکاربرد بوده و هست. تقریبا اولین حرکتی که به ذهن هرکسی برای لاغری شکم، می‌رسد، ورزرش دراز و نشست است.

    ورزش دراز نشست یکی از تمرینات سنتی و محبوب دنیای ورزش است که بدون هیچ تجهیزات خاصی و فقط با وزن بدن انجام می‌شود؛ اما تا به حال به نکات مختلف آن توجه کرده‌اید؟ آیا نحوه درست انجام دادن آن را دقیق می‌دانید؟

    آیا بهتر است با دستگاه دراز و نشست تمرین کنیم یا بدون وسیله و با وزن بدن؟ و این‌که چقدر این حرکت، در لاغری شکم و ساخت سیکس پک تاثیر دارد؟ با ما همراه باشید تا به تمام این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

    دراز نشست کدام عضلات را درگیر می‌کند؟

    اصلی‌ترین عضله هدف در درازنشست، عضلات شکمی است؛ اما این که کدام عضله شکمی بیشتر تحت فشار قرار گیرد به نوع حرکت دراز نشست شما بستگی دارد.

    این حرکت برای عضلات سطحی و عمقی شکم از جمله راست شکمی، عرضی شکمی و مورب داخلی و خارجی یک تمرین فوق‌العاده و بسیار مؤثر به‌شمار می‌رود.

    عضله راست شکمی یکی از عضلات اصلی است که هنگام دراز و نشست هدف قرار می‌گیرد. وقتی این عضله ورزیده و برجسته شود و چربی بدن‌تان به اندازه کافی پایین باشد، آن وقت سیکس‌پک‌های شما نمایان می‌شود. دراز و نشست عضلات تحتانی کمر، باسن و لگن شما را هدف قرار می‌دهد.

    حرکت دراز نشست باعث چربی‌سوزی و لاغری می‌شود؟

    لاغری با ورزش در کمترین زمان امکان‌پذیر است؟ چه از دستگاه استفاده کنید چه بدون وسیله این حرکت را انجام دهید، دراز و نشست یک تمرین خیلی خوب برای تقویت عضلات مرکز بدن است، اما باعث چربی‌سوزی و کاهش وزن نمی‌شود.

    وقتی بدنتان وارد نقطه چربی سوزی و فاز چربی‌سوزی می‌شود، ذخایر چربیِ نقطه خاصی از بدن سوزانده نمی‌شود، بلکه این چربی از تمام بدن تأمین خواهد شد، اما در هر صورت تمرکز بر عضلات شکم و تقویت این عضلات باعث می‌شود تا شکمتان خوش‌فرم‌تر و زیباتر به‌نظر برسد.

    اگر می‌خواهید لاغر شوید، در درجه اول باید از برنامه غذایی ورزشی و برنامه ورزشی اصولی داشته باشید. حرکت دراز و نشست هم در این راه به کمک تقویت عضلات شکم برای ساخت شکمی عضلانی و قوی می‌آید.

    حتما بخوانید

    پرطرفدارترین رژیم غذایی ورزشی برای ورزشکاران مبتدی تا پیشرفته

    فواید دراز و نشست که از آن‌ها غافلید

    در این قسمت به فواید و مزایای ورزش دراز نشست برای شکم و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

    1. با حرکت دراز نشست، میان‌تنه خودت را قوی‌تر کن!

    ضرورت تقویت عضلات میان‌تنه بر کسی پوشیده نیست، این عضلات، از ستون فقرات محافظت می‌کنند، ساختار کلی بدن را شکل می‌دهند و یکی از ملاک‌های آمادگی جسمانی بدن هستند.

    هر حرکت تمرینی که عضللات شکم و پشت شما را درگیر کند یک تمرین میان‌تنه است. با تقویت عضللات میان‌تنه، از ستون فقرات خود بهتر محافظت می‌کنید و باعث بهبود عملکردتان در زندگی روزمره و زیبایی بدنتان خواهید شد.

    2. با دراز و نشست سیکس پک بساز!

    اگر شکم چندتکه می‌خواهید بهترین تمرین برای شروع، حرکت دراز نشست است. این حرکت عمدتا عضله راست شکمی را هدف قرار می‌دهد و یکی از تمرین‌های ثابت برای ساخت شکم شش‌تکه است. بدن ما باهوش است، به ما کمک می‌کند تا با تکرار یک فعالیت، کارآیی بیشتری در آن داشته باشیم.

    همان‌طورکه به تدریج شکم خود را با حرکاتی مانند دراز نشست تمرین می‌دهید، بدن با ضخیم‌شدن یا افزایش اندازه تارهای عضلانی‌تان سازگار می‌شود. با ضخیم‌شدنِ تارهای عضلانی، شما یک میان‌تنه نیرومندتر خواهید داشت.

    با قوی‌شدن شکم، عضلات شما رشد می‌کند تا پایه‌ای برای این قدرت فراهم شود. بنابراین، اگر می‌خواهید قوی‌تر باشید و حجم کلی عضلات خود را بیشتر کنید، تمرین مقاومتی دراز و نشست کاری است که باید انجام دهید.

    3. با انجام دراز و نشست از آسیب‌دیدگی و گودی کمر پیشگیری کن!

    یکی‌دیگر از موارد مهم درباره دراز نشست، پیشگیری از مشکل رایج و شایع این روزها، یعنی کمردرد است. ضعف عضلات میان‌تنه بدن می‌تواند شما را در معرض آسیب‌دیدگی‌های مختلف کمر قرار دهد: اگر عضلات شکم یا پشتی شما ضعیف است، در حین حرکات روزمره، بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی قراردارید. خوشبختانه وقتی عضلات میان‌تنه و مرکزی خود را تقویت می‌کنید، می‌توانید از درد کمر و احتمال آسیب‌دیدگی هم کم کنید. همچنین دراز و نشست در مواردی می‌تواند درد‌های کمر را بهبود ببخشد.

    اضافه‌کردن حرکت دراز نشست به برنامه بدنسازی روش خوبی برای تقویت عضلات میان‌تنه است، مشروط بر این‌که به‌صورت صحیح انجام شود. چون تمرین دراز نشست به‌صورت اشتباه می‌تواند باعث دردسر شود و یا حتی به کمر آسیب برساند.

    4. با ورزش دراز نشست فرم بدنت را اصلاح کن!

    ورزیدگی عضلات شکم ارتباط مستقیمی با خوش‌فرمی بدن شما دارد. کمر و میان‌تنه از گروهی عضلات تشکیل شده که با پشتیبانی از ستون فقرات، حالت ایستایی شما را شکل می‌دهند.

    وقتی عضلات میان‌تنه را تقویت می‌کنید، بدن‌تان در تراز درست قرار می‌گیرد و دیگر دچار گودی کمر یا قوز کمر نمی‌شوید و وضعیت ایستایی شما اصلاح خواهد شد. وقتی بدن، حالت ایستایی درستی داشته باشد، متوجه دردهای کمتری در ناحیه گردن و کمر خود خواهید شد.

    این امر تا حد زیادی به این دلیل است که بدن شما کارآمدتر عمل می‌کند و دیگر مجبور نیست هنگام ایستادن از عضلات کمکی و پشتیبان مثل عضلات گردن، ستون فقرات و باسن استفاده کند.

    حتما بخوانید

    آموزش کامل حرکات اصلاحی بدن

    5. با دراز و نشست تعادلت را بالا ببر!

    پس از مدتی که تمرین شکم انجام دادید، شما متوجه بهترشدن تعادل و ثبات بدن‌تان خواهید شد. تعادل و ثبات بدن باعث عملکرد بهتر در ورزش می‌شود و همچنین با اصلاح الگوهای حرکتی در فعالیت‌های روزانه خود بهتر ظاهر خواهید شد.

    داشتن تعادل، خیلی از اوقات به کار می‌آید؛ مانند وقتی در پیاده‌رو حواس‌تان پرت می‌شود یا پایتان پیچ می‌خورد، به لطف تعادل و ثبات میان‌تنه می‌توانید خیلی سریع از سقوط جلوگیری کنید.

    با از دست‌دادنِ توده عضلانی در سن بالا و ساییدگی و پارگی مفاصل، طبیعتاً تعادل و پایداری کم می‌شود. به همین دلیل تقویت عضلات میان‌تنه یک نوع سرمایه‌گذاری برای بدن است.

    منبع مطلب : fitamin.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید