این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    درس 4 فارسی

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    درس 4 فارسی را از این سایت دریافت کنید.

    جواب فعالیت های درس 4 فارسی چهارم :: ارزش علم

    جواب فعالیت های درس 4 فارسی چهارم :: ارزش علم جواب درک مطلب | درست نادرست | واژه آموزی | گوش کن و بگو   📚 گام به گام فارسی چهارم 🔴 جواب فعالیت های

    جواب فعالیت های درس 4 فارسی چهارم :: ارزش علم - هوم درس

    خانه

    جواب فعالیت های درس 4 فارسی چهارم :: ارزش علم

    جواب فعالیت های درس 4 فارسی چهارم :: ارزش علم

    جواب درک مطلب | درست نادرست | واژه آموزی | گوش کن و بگو

    📚 گام به گام فارسی چهارم

    🔴 جواب فعالیت های درس 4 : ارزش علم

    درست و نادرست صفحه ۴۰ فارسی چهارم۱- حکیم برای اندوختن دانش به سفر رفت.

    پاسخ» نادرست

    ۲- کشتی بر اثر برخورد به صخره چند تکّه شد.

    پاسخ» نادرست

    ۳- علم و دانش سرمایه‌ای است که هیچ گاه از بین نمی‌رود.

    پاسخ» درست

    درک مطلب صفحه ۴۰ فارسی چهارم۱- اتّفاق‌های مهمّی را که در طول سفر برای حکیم پیش آمد به ترتیب بیان کنید.

    پاسخ» گرفتار توفان شد، در دریا سرگردان بود و بی‌هوش شد، روی ساحل به هوش آمد، مردی ماهیگیر او را دید، کوچک و بزرگ به دیدنش آمدند، به جوانان درس آموخت.

    ۲- حکیم برای زنده ماندن خود چه چاره‌ای اندیشید؟

    پاسخ» روی ماسه‌ها شروع به نوشتن کرد.

    ۳- منظور حکیم از اینکه گفت :«به دست آورید، آنچه را ماندنی است» چیست؟

    پاسخ» علم و دانش اندوخته‌ای همیشگی است که در ذهن و دل انسان باقی می‌ماند و باهیچ حادثه‌ای از بین نمی‌رود.

    ||| 0 نظر

    Nazanin جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    برچسب‌ها:فارسی چهارم, گام به گام فارسی چهارم, جواب خود ارزیابی فارسی چهارم ,

    دیدگاه شما

    موضوعات دسته‌بندی نشده پایه هشتم چهارم ابتدایی سوم ابتدایی ششم ابتدایی پنجم ابتدایی پایه هفتم پایه دهم پایه نهم پایه دوازدهم پایه یازدهم آخرین مطالب

    سوالات فصل پنجم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل چهارم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل سوم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل دوم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل اول روان شناسی یازدهم

    سوالات متن درس پنجم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس چهارم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس سوم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس دوم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس اول تاریخ دهم با جواب

    کلاس دهم آخرین نظرات صباصادقی یازدهم... ماهان

    عالی ماهان هم کلاسی...

    نرجس

    عالییییه من ۱۳ سالمه و چند سالخ مطالبمو...

    H خوب بود... امیر حسین

    ممنون برلی امتهانم تمرین کردم خیلی خوب ب...

    Designed Home Dars 2020-2021

    تمامی حقوق شامل مطالب ، تصاویر و قالب سایت برای رسانه هوم درس محفوظ می باشد.

    منبع مطلب : homedars.ir

    درسنامه آموزشی فارسی چهارم درس 4: ارزش علم با پاسخ

    درست و نادرست (صفحهٔ 40 کتاب درسی) | درک مطلب (صفحهٔ 40 کتاب درسی) | دانش زبانی | روان خوانی: گوسفند مادر و بره‌اش | واژه نامه

    درسنامه آموزشی فارسی چهارم

    درس 4: ارزش علم با پاسخ

    آخرین ویرایش 15 فروردین 1401

    گزارش خطا 58546 فارسی ستایش: خدا فصل 1: آفرینش

    درس 1: آفریدگار زیبایی

    درس 2: کوچ پرستوها

    فصل 2: دانایی و هوشیاری

    درس 3: راز نشانه‌ها درس 4: ارزش علم درس 5: رهایی از قفس فصل 3: ایران من درس 6: آرش کمان‌گیر درس 7: مهمان شهر ما فصل 4: فرهنگ بومی فصل 5: نام‌آوران

    درس 10: باغچه‌ی اطفال

    درس 11: فرمانده دل‌ها

    درس 12: اتّفاق ساده فصل 6: راه زندگی درس 13: لطفِ حق

    درس 14: ادب از که آموختی؟

    درس 15: شیر و موش فصل 7: عِلم و عَمَل درس 16: پرسشگری

    درس 17: مدرسه‌ی هوشمند

    نیایش

    پاورپوینت دوره آموزشی، فارسی چهارم دبستان

    مدرس: پروین محمدی

    مدت دوره: 341 اسلاید (12 فایل)

    مطالعات اجتماعی

    1040 تست رایگان

    فارسی

    1462 تست رایگان

    علوم تجربی

    1733 تست رایگان

    ریاضی

    1115 تست رایگان

    هدیه‌های آسمانی

    751 تست رایگان

    قرآن

    113 تست رایگان

    در زمان‌های قدیم، حکیمی قصد سفر کرد؛ کنار دریا رفت و سوار کشتی شد. خیلی زود کشتی با بادبان‌های برافراشته، حرکت کرد.

    کشتی، چند روزی به راه خود ادامه داد. در این مدّت، حکیم آرام و شادمان بود و به زندگی و مردمان فکر می‌کرد.

    روزی، کشتی گرفتار توفان شد. موج‌های دریا یکی بعد از دیگری از راه می‌رسیدند و خود را به کشتی می‌کوبیدند. ناخدا هرچه کرد، نتوانست کشتی را از میان امواج نجات دهد. چیزی نگذشت که کشتی چند تکّه شد و مسافران در میان امواج گرفتار شدند. حکیم هم به تخته پاره‌ای چسبید و دل به خدا سپرد تا چه پیش آید. ساعتی در این حال بود که از هوش رفت.

    وقتی چشم باز کرد، خود را در ساحلی دور، تنها دید. حکیم فهمید که از بلای توفان نجات یافته است و باید برای زنده ماندن خود چاره‌ای بیندیشد؛ درحالی که هیچ چیز نداشت و آنچه را با خود آورده بود در توفان دریا از دست داده بود.

    حکیم، کم کم به خود آمد و چون به خواندن و نوشتن، بسیار علاقه داشت روی ماسه‌های نرم کنار دریا می‌نوشت.

    مردی ماهیگیر، حکیم را دید و از کار او تعجب کرد؛ وقتی به شهر بازگشت، درباره‌ٔ حکیم با دیگران صحبت کرد.

    خبر، خیلی زود در میان مردم شهر پخش شد و به گوش امیر رسید. کوچک و بزرگ به دیدن حکیم آمدند. امیر شهر از او پرسید: «تو مرد دانایی هستی. اینجا چه می‌کنی؟ چرا این سخنان را روی زمین می‌نویسی؟»

    حکیم پاسخ داد: «سفر می‌کردم. کشتی، گرفتار توفان شد و هرچه داشتم، توفان با خود بُرد».

    امیر گفت: «ما به دانش و آگاهی تو نیاز داریم. حاضری به جوانان ما چیزی بیاموزی؟»

    حکیم گفت: «اگر جایی برای این کار، آماده کنید، حاضرم».

    امیر، فرمان داد تا هرچه مرد دانا می‌خواهد، برایش آماده کنند.

    چند روز بعد، حکیم در آن شهر، سرگرم تعلیم جوانان شد و روز به روز بر شهرت و نیک‌نامی وی افزوده می‌شد.

    ماه‌ها گذشت. روزی امیر شهر، نزد حکیم رفت و گفت: «ای مرد دانا! هر چه می‌دانستی به جوانان ما آموختی. اکنون چیزی هم به من بیاموز!»

    حکیم، قلمش را تراشید و در جوهر زد و نوشت: «بیاموزید، آنچه را آموختنی است. به دست آورید، آنچه را ماندنی است. سرمایه‌ای با خود داشته باشید که اگر در دریا هم کشتی شما غرق شد و به تخته پاره‌ای چسبیدید یا در شهری دور افتاده گم شدید، آن را از دست ندهید!»

    محمّد میرکیانی، با تغییر

    درست و نادرست (صفحهٔ 40 کتاب درسی)

    1- حکیم برای اندوختن دانش به سفر رفت. نادرست

    2- کشتی بر اثر برخورد به صخره چند تکّه شد. نادرست

    3- علم و دانش سرمایه‌ای است که هیچ گاه از بین نمی‌رود. درست

    درک مطلب (صفحهٔ 40 کتاب درسی)

    1- اتّفاق‌های مهمّی را که در طول سفر برای حکیم پیش آمد به ترتیب بیان کنید. گرفتار توفان شد، در دریا سرگردان بود و بی‌هوش شد، روی ساحل به هوش آمد، مردی ماهیگیر او را دید، کوچک و بزرگ به دیدنش آمدند، به جوانان درس آموخت.

    2- حکیم برای زنده ماندن خود چه چاره‌ای اندیشید؟ روی ماسه‌ها شروع به نوشتن کرد.

    3- منظور حکیم از اینکه گفت: «به دست آورید، آنچه را ماندنی است» چیست؟ علم و دانش اندوخته‌ای همیشگی است که در ذهن و دل انسان باقی می‌ماند و باهیچ حادثه‌ای از بین نمی‌رود.

    دانش زبانی

    - گفت‌وگوی زیر را بخوانید:

    ریحانه: دیروز، کی به خانه رسیدی؟

    فاطمه: ساعت دوازده و نیم رسیدم.

    ریحانه: کسی خانه بود؟

    فاطمه: بله، خواهرم قبل از من به خانه آمده بود.

    - حالا شما درباره‌ٔ موضوعی با هم صحبت کنید؛ به گفت‌وگوی خود دقّت کنید. شما برای انتقال هر مطلب، جمله‌ای گفته‌اید. چه مطالبی را با آن جمله‌ها به دوستتان گفته‌اید؟

    هنگامی که افراد صحبت می‌کنند مطلبی را به شنونده‌ی خود انتقال می‌دهند. گوینده برای انتقال گفته‌هایش از جمله استفاده می‌کند.

    روان خوانی: گوسفند مادر و بره‌اش

    الف) به گفت‌وگوی «گوسفند مادر و برّه‌اش» گوش دهید. به لحن خواندن کلمه‌هایی که مشخّص شده‌اند، توجّه کنید.

    گوسفندان، مشغول چَرا بودند. پسرک چوپان زیر درختی نشست و شروع به نی زدن کرد. در یک لحظه، برّه‌ی سفید کوچولو از جلوی چشم مادرش دور شد. ناگهان گوسفند مادر از صدای برّه به خود آمد. برّه کوچولو کنار پرتگاه رفته بود. مادر با عجله پیش او رفت و گفت:

    منبع مطلب : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 13 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید