این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    سخنرانی بازگشایی مدارس

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    سخنرانی بازگشایی مدارس را از این سایت دریافت کنید.

    سخنرانی در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 96

    38304 خبر سخنرانی‌های رئیس جمهور

    شنبه 3 مهر 1395

    سخنرانی در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 96-1395

    5 1

    منابع انسانی، بزرگترین سرمایه کشور/ دانش اموزان، آینده سازان کشور/ هماهنگی خانواده، مدرسه، جاعه و دولت برای ساختن آینده کشور/ باید‌ها و نباید‌ها محیط مدرسه / خشونت، مشکل بزرگ منطقه و جهان/ اشکال و انواع خشونت/ سوال مهر امسال/ شناخت ریشه‌های خشونت و چگونگی مبارزه با آن / درخواست رئس جمهور از دانش اموزان / طرح سوال/ تمرین کار تیمی از دبستان/ امید کشور به نوجوانان و جوانان/ درخواست از معلمان برای برگرداندن امید و نشاط به محیط مدرسه و نیز اموزشی اعتدال و میانه روی/ اقدامات دولت برای رفاه معلمان در سایه اجرای برجام / برخی دستاورد‌های برجام

    بسم الله الرحمن الرحیم

    الحمدلله رب العالمین و الصلاة والسلام علی رسول الله و آله و صحبه

    اوائل مهرماه گرچه از لحاظ طبیعت پاییز طبیعت است، اما از لحاظ علم و دانش، بهار دانش و اندیشه است و به همین دلیل روز بسیار مهمی برای سراسر کشور، دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، استادان، خانواده‌ها و همة آنهایی است که در پی آینده و توسعة کشور هستند. بی تردید بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که خداند به ما عنایت کرده، منابع انسانی و پرورش نوجوانان و جوانان عزیز کشور ماست. مدرسه بزرگ‌ترین منبعی است که می‌تواند عالی‌ترین سرمایه را برای کشور ما تربیت کند.

    شما دانش آموزان عزیز باید به فکر آیندة کشور، آیندة خانواده و آیندة خودتان باشید و بی‌تردید آیندة کشور توسط علم و دانش و کار و کوشش و مهارت شما ساخته می‌شود. شما هستید که در آیندة نزدیک مدیران این جامعه و کشور هستید، کارآفرینان این کشور خواهید شد و کشور به دست شما در مسیر تعالی و پیشرفت قرار می‌گیرد.

    محیط مدرسه که باید محیط تعلیم و تربیت باشد، باید در کنار تلاش خانواده، جامعه و دولت بتواند به اهداف خود دست یابد؛ نه مدرسه، نه جامعه، نه دولت و نه خانواده به تنهایی نمی‌تواند، اما این چهار تا در کنار هم اگر دست به دست هم بدهند، آیندة کشور به بهترین شکل ساخته خواهد شد.

    برای اینکه محیط مدرسه، محیط علم، دانش و پیشرفت باشد، باید اخلاق در مدرسه ما حاکم شود و میانه‌روی، اعتدال و تدبیر در مدارس و مراکز آموزشی ما حاکم شود. نباید مدرسه محیط اوهام و خرافات باشد. نباید مدرسه محیط خشونت باشد. باید کلاس درس، کلاس احترام باشد. کودکان، نوجوانان و جوانان ما باید از روز اول زندگی در خانه و خانواده و سپس در مدرسه و بعد در جامعه شاهد احترام به شخصیت خود باشند.

    امروز مشکل بزرگ در منطقة ما و جهان خشونت است. شما امروز در محیط امنی درس و کلاس خود را آغاز می‌کنید؛ اما در همسایگی ما عراق، سوریه، یمن و کشورهایی که در منطقه ما هستند، مدارس آنها ویران شده است، دوستان دانش‌آموز آنها به خاک و خون کشیده شده‌اند و معلمین آنها فرصت تعلیم را از دست داده‌اند.

    ما امروز باید به این فکر باشیم که خشونت تا چه اندازه می‌تواند محیط اجتماعی، جوانان، نوجوانان و آیندة کشورها را تهدید کند. خشونت تنها جنگ و ترور نیست؛ بی احترامی به همدیگر، نبود اخلاق برادری، خواهری و دوستانه هم نوعی خشونت است. محروم کردن نوجوان از تحصیل و مدرسه هم خشونت است. وادار کردن کودکان و نوجوانان به کار پر زحمت هم خشونت است. رفتار خارج از چارچوب اخلاق دینی و اسلامی در داخل خانه نسبت به کودکان و نوجوانان هم خشونت است.

    مهم این است که ببینیم خشونت و بی‌اخلاقی از کجا آغاز می‌شود؟ چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند؟ برای اینکه بتوانیم با خشونت مبارزه و ایستادگی کنیم باید چه کنیم؟ چه راهی وجود دارد که کشور، جامعه، منطقه و جهان ما از خشونت آسوده شود؟ پیامبر ما پیامبر رحمت است. چگونه می‌توانیم از رحمت اسلامی و رحمت نبوی به خوبی استفاده کنیم؟ بنابراین سؤال مهر امسال ما این چنین خواهد بود:

    خشونت از کجا نشئت گرفته است؟ چگونه عده‌ای خشونت را می-آموزند؟ در برابر خشونت چگونه باید ایستادگی کرد؟ چگونه می‌توانیم کشور و جامعه‌ای داشته باشیم که دارای رحمت اسلامی و نبوی باشد. و چگونه می‌توانیم جوامع منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟

    دانش آموزان عزیز! درخواست من از شما این است که محیط کلاس شما محیط سؤال باشد. هرگز از سؤال کردن نه شرمنده شوید و نه بهراسید. آنچه ما را به پیشرفت می‌رساند سؤال درست و دریافت پاسخ صحیح است و معلمان عزیز در سراسر کشور اجازه دهید در محیط کلاس دانش آموزان بپرسند و سؤال کنند. آزادی را به خوبی احساس کنند. محیط کلاس آنها محیط مهربانی باشد، رفتار دانش آموزان با یکدیگر و معلمین و مدیران با دانش آموزان، رفتار رحمت و محبت باشد.

    در محیط کلاس کاری کنید که کار تیمی از آغاز دبستان شروع شود. کلاس‌ها را به تیم‌های مختلف تقسیم کنید. آنها را وادار به رقابت کنید. علم و دانش و یادگیری در سایة رقابت تیم‌های کلاسی امکان‌پذیر است. کلاسی را با کلاس دیگر به رقابت وا دارید. بخشی از کلاس را با بخش دیگر. ما می‌توانیم با بیان مطالب و رقابت علمی، آینده بهتری را برای کشورمان پیش بینی کنیم.

    امروز امید کشور ما به شما نوجوانان و جوانان است. امید را از کلاس آغاز کنیم. اولین درس معلمین عزیز ما به دانش‌آموزان، درس امید باشد. مدارس ما باید مدارس سرزنده باشد و نه خدای ناکرده دل مرده. مدارس ما باید محیطی باشد که همة دانش‌آموزان احساس کنند که مدرسه پناهگاه است و نه گریزگاه. بنابراین تلاش، کوشش، امید، تدبیر و اعتدال خودمان را از مدرسه آغاز کنیم.

    از همة معلمین عزیز در سراسر کشور می‌خواهم که در دولت یازدهم در کلاس‌های درس، امید را به دانش‌آموزان و نشاط را به مدرسه برگردانید، اعتدال و میانه‌روی را بیاموزیم، بدانیم افراط و تفریط تخریب کننده زندگی امروز و فردای ما خواهد بود و بدانیم تدبیر و عقلانیت ما را به آیندة روشن می‌رساند و خرافات باعث انحطاط جامعه خواهد شد.

    ان‌شاءالله آغاز تحصیلی امسال برای همة دانش‌آموزان، همه خانواده‌ها، همه معلمان و مدیران مبارک باشد. دولت همة تلاش خود را در حد امکان برای رفاه معلمین عزیز انجام خواهد داد.

    اگر دولت در سالی که پیش روی ماست و نیمی از این سال گذشته است توانسته است اقداماتی را برای رفاه معلمین انجام دهد، در سایة آن بود که توانست برجام را اجرا و عملیاتی کند.

    امروز منابع مالی ما بخشی در سایة برجام است که شرایط مناسب کسب و کار و کسب منابع مالی برای دولت فراهم شده است. آنها که می‌گویند ما آثار برجام را نمی‌بینیم باید بدانند که بخش بزرگی از بودجه دولت و منابع دولت در سال جاری در سایه اجرای برجام است.

    منبع مطلب : www.css.ir

    متن کامل سخنرانی‌ در مراسم بازگشایی مدارس کشور

    " border="0" /> متن کامل سخنرانی‌ در مراسم بازگشایی مدارس کشور

    متن کامل سخنرانی‌ در مراسم بازگشایی مدارس کشور

    بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین و صَحبه المنتجبین

    آغاز سال تحصیلی را خدمت همة شما دانش‌آموزان عزیز، معلمین گرانقدر، همة فرهیختگان و خانواده‌هایی که به مدارس کشور برای آیندة فرزندانشان چشم دوخته‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

    بی‌تردید بهروزی یک ملت در سایة خرد و علم است و علم چیزی جز انباشت تجربیات و خرد نیست. ما برای ایران آینده و آیندة ایران در مدارس باید تلاش کنیم. گرچه اولین محیطی که کودک با آن آشنا می‌شود محیط خانواده است و آن محیط او را در مسیر اجتماعی شدن و آغاز زندگی اجتماعی رهنمون می‌کند، اما محیط خانواده محیطی کاملاً عاطفی است و لذا کودک با واقعیت‌های جامعه‌اش کمتر آشنا می‌شود.

    اولین محیطی که فرزندان ما با جامعه واقعی آشنا می‌شوند محیط مدرسه است. در محیط مدرسه است که دانش‌آموزان هم سن و سال‌های خود را در کنار مطالبات، نیازها و عواطف گوناگون مشاهده می‌کنند و برای اولین بار تنوع انسان‌ها و نیازها را مشاهده می‌کنند.

    نیازها و مطالبات همة انسان‌ها تقریباً بی‌پایان است. امکانات و منابع در هر جامعه‌ای محدود است و اینجاست که تعارض مطالبات و خواست با امکانات موجود آغاز می‌شود و در چنین شرایطی است که ما نیاز به مقررات و قانون داریم. آشنایی با قانون و قانون مداری باید از مدرسه آغاز شود. در مدرسه است که همة دانش‌آموزان باید با حقوق و تکالیف خود آشنا شوند. قانون مجموعه‌ای از حقوق و تکالیف انسان‌ها در جامعه است.

    دانش‌آموزان باید بدانند از حق آموختن به طور مساوی برخوردارند؛ دانش‌آموزان باید بدانند از احترام و کرامت برخوردارند و همه از امکانات مدرسه به طور مساوی برخوردار خواهند بود؛ دانش آموزان باید بدانند از عواطف معلم و مدیر به طور یکسان برخوردار هستند.

    همة معلمین و مسئولین آموزش و پرورش باید بدانند نگاهشان نسبت به دانش آموزان باید نگاه یکسانی باشد. نباید تفاوتی به نام نژاد، چهره و تعلق به گروه سیاسی خاص در محیط آموزش و پرورش وجود داشته باشد. تمام دانش‌آموزان از کلاس اول تا پایان دوران متوسطه باید بدانند از امنیت جسمی و روحی در مدرسه برخوردارند.

    هیچ معلم و مدیری نباید به خود اجازه دهد که به دانش‌آموزی توهین کند و با لحن و کلام درشت با دانش‌آموز صحبت کند. اهانت به دانش‌آموز اهانت به کل ملت ایران است. همة دانش‌آموزان فرزندان این مرز و بوم هستند. من از تنبیه جسمی سخنی نمی‌گویم که قطعاً وجود ندارد که اگر خدای ناکرده در گوشه‌ای از کشور دولت تدبیر و امید با تنبیه جسمی دانش آموز ‌مواجه شود با اشد وجه با آن برخورد خواهد شد.

    دانش‌آموزان ما باید کاملاً به حقوق خودشان آشنا باشند، البته در کنار تکالیفشان؛ از جمله نظم کلاس، احترام به معلم، درست درس خواندن، داخل کلاس به هم کلاسی احترام گذاشتن و این که هیچ دانش‌آموزی حق ندارد با هم کلاسی خود به دعوا یا مشاجره بپردازد.

    دانش‌آموز باید بداند که اگر از مسیر اعتدال، اخلاق و قانون فاصله گرفت باید عواقب و تبعات آن را بچشد و بداند تخلف از قانون دارای تبعات خواهد بود. دانش‌آموز باید بداند که اگر حقش تضییع شد حق دارد که اعتراض کند. حق اعتراض دانش‌آموز باید از مدرسه آغاز شود و اگر اعتراض او به معلم تأثیر نگذاشت، باید بداند که می‌تواند این شکایت و اعتراض را با مدیر مطرح کند و در غیر این صورت باید بداند که در مراحل بعد می‌تواند در مناطق اعتراض خود را مطرح کند.

    حق اعتراض آغاز شکوفایی کرامت و عظمت انسان است و ما باید از مدرسه آغاز کنیم و این می‌تواند جامعه ما را به سمت قانون‌مداری سوق دهد. سعادت و بهروزی یک ملت در سایه قانون‌مداری است. استبداد و خودکامگی در کشور از قانون گریزی آغاز می‌شود.

    درخواست من از همه فرهنگیان کشور آن است که در محیط مدرسه کمک کنند تا دانش‌آموزان بهتر و راحت‌تر با زندگی اجتماعی خود آشنا شوند و به تکلیف، وظیفه، حق و حقوق خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.

    می‌خواهم در آغاز سال تحصیلی اولین سال شروع به کار دولت تدبیر و امید به عرض فرهنگیان برسانم.

    درخواست من این است که زنگ کتاب تشکیل دهید. ساعتی را در طول هفته یا ماه به کتاب خواندن و توضیح آنچه دانش‌آموز در کتاب یافته است اختصاص دهید. جامعه ما از کتاب و کتاب‌خوانی فاصله دارد. خواندن و آشنایی با کتاب باید از کلاس اول مدرسه آغاز شود. معمولاً در کشورهای پیشرفته دانش‌آموزان سال‌های اولیه دبستان هر هفته چند کتاب می‌خوانند و خلاصة کتاب را در فرصتی برای همکلاسی‌های خود بیان می‌کنند.

    تلاش کنیم فرهنگ شفاهی را به فرهنگ کتبی تبدیل کنیم. بسیاری از مردم جامعه ما می‌توانند خواست خود را با زبان بیان کنند اما توان ندارند آن را با قلم روی کاغذ بیاورند و چقدر حقوق مردم در سایه همین نقص و کاستی پامال می‌شود. زنگ انشا را احیا کنیم؛ نه به معنای سنتی آن. بگذارید دانش‌آموز اول در انشای خود از معلمش نقد کند و از کاستی مدرسه‌اش بگوید و برای بهتر شدن مدرسه‌اش پیشنهاد بدهد. به دانش‌آموز اجازه دهید در انشای خود از رئیس جمهورش انتقاد کند و به او پیشنهاد دهد. نقایص و کاستی‌هایی را که در کار رئیس‌جمهور کشورش می‌داند، می‌بیند و می‌فهمد، بنویسد و مدارس آن گونه انشاها را برای ریاست جمهوری ارسال کنند تا رابطه رئیس‌جمهور با دانش‌آموزان، فرزندان عزیز این مرز و بوم بیشتر و بیشتر شود.

    در پایان زنگ گفتگو تشکیل دهید. مخصوصاً در دوران متوسطه یا شاید در سال‌های پایانی دبستان. بگذارید گفتگو کردن، مباحثه کردن، با یکدیگر سخن گفتن، نقد مؤدبانه کردن را همه از دوران دانش‌آموزی بیاموزند. آن کرسی آزاداندیشی‌ای را که رهبری معظم انقلاب بر آن تأکید کردند از زنگ گفتگو شروع کنید. من به وزارت فرهنگ و وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنم که این زنگ را در ساعتی از هفته یا ماه بگنجاند و بعد جزو مواد درسی‌ای که نمره دارد قرار دهد. بگذارید دانش‌آموزان ما به بحث، مباحثه و ضارب آرا از آغاز تحصیلاتشان آشنا و آشناتر شوند.

    قاعدتاً رسم بر این بود که در روز آغاز تحصیلی سؤالی هم به عنوان سؤال مهر مطرح می‌‌شده که دانش‌آموزان عزیز دربارة آن مطالبی را می‌نوشتند و می‌فرستادند و بهترین‌ها برگزیده می‌شدند.

    سؤال من این است؛ عزیزان من، دانش‌آموزان سراسر کشور؛ اگر پدر شما رئیس جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می‌کنید که بتواند اعتدال و میانه‌روی را در همة ابعاد زندگی و اجتماعی جامعه ایران بگستراند؟ در ضمن این سؤال، رئیس جمهور می‌خواهد افتخار کند که همة دانش‌آموزان او را به عنوان پدری بدانند و ببینند.

    منبع مطلب : alialamarvdasht.blogfa.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 12 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید