این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    غذاهای پروتئین دار برای بدنسازی

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    غذاهای پروتئین دار برای بدنسازی را از این سایت دریافت کنید.

    12 غذا با پروتئین بالا برای تامین انرژی و عضله سازی

    بسیاری از مواد غذایی که ما از آنها غافلیم، حاوی پروتئین بالا و عضله ساز هستند. میتوانیم با قرار دادن این مواد غذایی در رژیم غذایی خود به وزن ایده آل و همچنین فرم دلخواه خود برسیم. در این مقاله با آنها آشنا میشویم.

    بدنسازی

    12 غذا با پروتئین بالا برای تامین انرژی و عضله سازی

    به نگارش دکتر محمدحسین نجفی آخرین ویرایش ژانویه 8, 2019 33,717 0

    هنگامی که تلاش می کنید، تا نیازهای پروتئین خود را برآورده کنید، خوب است بدانید کدام غذاها بیشتر به شما کمک می کنند. غذاهای حیوانی حاوی پروتئین بالا و عضله ساز هستند. اگر می خواهید مصرف گوشت را کاهش دهید، ما در اینجا،  لیستی از پروتئین های گیاهی را که می توانید جایگزین گوشت کنید، به شما معرفی می کنیم.

    مقدار متوسط پروتئین مورد نیاز روزانه ۵۰ گرم است، اما شما می توانید با یک محاسبه گر پروتئین، از میزان پروتئین مورد نیاز خود با توجه به سن، جنسیت و سطح فعالیتتان آگاه شوید.

    ۱-سینه ی مرغ حاوی پروتئین بالا و عضله ساز

    سینه ی مرغ شماره ی ۱ این لیست است که حاوی ۳۰٪ پروتئین است و بیش از ۵۰% پروتئین مورد نیاز شما را در یک وعده ی ۱۰۰ گرمی شامل میشود.

    این ماده غذایی مورد علاقه ی بدنسازان و کسانی است که به دنبال اضافه کردن عضلات خود هستند. سینه ی مرغ در مقایسه با سایر قسمت های مرغ مانند ران، حاوی پروتئین بیشتر و چربی کمتر است.

    بنابراین سینه مرغ نه تنها به عضله سازی کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا چربی از دست بدهید، به همین دلیل است که در بسیاری از برنامه های رژیم غذایی لاغری گنجانده می شود.

    سینه ی مرغ یک منبع خوب از مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و همچنین ویتامین های ب ۶ و ب ۱۲ می باشد. سینه مرغ حاوی کلسترول می باشد، بنابراین برای بالا نرفتن کلسترول از حد طبیعی، باید حواستان به مصرف آن باشد.

    ۲-گوشت گاو حاوی پروتئین بالا و عضله ساز

    گوشت گاو یک غذای بسته بندی شده است که می تواند نصف پروتئین مورد نیازتان را در کوتاه ترین زمان تامین کند و همچنین بسیار متنوع است و می توانید با اضافه کردن چاشنی ها و ادویه های خوشمزه خوراک مورد علاقه تان را آماده کنید.

    گوشت گاو به طور کلی منبع خوبی از آهن و همچنین ویتامین های B است، اما دارای کلسترول بالایی است. بنابراین مهم است که همه عوامل را در نظر بگیرید تا به نیازهای مختلف بدن خود پاسخ دهید.

    همیشه گوشت گاو ارگانیک را تهیه کنید نه گوشت گاو های هورمونی. اکثر گوشت های گاو فروشگاه ها هورمونی اند اما با جستجوی بیشتر می توانید نوع ارگانیک آن را پیدا کنید.

    ۳-پنیر سوئیسی حاوی پروتئین بالا و عضله ساز

    پنیر سوئیسی یک منبع پروتئین است، اما شما احتمالا نمی خواهید با خوردن یک غذای ۱۰۰ گرمی نیمی از پروتئین مورد نیاز بدنتان را تامین کنید. وقتی به تامین پروتئین با خوردن این پنیر فکر می کنید دیگر مواد داخل پنیر را نیز در نظر بگیرید.

    پنیر سوئیسی و پنیر های دیگر منبع خوبی از کلسیم هستند، بنابراین شما نه تنها پروتئین دریافت می کنید، بلکه میزان خوبی از کلسیم را نیز دریافت می کنید. فقط ۳۰ گرم پنیر سوئیسی یک پنجم کلسیم مورد نیاز روزانه تان را تامین می کند.

    پنیر موزارلا را در نظر بگیرید در ۱۰۰ گرم آن، ۲۲ گرم پروتئین وجود دارد. فقط با توجه به مقدار چربی و کلسترول هر کدام از پنیرهایی که مصرف می کنید و با آگاهی از مزایا و معایب آن، تعادل در مصرف را رعایت کنید.

    @[email protected]#=img=#

    ۴- گوشت بره حاوی پروتئین بالا و عضله ساز

    ۱۰۰ گرم از آن نیمی از پروتئین مورد نیاز روزانه بدنتان را تامین می کند. و ۵۰% دیگر را به آسانی می توانید با سایر مواد غذایی تامین کنید، البته نیازهای پروتئین هر فرد کمی با دیگری متفاوت است.

    هنگامی که گوشت بره می خورید، آهن را نیز ذخیره می کنید. بدن شما آهن آن را سریع مصرف می کند، بنابراین برای جذب آهن دیگر به مکمل های آهن نیاز ندارید.

    گوشت بره، گوشت چرب محسوب میشود و گوشت محبوبی در آمریکا نیست و محبوبیت آن در کشورهای دیگر مانند فرانسه، استرالیا و بریتانیا بیشتر است.

    @[email protected]#=img=#

    ۵- ماهی قزل آلا حاوی پروتئین بالا و عضله ساز

    ماهی قزل آلا اغلب به عنوان یک غذای سالم محسوب می شود که شما باید چند بار در هفته از آن بخورید، نه فقط برای محتوای پروتئین آن، بلکه به دلیل امگا ۳ که در آن وجود دارد. اگر شما به دنبال پروتئین هستید و می خواهید در رژیم گوشت، حاوی مرغ و گوشت گاو تغییری دهید، ماهی انتخاب بسیار خوبی است.

    امگا ۳ ماهی قزل آلا مهم تر از پروتئین آن در نظر گرفته می شود، زیرا راه های مختلفی برای دریافت پروتئین و راه های کمی برای دریافت امگا ۳ وجود دارد. ماهی قزل آلا برای دو تا از مهمترین ارگانهای بدن یعنی قلب و مغز، سودمند است و فقط به خاطر وجود امگا ۳ در آن است.

    @[email protected]#=img=#

    ۶- لوبیا سیاه حاوی پروتئین بالا و عضله ساز

    اولین ماده ی غیر گوشتی لیست پروتئین ما، لوبیا سیاه است که در ۱۰۰ گرم از آن ۲۲ گرم پروتئین وجود دارد. نه تنها لوبیا سیاه دارای پروتئین زیادی است، بلکه بسیاری از انواع دیگر لوبیاها دارای مقدار قابل توجهی پروتئین هستند.

    لوبیا سیاه و سایر لوبیا ها منابع فوق العاده ی فیبر محلول هستند که به شما کمک می کنند تا احساس سیری کنید و قند خون را نیز متعادل می کنند. خوب است که شما می توانید هم پروتئین و هم فیبر را از یک غذا دریافت کنید، زیرا بسیاری از منابع با پروتئین بالا عاری از فیبر هستند.

    @[email protected]#=img=#

    ۷- بادام حاوی پروتئین بالا و عضله ساز

    بادام و دیگر آجیل ها می توانند مقادیر متنوعی از پروتئین شما را فراهم کنند. آنها همچنین پروتئین، فیبر و چربی های سالم را در اختیار شما می گذارند، سه عاملی که در شما احساس رضایت ایجاد می کند.

    بادام، چربی نسبتا زیادی دارد، بنابراین قاعده کلی این است که برای جلوگیری از اضافه وزن، در روز بیشتر از یک مشت از آن نخورید. یکی از مهم ترین مواردی که بادام حاوی آن می باشد، چربی های سالم مونو و پلی غیر اشباع شده است. این چربی ها در صورت نیاز به کاهش چربی و حفظ وزن سالم کمک می کنند.

    منبع مطلب : idealsho.com

    لیست غذاهای بدنسازی: 64 مواد غذایی پروتئین دار برای بدنسازی

    در این مقاله لیست غذاهای بدنسازی و همچنین جدول برنامه غذایی بدنسازی را به شما همراهان ارائه می کنیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان حجم ماهیچه های خود را افزایش دهید.

    مقالات

    لیست غذاهای بدنسازی: 64 مواد غذایی پروتئین دار برای بدنسازی

    تیم محتوا سالم پدیا ارسال ایمیل 07/30/20206

    7,921 خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد

    آنچه در این مطلب خواهید خواند

    1. لیست غذاهای بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

    2. جدول برنامه غذایی بدنسازی

    لیست غذاهای بدنسازی برای افزایش حجم عضلات

    آیا می دانید بیشترین پروتئین در چیست؟ مواد غذایی پروتئین دار برای بدنسازی، چه موادی هستند؟ لیست غذاهای بدنسازی باید به چه صورتی تنظیم گردد؟ غذاهای پروتئین دار بعد باشگاه کدام اند؟ در پاسخ به سوالات ذکر شده باید اظهار کنیم که انجام برنامه بدنسازی حجمی نیازمند رژیم غذایی پروتئینی و مناسب بوده و لازم است قبل از شروع ورزش، لیست غذاهای بدنسازی را تهیه نمایید و آن را در رژیم غذایی مورد استفاده قرار دهید.

    متخصصان تغذیه برای افزایش حجم ماهیچه ها، توصیه می کنند که از مواد پروتئین دار استفاده کنیم، پروتئین ها هم در مواد غذایی گیاهی و هم در مواد غذایی جانوری وجود دارند، در ادامه لیست غذاهای بدنسازی که از جمله غذاهای حجم دهنده هم محسوب می شوند، در اختیار شما خوانندگان قرار می دهیم:

    سینه مرغ سینه بوقلمون گوشت گاو پنیر سوئیسی گوشت بره ماهی قزل آلا ماهی سالمون ماهی ساردین لوبیا سیاه بادام تخمه کدو تخم مرغ پنیر روستا پروتئین آب پنیر ماست یونانی توفو (پنیر لوبیا) آووکادو اسفناج روغن نارگیل روغن زیتون روغن دانه کتان روغن آووکادو

    روغن تری گلیسیرید (MCT)

    کلم کالی کلم بروکلی کینوا صدف جوانه ها انواع توت ها موز هندوانه گریپ فروت آجیل قارچ تن ماهی میگو سویا جو دوسر سیب زمینی ذرت شیر کیوی زردآلو خشک شده تمشک لبنیات کم چرب برنج قهوه ای کرفس عدس کشک گوشت چرخ کرده ره بادام زمینی لوبیا سبز پرتقال سیب موز انگور گلابی هلو گوجه فرنگی خیار کدو سبز فلفل تخمه آفتابگردان دانه کتان

    در هنگام استفاده از لیست غذاهای بدنسازی به میزان فعالیت روزانه خود نیز توجه داشته باشید، در روزهایی که استراحت می کنید و یا حجم فعالیت بدنسازی زیاد نیست، حجم پروتئین و یا میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید. اگر دارای مشکلات کبد، معده و یا کلیه ای هستید حتما با پزشک خود در مورد استفاده از لیست غذاهای بدنسازی مشورت نمایید. لازم به ذکر است اگر در هنگام انجام تمرینات و استفاده لیست غذاهای بدنسازی دچار مشکل گوارشی شدید، بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. پیشنهاد می شود درباره برنامه بدنسازی حجمی بخوانید.

    نوشیدن الکل، شکر، بستنی، نوشابه، کیک، شیرینی و غذاهای سرخ شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید و آن را با مواد غذایی که در لیست غذای بدنسازی قرار دارد، جایگزین نمایید.

    جدول برنامه غذایی بدنسازی

    برای داشتن برنامه غذایی بدنسازی حجمی، باید همواره مراقب رژیم غذایی خود باشید، از مصرف غذاهای پرچرب و یا قندی قبل از تمرین پرهیز کنید. مصرف مایعات را افزایش دهید تا بدن شما چربی سوزی سریع انجام داده و ماهیچه ها فرم مناسب تری داشته باشند و تا حد امکان مواد غذایی را از لیست غذاهای بدنسازی انتخاب کنید.

    کاهش وزن در منزل 8 روش عملی و اصولی کاهش وزن در خانه

    بدن هر فرد ورزشکاری به 8 تا 9 لیوان آب در روز نیاز دارد لذا بهتر است آب را با میوه هایی که حاوی ویتامین C هستند طعم دار کنید، برای طعم دار کردن آب تنها کافیست از شب قبل تکه های میوه را داخل آب قرار دهید تا آب، طعم میوه را به خود بگیرد. سعی کنید در هنگام انجام تمرینات نیز همواره آب به همراه داشته باشید.

    پروتئین انرژی مورد نیاز سلول های بدن را تأمین می کند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد، سبب ایجاد تعادل میان مایعات و الکترولیت های بدن می شود و همچنین بافت ماهیچه ای را تقویت می کند. با شناخت لیست غذاهای بدنسازی در قسمت قبل، در این قسمت دستور پخت غذاهای پروتئین دار را در قالب جدول مواد غذایی پروتئین دار در اختیار شما قرار می دهیم.

    روزهای هفته صبحانه میان وعده نهار میان وعده شامشنبه گوشت بوقلمون- تخم مرغ- ذرت- فلفل دلمه ای ماهی تن فیله تیلاپیا- سیب زمینی- فلفل دلمه ای شیک پروتئین و گلابی گوشت گاو کبابی با برنج- لوبیای سیاه- پنیر- فلفل دلمه ای- سالاد شیرازییکشنبه تخم مرغ- آووکادو- نان تست کره بادام زمینی گوشت قرمز- سیر- سیب زمینی کبابی- لوبیا سبز شیک پروتئین و توت فرنگی کوفته ترکی با سس پاستادوشنبه تخم مرغ- قارچ- بلغور جو دوسر پنیر کم چرب برگر گوشت- برنج سفید- کلم بروکلی شیک پروتئین و موز ماهی سالمون- کینوا- مارچوبهسه شنبه پنکیک پروتئین تخم مرغ آب پز سفت و سیب استیک- سالاد سیب زمینی- اسفناج شیک پروتئین و گردو گوشت بوقلمونچهارشنبه سوسیس مرغ- تخم مرغ- سیب زمینی کبابی ماست یونانی و بادام سینه بوقلمون- برنج شیک پروتئین و انگور ماهی قزل آلا- برنج قهوه ای- سالاد برگپنجشنبه گوشت بوقلمون- تخم مرغ- پنیر ماست سینه مرغ- سیب زمینی پخته شده- خامه ترش- بروکلی شیک پروتئین و انواع توت مرغ- تخم مرغ- برنج قهوه ای- بروکلی- نخود فرنگی- هویج

    منبع مطلب : salempedia.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید