این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    قوانین فناوری چیست

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    قوانین فناوری چیست را از این سایت دریافت کنید.

    فناوری چیست : تعریف، انواع و کاربردهای فناوری که نمی‌دانستید

    فناوری چیست؟ فناوری یا تکنولوژی جزء لاینفک زندگی روزمره‌ی انسان‌ها در تمام نقاط کره زمین است. در تمام بخش های زندگی‌مان از فناوری استفاده

    فناوری چیست : تعریف، انواع و کاربردهای فناوری که نمی‌دانستید

    نویسنده :‌ امیررضا مصطفایی

    @=img=@#=img=#

    فناوری چیست؟ فناوری یا تکنولوژی جزء لاینفک زندگی روزمره‌ی انسان‌ها در تمام نقاط کره زمین است. در تمام بخش های زندگی‌مان از فناوری استفاده می‌کنیم، برای تمام بخش‌های کسب و کارمان به فناوری نیاز داریم و کلا زندگی‌مان پیوند عمیقی با فناوری خورده است. در این مقاله بسیار کامل و جامع با بازده همراه باشید تا تعریف فناوری ، انواع فناوری و کاربردهای فناوری در زندگی و کسب و کار را بشناسید.

    ۱‍. تعریف فناوری

    فناوری چیست؟

    فناوری بدنه‌ای از دانش است که در خدمت خلق ابزار، پردازش امور، و استخراج مواد به کار می‌رود. مفهوم اصطلاح “‌فناوری‌”‌ بسیار گسترده است و هر فرد دارای درک شخصی از معنی فناوری است. از فناوری برای انجام وظایفی گوناگون در زندگی روزمره‌مان استفاده می‌کنیم، به طور خلاصه؛ می‌توانیم فناوری را در قالب محصولات، فرایندها، یا سازمان‌ها توصیف نماییم. از فناوری برای گسترش توانایی‌های‌مان استفاده می‌کنیم، و همین مسئله باعث می‌شود آدم‌ها به مهم‌ترین بخش از سامانه‌ی فناورانه تبدیل شوند.

    هم‌چنین فناوری به عنوان کاربرد علم برای حل یک مشکل تلقی می‌شود. ولی لازم است بدانید فناوری و علم موضوعاتی مختلف هستند که برای انجام وظیفه‌ای خاص یا حل مشکلی ویژه دست به دست هم می‌دهند.

    فناوری را تقریبا در تمام کارهای زندگی‌مان به کار می‌بریم؛ از فناوری در کار استفاده می‌کنیم؛ از آن برای استخراج مواد استفاده می‌کنیم؛ از فناوری برای برقراری ارتباط، حمل‌ و نقل، یادگیری، تولید، خلق مصنوعات، امنیت داده‌ها، رشد کسب و کار‌ها و بسیاری دیگر استفاده می‌کنیم. فناوری دانش انسانی است که شامل ابزارها، مواد، و سامانه‌ها می‌شود. کاربرد فناوری به ایجاد مصنوعات و محصولات منتج می‌شود. چنان‌چه تکنولوژی به خوبی به کار گرفته شود، می‌تواند برای انسان‌ها دارای مزیت باشد،‌ ولی اگر به صورت نادرست به کار رود، می‌تواند به موجودات بشری آسیب وارد نماید.

    بسیاری از کسب و کار‌ها از فناوری استفاده می‌کنند تا در صف رقابت باقی بمانند، آن‌ها با استفاده از فناوری محصولات و خدمات جدید خلق می‌کنند؛

    هم‌چنین همین کسب و کار‌ها از فناوری استفاده می‌کنند تا آن محصولات و خدمات را به موقع به دست مشتریان‌شان برسانند. شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی همراه نظیر اپل و سامسونگ نمونه‌هایی خوب هستند، این دو شرکت الکترونیکی برای خلق گوشی‌های هوشمند جدید و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی و برای ماندن در رقابت از بالاترین سطح فناوری استفاده می‌کنند. این لبه‌ی رقابتی از طریق به کار گیری فناوری پیشرفته حاصل می‌شود.

    اجازه دهید به نمونه‌ای ساده درباره‌ی چگونگی استفاده‌ی آدم‌ها از فناوری در زندگی روزمره اشاره کنیم،

    ۲. پیشرفت فناوری

    فناوری پویا است؛ دائما به بهبود و اصلاح ادامه می‌دهد؛ زیرا نیازها و درخواست‌های‌مان از فناوری دائما در حال تغییر هستند. از عصر صنعت (انقلاب صنعتی) به عصر اطلاعات منتقل شده‌ایم. در طول عصر صنعت،‌ شرکت‌هایی با مجموع سرمایه‌ی زیاد دارای نیرویی بالقوه برای به کار گیری ابزار فناورانه‌ی گران‌قیمت بودند تا به مزیت رقابتی دست یابند؛ کسب و کار‌های کوچک در این زمینه‌ دارای نیروی بالقوه‌ی کم‌تر بودند زیرا آن‌ها توانایی مالی خرید ابزارهای فناورانه‌ی تولیدی یا پردازنده‌ی گران‌قیمت را نداشتند. ولی پیشرفت در زمینه‌ی فناوری محیط اقتصادی جدیدی خلق نمود که وابسته به اطلاعات بود و به همین دلیل این عصر را “‌عصر اطلاعات‌” می‌نامیم؛ عصر اطلاعات محیط کاری متفاوتی را فراهم نمود و این مسئله به کسب و کار‌های کوچک کمک کرد در بازارهای به شدت رقابتی بتوانند به جایگاهی برسند.

    ۳. انواع و نمونه‌های فناوری

    برای انجام وظایف گوناگون از فناوری استفاده می‌کنیم، بنابراین تکنولوژی در انواع مختلف به وجود می‌آید؛ در ادامه، برخی انواع مختلف فناوری را که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم فهرست کرده‌ایم، و برای هر نوع فناوری یک نمونه‌ی مخصوص برای آن فناوری ذکر نموده‌ایم.

    الف. فناوری ارتباطات:

    سامانه‌ای است که برای انتقال اطلاعات یا داده‌ها از مکانی به مکان دیگر یا فردی به فرد دیگر از ابزارهای فنی استفاده می‌کند. ارتباطات برای مقاصد بسیاری استفاده می‌شود؛ از آن برای انتقال ایده‌ها، مبادله‌ی اطلاعات و بیان هیجان‌ها استفاده می‌شود. انسان‌ها برای برقراری تماس با دوستان و خانواده از ابزارهای فناوری اطلاعات نظیر گوشی‌ها، رایانه‌ها، رایانامه‌ها (ایمیل‌ها)، دورنگار (فکس)، و ابزارهای پیام رسان متنی استفاده می‌کنند، آن‌گاه، کسب و کار‌ها نیز از ابزارهای فناوری اطلاعات برای تسهیل در گردش اطلاعات در محل کار، کمک به تصمیم‌گیری، بر طرف کردن نیازها و درخواست‌های مشتریان، ترویج خدمات یا محصولات جدید به مصرف‌کننده‌های مورد هدف و بسیاری دیگر استفاده می‌کنند.

    نمونه‌ای از فناوری ارتباطات:

    ارائه‌گر کودوس (KUDOS) برای انجام ارائه‌ از طریق آیفون

    اجازه دهید آیفون‌تان کنترل ارائه‌ی پاورپوینت‌های‌تان را به دست گیرد. این ارائه‌گر کودوس از متصل‌کننده‌ی صوتی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. بنابراین، با استفاده از فناوری کودوس (KUDOS) در آیفون‌تان می‌توانید نحوه‌ی انجام ارائه‌ی پاورپوینت‌های‌تان را بهبود ببخشید.

    ب. فناوری ساخت و ساز:

    مطالعه‌ی روش‌ها و تجهیزاتی پیشرفته‌ که می‌توانند برای ساخت انواع سازه‌ها استفاده شوند. در فرایند ساخت و ساز دو نوع سازه ساخته می‌شود؛ که شامل ساختمان‌ها و سازه‌های مهندسی عظیم هستند. در ساخت و ساز از اقدامات فناورانه‌ی گوناگون برای بنا کردن سازه‌ در موقعیت معین استفاده می‌شود. امروزه، استفاده از ابزارهای فناورانه‌ی ساخت و ساز نظیر تراکتورهای سنگین برای آماده‌سازی زمین به منظور انجام کارهای ساخت و ساز، نرم‌افزار طراحی رایانه‌ای برای خلق طرح‌های سازه‌ها در رایانه و با قالب سه بعدی، و استفاده از فناوری‌های ساخت و ساز گوناگون برای پوشش سازه‌ها و نصب امکانات رفاهی در پیشرفت ساختما‌ن‌های مسکونی و هم‌چنین ساختما‌ن‌های تجاری به انسان کمک کرده است.

    نمونه‌ای از فناوری ساخت و ساز:

    تعمیر و بازسازی شده در کارخانه‌ی استنلی بوستیچ

    این دستگاه به طور هم‌زمان به عنوان کمپرسور هوا و میخکوب عمل می‌کند.

    پ. فناوری کمکی:

    نوعی از فناوری است که توسط آدم‌هایی استفاده می‌شود که دچار ناتوانی‌های جسمی هستند؛ این تکنولوژی برای انجام وظایفی خاص استفاده می‌شود که انجام آن‌ها برای‌ این قبیل افراد سخت یا غیرممکن به نظر می‌رسد. اصطلاح “‌کمکی‌” یعنی یاری دادن یا فراهم کردن یک دست اضافی است. از فناوری کمکی در مدرسه‌های مخصوص کودکان اوتیسم، برای کمک به این دانش‌آموزان استفاده می‌شود؛ هم‌چنین این فناوری برای کمک به آدم‌هایی که دچار ناتوانی‌های حرکتی هستند به کار می‌رود؛ نرم‌افزارهای بازشناسی گفتار به آدم‌هایی که نمی‌توانند برای استفاده از رایانه با صفحه کلید تایپ کنند کمک می‌نمایند و غیره و غیره. به کمک پیشرفت‌های فناوری‌، اکنون از فناوری‌های کمکی گوناگون برخوردار هستیم که در انجام هر کاری که ممکن است دشوار به نظر برسد به ما کمک می‌کنند.

    منبع مطلب : bazdeh.org

    قانون فناوری اطلاعات

    قانون فناوری اطلاعات

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    قانون فناوری اطلاعات یا قانون سایبر در رابطه با مسائل قانونی حوزه فناوری اطلاعات، شامل محاسبات و اینترنت می‌باشد. قانون فناوری اطلاعات در رابطه با حقوق انفورماتیک و کنترل انتشار دیجیتالی اطلاعات و نرم‌افزارهای الکترونیکی، امنیت اطلاعات و تجارت الکترونیک می‌باشد. این قوانین به عنوان "قوانین کاغذی" برای "محیط‌های بدون کاغذ" توصیف شده و باعث پیدایش مسائل به خصوص در رابطه با مالکیت معنوی در قانون قرارداد، حریم خصوصی، آزادی بیان و حوزه قضایی آنلاین و محاسباتی گشته‌است.

    پیشینه[ویرایش]

    مقررات فناوری اطلاعات محاسباتی و اینترنت با توسعه اولین شبکه‌های تأمین مالی عمومی مانند ARPANET و NSFNET در ایالات متحده یا JANET در انگلستان تکامل یافته‌است.[۱]

    حوزه‌های حقوقی[ویرایش]

    قانون فناوری اطلاعات یک حوزه جداگانه از قانون را تشکیل نمی‌دهد، بلکه در برگیرنده جنبه‌هایی از قوانین مربوط به قراردادها، مالکیت معنوی، حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده‌ها است. مالکیت معنوی یکی از اجزای مهم قانون فناوری اطلاعات می‌باشد که شامل حق چاپ، قوانین استفاده منصفانه و قوانین ویژه در زمینه محافظت از کپی از رسانه‌های دیجیتال و دور زدن چنین طرح‌هایی است. حوزه ثبت اختراعات نرم‌افزاری، حوزه بحث‌برانگیزی است، و هنوز در اروپا و جاهای دیگر در حال تحول است.

    در بسیاری از کشورها، حوزه‌هایی از صنایع محاسباتی و ارتباطاتی توسط نهادهای دولتی مورد نظارت و حکمرانی قرار می‌گیرند.

    قوانینی جهت استفاده از رایانه‌ها و شبکه‌های رایانه ای به ویژه در مورد مسائل مربوط به دسترسی‌های غیرمجاز، حفظ حریم خصوصی داده‌ها و هرزنامه‌ها وجود دارد. علاوه بر این محدودیت‌هایی برای استفاده از رمزنگاری و تجهیزاتی که ممکن است برای دفاع درمقابل طرح‌های محافظت از کپی به کار گرفته شود، در نظر گرفته شده‌است. هم چنین صادرات سخت‌افزار و نرم‌افزار در بین ایالت‌های به خصوص در داخل ایالت متحده آمریکا نیز مورد کنترل قرار می‌گیرد.

    قوانینی برای کنترل تجارت در اینترنت، مالیات، محافظت از مشتری و تبلیغات وجود دارد.

    قوانینی در رابطه با سانسور در برابر آزادی بیان، قوانین دسترسی عمومی به اطلاعات دولتی و دسترسی فردی به اطلاعاتی که توسط افراد ناشناس در اختیار قرار می‌گیرد وجود دارد. همچنین قوانینی برای تعیین اینکه کدام داده‌ها به دلیل اجرای قانون باید نگهداری شوند و و کدام داده‌ها به دلیل مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی قابل نگهداری و جمع‌آوری نیستند وجود دارد.

    در برخی شرایط و حوزه‌های قضایی خاص، ممکن است از ارتباطات رایانه ای به عنوان مدرک استفاده گردد. روش‌های جدید نظارت و بهره‌برداری ای که توسط رایانه‌ها به وجود آمده‌است، قوانین وسیع مختلفی را در چگونگی استفاده از آنها در نهادهای اجرای قانون و به عنوان شاهد در دادگاه‌ها را شکل داده‌است.

    فناوری رای‌گیری رایانه ای، از دستگاه‌های رای‌گیری گرفته تا رای‌گیری در اینترنت و تلفن همراه، مسائل حقوقی بسیاری را مطرح نموده‌است.

    منابع[ویرایش]

    ↑ A Murray, (3rd edn 2016)

    رده: قوانین رایانه

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 3 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید