قیمت کشنده آتامان
بهداد
پس چرا از دنیا عقب هستید خبری از محور بالون ریتاردر گیربکس ودنده اتومات نیست😢😢
ناشناس
سلام علی هستم قیمت روز اقساطی هست یا نه
نادرپیامن
قیمت کارخانه چند می باشد
قیمت کشنده آتامان را از این سایت دریافت کنید.
بررسی کشنده آتامان از ایران خودرو دیزل
بررسی کشنده آتامان یا فوتون H4 از ایران خودرو دیزل، لیست مشخصات فنی و امکانات کشنده آتامان، قیمت آتامان، عکسهای کشنده Ataman
بررسی کشنده آتامان از ایران خودرو دیزل
30 خرداد 1401 - 14:36
افزایش تنوع در محصولات تولیدی، منجر به افزایش انتخاب خریدار شده و میتواند در رشد فروش شرکتها نیز اثر مثبتی داشته باشد. بیشک یکی از بهترین پیشرانههای دهههای اخیر در بازار خودروهای تجاری در کشورمان، موتور OM457LA است که به موتور آکسور شناخته میشود. گروه ایران خودرو دیزل بهتازگی این موتور را روی فوتون H4 نصب کرده است و این کامیون را با نام آتامان عرضه خواهد کرد. برهمین اساس بهزودی باید شاهد حضور این کشنده در شرایط فروش ایران خودرو دیزل باشیم.
از آئومان تا آتامان
فوتون آئومان GTL در کشورمان که به نام H4 شناخته میشود، به لطف داشتن چهرهای شبیه به محصولات مرسدسبنز و خصوصا آکتروس MP3 و طراحی داخلی و داشبورد که عینا یک آکتروس را به نمایش میگذارد، طرفداران زیادی در کشور پیدا کرد تا جایی که به یکی از پرفروشترین محصولات سنگین و تجاری بازار تبدیل شد.
حالا نیز برنامهای برای نصب پیشرانه بسیار محبوب و کم استهلاک مرسدسبنز OM457LA که قبلاً روی محصولاتی مثل مرسدسبنزهای آکسور و اتوبوسهای این شرکت نصب بود، در نظر گرفته شده است تا با تغییر بخشهایی از مجموعه قوای فنی، آتامان با قلب آکسور متولد شود. در واقع کمپانی فوتون که همکاری نزدیکی با گروه دایملر دارد، در گذشته نیز از این پیشرانه برای محصولات خودش استفاده کرده است که البته به خاطر اقبال بیشتر موتورهای کامنز در بازار چین، پیشرانه آکسوری چندان طرفدار پیدا نکرد. رویهای که در کشورمان برعکس است و اتفاقا به خاطر محبوبیت زیاد این پیشرانه که ناشی از استهلاک پایین آن و توانایی های بالای آن است، میتواند دست خریداران را برای انتخاب موتور مورد علاقه خود، باز بگذارد و با نصب آن روی هر خودروی تجاری، احتمال موفقیت آن را بسیار بالا برد.
مشخصات فنی آتامان ایران خودرو دیزل
این کشنده از نظر فنی جزء در پیشرانه و گیربکس، در دیگر قسمتها با فوتون H4 تفاوتی ندارد. همانطور که گفته شد، پیشرانه از مرسدسبنز آکسور با کد OM457LA گرفته شده است که موتوری شش سیلندر و خطی با توربوشارژر و اینترکولر است. این پیشرانه میتواند 428 اسببخار قدرت در دور 1900 دور در دقیقه به همراه 2100 نیوتن متر گشتاور در دور 1100 دور در دقیقه تولید کند، که از نظر گشتاور، از موتور 430 اسببخاری فوتون H4 به اندازه صد نیوتن متر پایینتر است. گیربکس نیز مثل دیگر مدل های H4 دارای 2+16 دنده است که به صورت دستی بوده و اصطلاحا تقهای است که در بین بسیاری از علاقهمندان به این صنعت، به نام آکسوری نیز شناخته میشود.
این کشنده مثل فوتون H4 و H5 از سیستم تعلیق فنر پارابولیک در هر دو محور استفاده میکند، که امروزه با استانداردهایی مثل وجود دو یا چهار بالن در محور عقب، فاصله دارد و از این نظر از رقبای خودش تکونولوژی قدیمیتری دارد. ضمن اینکه در آن خبری از سیستمهای ایمنی جدید مثل رادار خطخوان، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، ترمز تپه، برنامه کنترل پایداری و ... نیست.
ترمزها در جلو دیسکی خنکشونده اما در عقب، کاسهای بوده و دارای ترمز ضد قفل ABS و سیستم ضدلغزش ASR است. این کشنده به ترمز موتوری دو مرحلهای ساخت جاکوب نیز مجهز است.
بالا بردن اتاق، به صورت دستی و برقی است و ظرفیت باک سوخت نیز 800 لیتر است که از این نظر، باز هم کمتر از رقباست. این کشنده، استاندارد آلایندگی یورو 4 با فیلتر دوده دارد، که حداقل استاندارد آلایندگی مجاز برای ورود به بازار خرید و فروش ماشین سنگین در کشورمان است.
نام کشنده آتامان ایران خودرو دیزل
تعداد سیلندر / نوع موتور 6 سیلندر خطی توربودیزل ساخت مرسدس بنز
حجم موتور / کد موتور 12 لیتر / OM457LA
استاندارد آلایندگی یورو 4 به همراه DPF
حداکثر قدرت 430 اسببخار در 1900 rpm
حداکثر گشتاور 2100 نیوتنمتر در 1100 rpm
حداکثر سرعت 110 کیلومتر برساعت
گیربکس 16+2 سرعته دستی
ترمز موتوری دو مرحله جاکوب
سیستم فرمان هیدرولیک ساخت ZF
سیستم ترمز عقب کاسهای و جلو دیسکی خنکشونده
برنامههای کنترلی خودرو ضد قفل ABS + ضد لغزش ASR
باک سوخت آلومینیوم به حجم 800 لیتر
حجم مخزن ادبلو 80 لیتر
طول / عرض / ارتفاع 6100 / 2490 / 3890 میلیمتر
وزن خالص کشنده حدود 8150 کیلوگرم
وزن مجموع ناخالص (مجاز) 42000 کیلوگرم
حداکثر ظرفیت محور عقب / جلو 13000 / 7500 کیلوگرم
فاصله محوری 3600 میلیمتر
سیستم تعلیق جلو/ عقب فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیک و میل موجگیر
سایز و نوع تایر 315-80R22.5 تیوبلس
طراحی داخلی و بیرونی آتامان ایران خودرو دیزل
کشنده آتامان از نظر ظاهری و فضای داخل نیز تفاوتی با فوتون H4 ندارد و همانطور که قبلاً نیز گفته شد، میتوان شباهت ظاهری این خودرو را به آکتروس نسل سوم MP3 دید. خطوط بدنه و درها، جلوپنجره و چراغهای جلو، به خوبی نشان میدهد که الگوی طراحان این خودرو، آکتروس نسل سوم بوده است. اتاق این کشنده از نظر ارتفاع و سقف، در دسته کابین نرمال یا متوسط قرار میگیرد که یک رتبه از سقف بلندها کوتاهتر است.
بادگیر روی سقف و پشت اتاق برای این کشنده در نظر گرفته شده است و ظاهرا خبری از بادیگر روی شاسی نیست. بادگیرهای بدنه، غیر از زیبایی ظاهری، کارکرد بالایی در آیرودینامیکتر کردن خودرو و در نتیجه کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها دارند که لازم است تا تولیدکنندگان خودروهای تجاری در کشورمان، بیشتر به اهمیت این قطعات و نصب آنها بپردازند.
فضای داخلی و طراحی داشبورد، عینا آکتروس نسل سوم است به نحوی که میتوان گفت به غیر از جانمایی در چند بخش کوچک روی داشبورد، بقیه داشبورد کاملاً با آکتروس یکی است. فرمان نیز، مثل فوتون H4، همان فرمان نسلهای قبلی مرسدسبنز آکتروس و آکسور است. ارتفاع پالانی و تونل موتور چندان بلند نیست و از این نظر باعث شده است، فضای داخلی وسیع باشد.
کامیون کشنده آتامان رونمایی شد
کامیون کشنده آتامان رونمایی شد | اسب بخار | کامیون کشنده آتامان جدیدترین محصول ایران خودرو دیزل است که صبح امروز در مراسمی رونمایی شد.
کامیون کشنده آتامان رونمایی شد
فهرست مطالب
مشخصات فنی کامیون کشنده آتامان
اتاق و امکانات کامیون کشنده آتامان
قیمت و زمان عرضه کامیون کشنده آتامان
نوستالژی ترین و در عین حال کهنه ترین تصویری که از کامیون در ذهن ما شکل گرفته است به کامیون های نارنجی بنز برمی گردد. کامیون هایی که علیرغم این که پایه مهندسی آلمانی را دارند، اما در ظاهر بسیار قدیمی هستند و سال ها بود که به نظر می رسید باید اقدامی را برای تغییر ظاهر این محصول انجام داد. امروز ایران خودرو دیزل سرانجام جایگزین بنزهای قدیمی را معرفی کرد و اعلام شد کامیون کشنده آتامان به زودی وارد بازار می شود. آتامان کلمه ای با ریشه قزاق، اوکراینی و ترکی است که معنی رهبر و یا فرمانده را می دهد.
در مراسم رونمایی امروز، مهدی خطیبی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، جواد توسلی مهر، مدیر عامل ایران خودرو دیزل و چند تن از نماینگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و پیش از رونمایی، در مورد وضعیت تولید در بخش خودروهای کار و تجاری و سواری نکته هایی گفته شد، که در گزارش هایی جداگانه به آن ها می پردازیم.
مشخصات فنی کامیون کشنده آتامان
سیستم تعلیق کامیون کشنده آتامان در جلو، فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیک و میل موجگیر است و در عقب، فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیک را داریم. به گفته مهندسان ایران خودرو دیزل با تغییرات در شاسی و تغییر فاصله محوری، کیفیت رانندگی به مراتب بهتر از بنزهای قدیمی شده است. سیستم ترمز در این کامیون کشنده دومداره پنوماتیک از نوع دیسکی در جلو و از نوع کاسه ای در عقب است. ترمز دستی ساختار تمام پنوماتیک روی محور عقب است و ریتاردر را در این کامیون کشنده داریم.
اتاق و امکانات کامیون کشنده آتامان
در اتاق آتامان همان طراحی ای را داریم که در بنز واگن هود دیده می شد، با این تفاوت که در این کامیون کشنده قطعات پلاستیکی هستند و دیگر خبری از طرح قدیمی بنز نیست. در واقع، اصل تغییرات در کابین رخ داده، چراکه کامیون کشنده آتامان در واقع همان بنز واگن هود است که اتاق آن از فوتون H4 گرفته شده و سعی شده است چهره مدرن تری در آن ایجاد شود.
اتاق این کامیون کشنده از نوع سقف بلند مجهز به بالابر هیدرولیکی و دستی است. سیستم تعلیق اتاق در جلو بادی و در عقب از نوع بادی و کمک فنر است. کامیون کشنده آتامان به امکاناتی نظیر دو عدد تخت خواب، بخاری درجا (کولر درجا به عنوان آپشن)، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، آینه کناری برقی مجهز به گرمکن، چراغ ال ای دی جلو، سانروف برقی، قفل عرضی دیفرانسیل، گرمکن سوخت و… مجهز است. سیستم های رادار خطی، ترمز هوشمند اضطراری و سیستم هشدار تصادف برای آتامان توسط یک شرکت دانش بنیان توسعه داده شده و قرار است در آینده برای آتامان ۱۹۴۳ این امکانات را داشته باشیم.
سلام چرا قیمت اعلام نمیکنید
قیمت کارخانه چند می باشد
قیمت کشنده آتامان چنده کی شروع به فروش میکنم
قیمت چند .قیمت چند .قیمت چند
شما شرکت معظم بنز هم به لجن میکشید .
قیمت مشخص نیست...تیتر نزنید قیمت بگین عمل کنین..ریتارد نداره
سلام علی هستم قیمت روز اقساطی هست یا نه
قیمت روز
قیمت کشنده اتامان
پس چرا از دنیا عقب هستید خبری از محور بالون ایتاردر گیربکس ودنده اتومات نیست😭😭
پس چرا از دنیا عقب هستید خبری از محور بالون ریتاردر گیربکس ودنده اتومات نیست😢😢
تیتر میزنین قیمت اما اشاره ای به قیمت نمی کنین. شرم اوره
سلام قیمت چند هست
قیمت چند سبتنام چه تاریخ است
فروش اقساطی داره؟ قیمت چند؟
قیمت کشنده آتامان چنده آیااقساطی هست یانه