این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    ماشین آهو

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    ماشین آهو را از این سایت دریافت کنید.

    جیپ واگنیر

    جیپ واگنیر

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    جیپ واگنیر

    جیپ گرند واگنیر ۱۹۹۰ (اس‌جی)

    دید کلی شرکت

    کایزر جیپ (۱۹۶۳–۱۹۷۰)

    امریکن موتورز (۱۹۷۱–۱۹۸۷)

    کرایسلر (۱۹۸۸–۱۹۹۱)

    نام‌های دیگر جیپ گرند واگنیر (۱۹۸۴–۱۹۹۱)

    جیپ آهو (ایران، ۱۳۴۵–۱۳۶۴)

    جیپ سیمرغ (ایران، ۱۳۴۱–۱۳۵۹)[۱]

    تولید ۱۹۶۲–ژوئن ۱۹۹۱[۱]

    مدل سال ۱۹۶۳–۱۹۹۱ مونتاژ

    تولیدو، اوهایو، ایالات متحده (مجموعه تولیدو)

    تهران، ایران (پارس خودرو)

    قاهره، مصر (ای‌ای‌وی)

    استان کوردوبا، آرژانتین (آی‌کی‌ای)

    طراح بروکز استیونز بدنه و شاسی

    کلاس شاسی‌بلند لوکس اندازه بزرگ (۱۹۶۳–۱۹۹۱)

    شکل بدنه ۲ در وانت ۲ در شاسی‌بلند ۴ در شاسی‌بلند

    طرح‌بندی موتور جلو-محور عقب/چهارچرخ محرک

    سکو پلت‌فرم اندازه بزرگ جیپ (اس‌جی)

    خودروهای وابسته جیپ گلادیاتور

    جیپ چروکی پیشرانه

    موتور ۳٫۸ لیتری (۲۳۰ اینچ مکعب) ۱۴۰اسب بخاری آی۶ [۲]

    ۴٫۲ لیتری (۲۵۸ اینچ مکعب) آی۶

    ۵٫۴ لیتری (۳۲۷ اینچ مکعب) وی۸

    ۵٫۷ لیتری (۳۵۰ اینچ مکعب) بیوک وی۸

    ۵٫۹ لیتری (۳۶۰ اینچ مکعب) وی۸

    ۶٫۶ لیتری (۴۰۱ اینچ مکعب) وی۸

    جعبه‌دنده

    ۳ دندهٔ بورگ‌وارنر دستی

    ۴ دندهٔ دستی

    ۳ دندهٔ جی‌ام خودکار

    ۳ دندهٔ کرایسلر خودکار

    ۳ دندهٔ کرایسلر خودکار

    ابعاد

    فاصله بین محورها ۲٬۷۹۴ میلیمتر (۱۱۰٫۰ اینچ)[۳]

    درازا ۴٬۷۳۵ میلیمتر (۱۸۶٫۴ اینچ)

    پهنا ۱٬۹۰۰ میلیمتر (۷۴٫۸ اینچ)

    بلندی ۱٬۶۸۷ میلیمتر (۶۶٫۴ اینچ)

    وزن خالص ۲٬۰۴۸ کیلوگرم (۴٬۵۱۵ پوند)

    گاه‌شمار

    پیشین جیپ واگن ویلیس

    پسین جیپ گرند چروکی

    جیپ واگنیر (به انگلیسی: Jeep Wagoneer) که در ایران آن را به نام جیپ آهو و مدل وانت آن را با نام جیپ سیمرغ می‌شناسند، اولین اتومبیل شاسی بلند لوکس جهان محسوب می‌شود، تعداد زیادی از این خودرو طی سال‌های ۱۹۶۳الی ۱۹۹۱ ساخته و فروخته شد.[۴] اتومبیل اس‌یووی که به‌طور مداوم برای چند دهه تولید شد و از لحاظ طول مدت تولید مقام سوم را در تاریخ ساخت خودرو آمریکا دارد در حالی که در تمام مدت ۲۸ سالی که روی خط تولید قرار داشت، تغییرات ناچیزی روی آن اعمال شد.[۵]

    واگنر پیشتاز بازار خودروهای شاسی بلند خانوادگی بود چرا که بیشتر ماشین‌های ۴x۴ در دهه شصت طراحی جعبه‌ای شکل، ساده و زمختی داشتند.[۶] در مقام مقایسه با تولیدات اینترنشنال هاروستر و لندرور (که صرفاً جهت کار و بدون هر گونه تجملات و تزئینات با طراحی داخلی مشابه یک تراکتور ساخته می‌شدند) واگنیر یک وسیله نقلیه لوکس محسوب می‌شد. اساساً سری Jeep SJ و در راس آن‌ها واگنر با امکاناتی بی سابقه در این رده از ماشین‌ها مانند فرمان هیدرولیک، گیربکس اتوماتیک و... در کنار موتورهای پر قدرت انقلابی در این عرصه محسوب می‌شدند.

    کمپانی جیپ ساخت واگنر را هفت سال پیش از اینکه کارخانه انگلیسی لندرور فروش سری رنجرور را آغاز کند کلید زد، ۲۴ سال قبل از اینکه بازار شاسی بلندهای لوکس در آمریکا شکل بگیرد - که در آن زمان هم جیپ گرند چروکی موفق بود.

    دهه شصت[ویرایش]

    در گراماگرم رقابت کمپانی‌های معروف آمریکایی بر سر بازار ماشین‌های چهار چرخ متحرک، ویلیس مدیرعامل وقت کمپانی جیپ تصمیم گرفت یک ماشین جدید و پیشرفته متناسب با نیازهای روز بسازد. در اوایل دهه شصت ویلیس اورلند موتورز (به انگلیسی: Willys-Overland Motors)[۷] توسط کایسر جیپ (به انگلیسی: Kaiser Jeep Corporation)[۸] خریداری شد، در همین زمان واگنیر جایگزین جیپ واگن ویلیس گردید شروع تولید "واگن ویلیس" به سال ۱۹۴۶ برمی‌گشت و جالب اینکه تا سال ۱۹۶۵ هم تولید شد. در سال ۱۹۶۳ طرح‌های اولین واگنیر توسط طراح صنعتی معروف آن زمان بروک استیونس (به انگلیسی: Brooks Stevens) جان گرفتند. مهندسان ویلیس مجبور شدند برای خلق این اثر با انجام تحقیقات گسترده‌ای اطلاعات فنی آن زمان را افزایش دهند. هزینه این تحقیقات بالغ بر ۲۰ میلیون دلار آمریکا بود.

    واگینر اولیه از نظر طراحی یک وسیله نقلیه با اتاق کامل بود که بر روی شاسی جیپ هونچو سوار شده بود که به صورت پیشفرض در دو نوع "دو در" و "چهار در" تولید می‌شد که مدل دو در آن به شکل کابین دار(به انگلیسی: Panel truck)[۹] یا استیشن هم موجود بود به این شکل که به جز درها مابقی پنجره جانبی ثابت و در پشتی هم دو تکه با پنجره پائین رونده بود.

    اولین واگنرها با موتور تورنادومیل‌سوپاپ رو شش سیلندر خطی ۳۸۰۰ سی سی ساخت ویلیس وارد بازار شدند این موتور در سال ۱۹۶۲ یک آپشن برای جیپ‌های قدیمی تر محسوب می‌شد؛ ۱۴۰ اسب بخار (۱۰۴ کیلو وات) نیرو داشت و بهره‌وری مصرف سوختش برای آن زمان بسیار عالی بود هرچند مشکلات سیستم خنک‌کننده و صدای بسیار بلند در هنگام صعود به ارتفاع (دور موتور بالا) کمپانی تولیدکننده را به‌ناچار به سمت ساخت موتور نه چندان فشرده ۱۳۳ اسب بخاری(۹۹ کیلو وات) در سال ۱۹۶۴ سوق داد.

    ۱۹۶۳ - ۱۹۶۴[ویرایش]

    در سال ۱۹۶۳ همان زمانی که کمربند ایمنی هنوز یک آپشن بود!!! کمپانی نام خود را به Kaiser Jeep Corporation تغییر داد.[۱۰]

    در سال ۱۹۶۴ هم تغییرات اندکی در موارد فنی و ظاهری رخ داد مثلاً سیستم تهویه هوا به صورت آپشن ارائه شد.

    ۱۹۶۵ - ۱۹۶۶[ویرایش]

    در اواخر سال ۱۹۶۵ موتور ۳٫۸ لیتری(۲۳۲اینچ مکعب) شش سیلندر خطی ساخت American Motors جایگزین موتور تورنادومیل‌سوپاپ رو شد به علاوه اینکه امکان انتخاب موتور ۲۵۰ اسب بخاری (۱۶۵ کیلووات) ۵٫۴ لیتری (۳۲۷اینچ مربع) وی شکل ساخت شرکت اِی. اِم. سی (AMC V8 engine) برای واگینر و وانت پیکاپ گلادیاتور فراهم شد که این محبوب‌ترین آپشن آن سال بود.

    در سال ۱۹۶۶ نیز روند پیشرفت این خودرو در جهت افزایش عملکرد و مجلل تر شدن ادامه داشت؛ اینبار "سوپر واگنیر" با موتور پر قدرت ۲۷۰ اسب بخاری(۲۰۱ کیلووات) ۸ سیلندر وی شکل ساخت American Motors مجهز به کاربراتور چهار دهنه روانه بازار شد. از لحاظ امکانات رفاهی واگنیر در آن زمان و در این کلاس از خودروها منحصربه‌فرد بود، به عنوان مثال رادیو پخش با دکمه‌های فشاری، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان، چراغ سقفی کارآمد، سیستم تهویه مطبوع، در صندوق عقب فنردار، ترمزهای هیدرولیک، فرمان هیدرولیک و جعبه‌دنده خودکار TH400، در نهایت می‌توان واگینر را پیشروی خودروهای اس‌یووی لاکچری امروزی دانست. ساخت "سوپر واگینر" در سال ۱۹۶۹ پایان یافت.[۱۱]

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    خرید و فروش و قیمت خودرو جیپ آهو در تهران

    خرید و فروش و قیمت خودرو سواری جیپ آهو در بزرگترین سایت آگهی ایران. قیمت خودرو جیپ آهو صفر و کارکرده و دست دوم در تهران

    قیمت روز خودروی صفر

    محاسبهٔ قیمت خودروی کارکرده

    مشخصات و مقایسهٔ جیپ آهو

    در بلاگ دیوار بخوانید: چه ماشینی بخریم؟ | مشاوره و راهنمای خرید خودرو

    خرید و فروش و قیمت خودرو جیپ آهو در تهران

    خرید و فروش و قیمت خودرو جیپ آهو در تهران جیپ اهو مدل ۶۳

    ۲۰۰,۰۰۰ کیلومتر ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان پریروز در آذربایجان

    جیپ آهو کانادایی مدل ۶۴

    ۲۰۰,۰۰۰ کیلومتر ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    ۳ روز پیش در وردآورد

    جیپ آهو مدل ۱۳۶۴ کانادایی

    ۲۰۰,۰۰۰ کیلومتر ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    ۳ روز پیش در وردآورد

    جیپ آهو مدل ۶۳

    ۲۴۰,۰۰۰ کیلومتر ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۶ روز پیش در آبشار

    جیپ آهو

    ۴۰۰,۰۰۰ کیلومتر ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    هفتهٔ پیش در امام حسین(ع)

    جیپ آهو 63 کانادایی

    ۱۱۱,۱۱۱ کیلومتر توافقی ۲ هفته پیش در چیتگر

    جیپ اهوکانادایی مدل ۶۴

    ۱۱۰,۰۰۰ کیلومتر ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    ۲ هفته پیش در یافت‌آباد

    جیپ آهو امریکایی ۳ دنده

    ۲۰۰,۰۰۰ کیلومتر ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    ۲ هفته پیش در کوی فردوس

    جیپ۶۳

    ۲۵۰,۰۰۰ کیلومتر ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    ۳ هفته پیش در میدان انقلاب

    جیپ آهو 1363

    ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳ هفته پیش در استخر

    جیپ آهو سفید ۶۳

    ۱۶۳ کیلومتر ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۳ هفته پیش در آبشار

    منبع مطلب : divar.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 4 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید