این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    متن منبر شب عاشورا

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    متن منبر شب عاشورا را از این سایت دریافت کنید.

    متن سخنرانی دکتر رفیعی

    روز عاشـورا امام حسین یکی از حرفهایی که به لشکر دشمن زد این بود فرمود شما حرف من را قبول ندارید بروید از جابر بپرسید که چقدر پیغمبر من را دوست داشت. بروید از اباسعید بپرسید. امام حسین نام برد. بروید از زید بن ارغم بپرسید. اینها اصحاب پیغمبر هستند.

    متن سخنرانی دکتر رفیعی – شب عاشـورا – بیت رهبری

    خانه / قرآن و عترت / عترت / ستارگان هدایت / امام حسین (علیه السلام) / متن سخنرانی دکتر رفیعی – شب عاشـورا – بیت رهبری

    انسانی که تسلیم امام است ، جلو نمی افتد از امام. همراه است. پشت سر است. لا تقدّموا بین یدی الله و رسوله. امان از این آدم هایی که جلو می افتند از امام. از ولی فقیه جلو می افتند. از مرجع تقلید جلو می افتند.

    متن سخنرانی دکتر رفیعی – شب عاشـورا 98 – بیت رهبری

    شب عاشـورا است. شب شهادت ولی خدا فرزند پیامبر اسلام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و فرزندان و اصحاب و یارانش. شب سختی است. فردا هم روز سختی بود. بالاخره اتفاقی که صدها سال قبل از وقوعش انبیاء برایش گریه کرده بودند اولیاء از آن یاد کرده بودند، اتفاقی که موقع تولد امام حسین الموعود بشهادته قبل استهلاله خبر از او داده شده بود. به بعضی ها خاک کربلا داده بودند. روی این خاک پدرش نشسته بود، اشک ریخته بود. بالاخره این اتفاق مثل فردایی افتاد و حادثه ای که از آدم ابوالبشر تا خاتم هر کدام یک جوری به قسمتی از آن اشاره داشتند پیش آمد. برادران عزیز خواهران گرامی! این واقعه محدود بود، چند ساعت. اما یک کمی باید برگشت عقب و تحلیل کرد. از روزی که امام حسین از مدینه بیرون آمد تا امشب حدود شش ماه طول کشید. ماه رجب ایشان بیرون آمده، دهم محرم شهید شده است. پنج ماه و خرده ای. اگر کسی بخواهد امشب و فردا را تحلیل کند نمی تواند از این پنج شش ماه جدا بود. چه می خواهم عرض کنم؟ یک طیف نسبتا زیادی با حرکت امام حسین و رفتن ایشان به عراق مخالف بودند. آمارشان هم کم نیست. شاید حدود بیست و پنج شش نفر هستند. بعضا هم آدمهای بنامی در بین اینها است. من امشب موضوع سخنم همین است. مخالفین حرکت اباعبدالله به عراق چه کسانی بودند؟ انگیزه ی مخالفتشان و پاسخ امام حسین چه بود؟ چون امروز هم داریم بعضی می گویند چرا اینقدر سر به سر آمریکا می گذارید؟ چرا اینقدر تند صحبت می کنید؟ چرا قضایا را تمام نمی کنید؟ این حرفها هست دیگه. من امشب این بحث را عمدا عنوان می کنم. عنوان بحثم این است: مخالفان حرکت امام حسین، انگیزه ی مخالفت و پاسخ اباعبدالله علیه السلام که اگر خوب عنایت بفرمایید بعدش می خواهم با این سیر که می گویم یک جمع بندی و یک نتیجه گیری داشته باشم.(صوت شب عاشورا)

    مخالفان سه دسته بودند:

    1- دسته ی اول مزدوران حکومت بودند. آدمهایی که اصلا امام حسین را قبول ندارند. اینها وابسته به بنی امیه اند. و اینها دلشان می خواهد درگیری ای پیش نیاید و آقا هم کوتاه بیاید، مقاومت نکند، تسلیم شود. بالاخره یزید هم حکومتش را بکند مثل معاویه مثل دیگران. این طیف را امام محکم، قاطع و با شجاعت جوابشان را داده است. من دوتا را برای شما عرض می کنم. اتفاقا در هر دو هم جواب امام یکی است.

    یک: اعترضه رسلُ عمرو بن سعید. فرماندار مکه عمرو بن سعید چند نفر از نیروهایش آمدند به امام حسین اعتراض کردند. گفتند آقا بمان مکه، حجت را انجام بده، عبادتت را بکن. یا حسین الا تتق الله تخرج من الجماعة و تفرق بین هذه الامه. همچین چهره ی حق به جانب هم می گیرند آقا! می خواهید اختلاف بین امت بیندازی؟! می خواهی از جماعت خارج بشوی؟! بمان

    دو: ابن سعد در الطبقات دارد، ابن جوزی در تذکره دارد. می دانید یزید زیاد شعر می گفته حتی دیوانی هم از او منتشر شده است. یزید ده دوازده بیت شعر نوشت و در قالب شعر از مردم مکه و مدینه خواست نگذارید امام حسین با من مخالفت کند و قیام کند. یک نسخه از این شعر را فرستاد مکه، یک نسخه را مدینه. من هم الان نمی خواهم آن شعرها را بخوانم، حفظ هم نیست. یک نفر این اشعار را آورد خدمت امام حسین گفت این شعرها را یزید فرستاده برای ما مردم مدینه. آقایان عزیز! ابی عبدالله هم به آن اول که گفتم یعنی فرستاده های فرماندار مکه، هم به یزید، (به آنها فرمود برای یزید نوشت) بسم الله الرحمن الرحیم و ان کذبوک فقل لی عملی و لکم عملکم انتم بریؤون مما اعمل و انا بریء مما تعملون (یونس/41). یک آیه ی قرآن قاطع و محکم برایشان نوشت. پیغمبر اینها که حرف در گوششان نمی رود. افانت تسمع الصم کر هستند! افانت تهدی العمی کور هستند! حالا که حرف در گوششان نمی رود همه محکم به اینها بگو شما کار خودتان را بکنید من هم کار خودم را می کنم. من از شما بریء هستم باشد شما هم از من بریء باشید. ابی عبدالله شبیه همان آیه ای که قل یا ایها الکافرون لا اعبد ما تعبدون را فرمود ببینید پاسخ اباعبدالله چقدر قاطع است. قل لی عملی و لکم عملکم. انتم بریؤون مما اعمل شما من را درک نمی کنید از من برائت دارید من هم از شما بدم می آید، تنفر دارم. این امروز جواب آمریکایی هاست. جواب کسانی است که پیغام و پسغام می دهند خوب است همین آیه و پاسخ ابی عبدالله به یزید و پاسخ وجود مقدس پیغمبر به مشرکین را برایشان ترجمه کنند و بفرستند. لی عملی و لکم عملکم. شما کار خودتان را بکنید. ما هم با تکیه به استعدادهای داخلی خودمان کار خودمان را می کنیم و پیش می بریم.

    2- دسته دوم را من اسمشان را می گذارم آدم های عافیت طلب که ممکن است مؤمن هم باشند. مسجدی هم باشند اما حوصله ی جنگ و درگیری و کار سیاسی و اینها را ندارند. اینها هم رقمشان کم نیست. افرادی که در واقع به امام اعتراض یا پیشنهاد عدم حرکت و رفتن به عراق را دادند. جالب است من یک چیزی برای شما بگویم تمام اینها (من اینها را جمع آوری کرده ام، اگر وقت بود ده شب برای شما می گفتم) تمام اینها را امام جوابشان را یا دوتا کلمه داده یا سه تا کلمه. خیلی خلاصه! یکی از اینها آقایی است به نام مسور بن مخرمه. ایشان زمان پیغمبر هشت سالش بود. وقتی پیغمبر از دنیا رفت یک بچه ی هشت ساله است. ایشان همان کسی است که در حمله ی یزید به مکه و سنگباران مکه کشته شد. سال 64. الله اکبر! که آدم چقدر بی توفیق می شود. سه سال قبلش امام حسین قیام کرده اگر در کربلا بود شماامروز اسمش را با حر و زهیر می آوردی. ایشان به امام حسین عرض کرد ایاک ان تغتر بکتب اهل العراق. آقا! گول نامه های مردم عراق را نخور. اینها شما را دوست دارند، خودشان بیایند خدمت شما. چرا شما می روی به سمت آنها؟ پانصد نفر، هزار نفر، دو هزار نفر. تعبیر را ببینید ان کانت لهم بک حاجة فسیضربون آباة الابل حتی یوافوک سوار شتر بشوند به خودشان زحمت بدهند، بیایند مکه، محضر شما برسند آنها دنبال شما بیایند، شما عراق نروید. امام دوتا کلمه جواب داد بسم الله الرحمن الرحیم استخیرالله. از خدا طلب خیر می کنم. یعنی همین. یعنی شما نمی توانید درک کنید، شما نمی توانید تصور کنید امام برای چه دارد می رود. خواهم گفت.

    منبع مطلب : eheyat.com

    علامت مومن (شب عاشورا محرم94، حرم حضرت معصومه(س)، دکتر رفیعی)

    نعمت‌های مادی داریم نعمت‌های معنوی نعمت‌های معنوی شما اگر یک نگاهی به قرآن بیاندازید یه نگاهی به روایات دعای عرفه اکثراً تو دعاها آیات قرآن یکی از شکرهای بزرگ بر نعمت‌های معنوی است خدا هم که منت میذاره گاهی تو قرآن نعمت‌های معنوی است می‌فرماید...

    ارتباط با ما درباره ما

    تاریخ ارسال:ي, 1399/06/02 - 12:27 شناسه: 1296

    موضوع:

    موضوعات منبر›امام حسین (علیه السلام)

    موضوعات منبر›ماه محرم

    علامت مومن (شب عاشورا محرم94، حرم حضرت معصومه(س)، دکتر رفیعی)

    نویسنده/ سخنران:

    حجت الاسلام و المسلمین رفیعی

    نعمت‌های مادی داریم نعمت‌های معنوی نعمت‌های معنوی شما اگر یک نگاهی به قرآن بیاندازید یه نگاهی به روایات دعای عرفه اکثراً تو دعاها آیات قرآن یکی از شکرهای بزرگ بر نعمت‌های معنوی است خدا هم که منت میذاره گاهی تو قرآن نعمت‌های معنوی است می‌فرماید...

    اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

    لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ

    الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا ونبینا ابی القاسم مصطفی محمدوعلی آله طیبین الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین ولعن علی اعدائهم اعداء الله اجمعین.

    قال الله تبارک و تعالی «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ» (توبه: 119)

    شب عاشورای حسینی است شب وقوع مصیبت عظمی شهادت حضرت اباعبدالله الحسین ـ علیه السلام ـ فرزندان، اصحاب و یاران باوفای ایشان است ابتدائاً به پیشگاه مقدس ولی‌الله الأعظم امام زمان ارواحنا فدا که مرحوم علامة امینی شب و روز عاشورا صدقه می‌دادند برا سلامت امام زمان می‌فرمودند: ایشون خیلی امروز و فردا امشب و فردا گریان‌اند باید برا سلامتیشون صدقه و دعا کرد به پیشگاه مقدس ایشون این مصیبت عظمی را تسلیت عرض می‌کنیم و در این شب عاشورا شبی که امام حسین برای دعا، نماز، استغفار فرصت گرفت در میان همة دعاهایی که میشه کرد و دعاها همش مهمه برای ظهور اون آقا و برای تعجیل در فرجشون دعا می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم به آبروی امام حسین این روزها این عزیزانی که در یمن مورد همجة آل‌سعود قرار دارند خانواده‌هایی که گاهی ده نفر یازده نفر در اونجا به شهادت می‌رسند و همچنین مظلومان فلسطین که تحت سیطرة آل یهود قرار دارند خداوند آل سعود آل یهود این دو در واقع در یک مسیر دارند حرکت می‌کنند بقیه هم از اذناب اینها هستند سلفی‌ها، تکفیری‌ها، همشون را نابود بگرداند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

    خطبه امام حسین(ع) در شب عاشورا

    اباعبدالله ـ علیه السلام ـ امشب خطبه‌ای خواندند که در این خطبه پنج نعمت را یادآور شدند و خدا را بر این پنج نعمت شکر کردند و بعد آیاتی از قرآن را که یکی دو تا از این آیات را امشب خیلی تکرار کردند در حالی که قدم می‌زدند دور خیمه‌ها با صدای بلند این دو تا آیه را که حالا عرض خواهم کرد می‌خواندند اما اون پنج نعمت و اون حمد و ثنایی که اباعبدالله امشب همة ارباب مقاتل همة تاریخ‌نویس‌ها شیعه و سنی مثل طبری، مثل کامل که اینها مال اهل‌سنت است منابع شیعه مثل لهوف و دیگران آوردند خیلی عجیب است آقایان، خواهران، یک وقت یک نعمتی به انسان میرسه و شکر می‌کنه خب این طبیعی است یکی خدا فرزند بهش میده میگه الحمدلله یک وقتی خدا به انسان خانه‌ای میده الحمدلله این خانه جور شد یا غذایی میل می‌کنه آبی می‌نوشه یه حاجتی داره برآورده میشه شکر در هنگام رویکرد نعمت طبیعی است اما یه وقتی یکی مریض بشه داغ ببینه محاصره بشه به یه قطره آب نیازمند باشه یه شرایط سخت و بحرانی باشه علی‌الظاهر نعمت مادی در کار نیست اینجا شکر کردن اینجا الحمدلله گفتن خیلی هنر میخواد خیلی زمینة سازندگی میخواد ابی‌عبدالله خطبه‌ای که امشب خوانده شما خودتون فکر کنید تو چه شرایطی است یک قطره آب تو خیمه‌ها نیست سی هزار دشمن و گرگ این لشکر را محاصره کرده شهادت فردا قطعی است زن و بچه میان بیابان اسیر دشمن‌اند در این حال فرمود: بسم الله الرحمن الرحیم اذنی علی الله أحسن الثنا و أحمد... خدایا شکر می‌کنم تو را حمد می‌کنم تو را ثناء می‌گویم تو را اونم بهترین ثنا این خیلی حرف بزرگی است این شرایط ویژه با این سختی نه گله‌ای نه شکوه‌ای نه مثلاً اشاره به حوادثی که اتفاق می‌افته آدم فکر می‌کنه سر یک سفرة گستردة نعمت مثلاً به ظاهر نشسته نه با این شرایط و این خیلی نکتة مهمی است خدا به حضرت داوود فرمود به بنده‌هام بگو خودتم همینطور اذکُرنی فی اَیّام سَرایِکَ حَتّی اَستَجیبَ لَکَ فِی اَیّامِ ضَرایِکَ؛ توی سرا و ضرا یعنی خوشی و ناخوشی منو بخون نه فقط تو ناخوشی‌ها بیای سراغ خدا قرآن میگه بعضی‌ها می‌آیند سراغ خدا «فَذُو دُعَاء عَرِيضٍ»؛ (فصلت: 51) خوب هم دعا می‌کنند اما وقتی گرفتار میشن وقتی مشکلات پیدا می‌کنند اینها حریص‌اند اینها دینداریشون فصلی است اینها دینداریشون مزاجی دینداری مزاجی به درد نمیخوره دینداری فصلی مفید نیست قرآن می‌فرماید:‌ «إِنَّ الْإِنسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا»؛ (معارج: 19) بعضی‌ها خیلی حریص‌اند «إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا»؛ (معارج: 20) تو گرفتاری‌ها جزع می‌کنند تو گرفتاری شکر نمی‌کنند «وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا»؛ (معارج: 21) تو اوضاع خوب هم که اصلاً یادشون میره خدا را این نکتة دقیقی است خدا رحمت کنه مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) یکی از دوستان می‌فرمود: ایشون تب شدیدی داشتند من رفتم عیادتشون دیدم مرتب میگن الْحَمْدُ ِللَّهِ رَبِّ الْعَلَمِينَ‏؛ گفتم حضرت آقا تب هم الحمدلله داره تب نشان‌دهندة بالأخره یک ناملایماتی تو بدن یک بیماری است یه نشانه‌ است تب هم بله این تب یا تنبیه یا ترفیع یا ما یه خطایی کردیم خدا میخواد کفارة گناهمون قرار بده یا یک رفعت و درجة میخواد بخاطر این به ما بده لذا در هر دو صورت این شکر داره تنبیه باشه شکر داره ترفیع هم باشه شکر داره اینکه تو روایات ما رو این نکته خیلی تأکید شده است که شما مواظب باشید نگاهتون به بلاها به آزمون‌ها یه وقت نگاه منفی نباشه روایت داریم اِنَّ البَلاءَ لِلظّالِمِ اَدَبٌ وَ لِلمُؤمِنِ اِمتحانٌ وَ لِلانبیاءِ دَرَجَة وَ لِلاولیاءِ کرامَة؛ بلا برا ظالم ادب است ظالم در اینجا به معنای حاکم ستمگر نیست یعنی گنه‌کار این یک ادبی است برمی‌گرده گاهی ممکنه این بیماری فرزندش این داغ این مصیبت این حادثه او را منجر به توبه کنه بله وَ لِلمُؤمِنِ اِمتحانٌ وَ لِلانبیاءِ دَرَجَة وَ لِلاولیاءِ کرامَة؛‌ برا مؤمن درجه است رتبة او را بالا می‌بره برای انبیاء کرامت برای اولیاء کرامت است فرق می‌کنه بالأخره برا بعضی‌ها آزمون می‌گیرند که ببیند جبران شده یا نه این خطای قبلیش درس نخوندن قبلیش آزمون بعضی‌ها برای تشخیص جبران گذشته است بعضی‌ها را نه آزمون می‌گیرند به یک رشتة تخصصی راهشون بدن این بره تو یک رتبة بالاتر تحصیل کنه این آزمون برای امتحان از این نیست که جبران کرده گذشته را یا نه می‌خواهند به آینده به المپیات به تخصص راهش بدن آزمون‌ها با هم تو دنیا هم آزمون‌ها با هم فرق می‌کنند یکسان نیست بعد از آنکه ابی‌عبدالله این شکر در واقع عالی را به جا آوردند گفتند خدایا من تو را بر پنج نعمت امشب شکر می‌کنم اللهم انی أحمدک

    منبع مطلب : www.menbarha.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید