این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    مقاله در مورد مدرسه خوب

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    مقاله در مورد مدرسه خوب را از این سایت دریافت کنید.

    مدرسه خوب: مقاله رایگالن درباره ویژگی های یک مدرسه خوب

    دراین بحث ما به چند موارد اشاره خواهیم کرد.1-یک مدرسه خوب باید چه ویژگی های باید داشته باشد16 مورد؟2- ویژگی های مدرسه هوشمند

    ویژگی های یک مدرسه خوب

    مدرسه خوب – مدرسه هوشمند

    دراین بحث ما به چند موارد اشاره خواهیم کرد.1-یک مدرسه خوب باید چه ویژگی های باید داشته باشد16 مورد؟2- ویژگی های مدرسه هوشمند

    یک مدرسه خوب دارای چه ویژگی هایی است. مدرسه ای که مایلید فرزند شما در آنجا درس بخواند؟

    مدرسه خوب و مطلوب مدرسه ای است که دارای ویژگی های خاصی باشد شاید بتوانم فهرست وار این طور خدمتتان عرض کنم که یک مدرسه خوب مدرسه ای است که:

    اول) مدیر مدرسه یک رهبر آموزشی است و کارها را از طریق مشارکت جلو می برد.

    دوم) معلم خود را وقف بچه ها می کند.

    سوم) در این مدرسه به توانمندی ها و علایق بچه ها توجه می شود.

    چهارم) مدرسه دارای برنامه است و همه تلاش ها در جهت و همسو با همان برنامه است.

    پنجم) مدرسه ای شاد و بانشاط است.

    ششم) فضایی زیبا و آرام بخش و نظافت و تمیزی قابل توجه دارد.

    هفتم) در این مدرسه همه همدیگر را دوست دارند و برای یکدیگر احترام قائلند.

    هشتم) مدرسه ای که فرزندم را درگیر یادگیری می کند.

    نهم) مدرسه ای که معلم فرزندم شیفته کارش است.

    دهم) مدرسه خوب مدرسه ای است که کوشش و تلاش فراگیران در این مدارس نادیده گرفته نمی شود و آنها موردتشویق و تحسین قرار می گیرند.

    یازدهم) در چنین مدرسه ای آموزش معلمان به کارآیی فراگیران منجر می شود.

    دوازدهم) ارتباط رضایت بخش بین معلم و والدین برقرار است.

    سیزدهم) در مدرسه مطلوب، فرآیند یادگیری ثمربخش است و همه عوامل مدرسه در خدمت فرآیند یادگیری هستند.

    چهاردهم) در این مدرسه معلم صلاحیت لازم علمی، اعتقادی، عاطفی و اجتماعی لازم را دارد.

    پانزدهم) مدرسه برای دانش آموزان جاذبه دارد.

    شانزدهم) دانش آموزانی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شوند مطالعه کنندگان خوب و شهروندانی مطلوب هستند.

    فکر می کنم در این مختصر به پاره ای از ویژگی های یک مدرسه مطلوب اشاره شد هرچند که ممکن است بتوان فاکتورهای دیگری به آن افزود. به هرحال من امیدوارم که روزی فرا برسد که بتوانیم بگوییم همه مدارس کشور ما در زمره مدارس خوب و با ویژگی های مطلوب قرار دارند.

    این مطلب را هم ببینید  مقاله رایگان روش مربیان در ایجاد خلاقیت

    ویژگی های مدرسه هوشمند

    مدرسه هوشمند مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

    در مدرسه هوشمند، برنامه درسی محدودکننده نیست و به دانش آموزان اجازه داده می شود از برنامه های درس خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه، روش تدریس براساس دانش آموز محوری است.

    تاکید بر مهارت های فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری، از راهبردها و خط مشی های مدرسه هوشمند است.

    ● هفت اصل کلیدی در مدارس هوشمند عبارتند از:

    ۱- دانش خلاق، ۲- استعداد یادگیری،

    ۳- توجه به فهم مطالب،

    ۴- آموختن با هدف تسلط و انتقال آن،

    ۵- ارزیابی آموخته ها به شکل متمرکز،

    ۶- غلبه بر مشکلات،

    ۷- مدرسه به عنوان یک سازمان آموزشی.

    مدرسه هوشمند مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه ای و شبکه ای انجام می شود و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

    در مدارس هوشمند کامپیوتر جایگزین تخته سیاه و سی دی جای دفتر مشق را می گیرد. دانش آموزان می توانند از طریق اینترنت اطلاعات بسیاری درباره هر موضوع که بخواهند بدست آورند. در این سیستم، معلم و شاگرد هر دو تولید محتوای الکترونیکی و درس را به صورت سی دی ارائه می کنند.

    در مدارس هوشمند آموزش منحصر به معلم نیست بلکه یاددهی و یادگیری کاملاً تعاملی است و دانش آموزان نقش اساسی در آموختن مباحث علمی دارند.

    در مدارس هوشمند، دبیران با استفاده از محتوای درسی الکترونیکی موجب تفهیم بهتر مطالب درس و صرفه جویی در وقت می شوند و دانش آموزان هم این فرصت را دارند که توانایی و قابلیت های خود را آشکار و به تولید محتوا بپردازند.

    در این گونه مدارس، کسب موفقیت دست یافتنی است و میزان آن به تلاش و پیگیری دانش آموزان و هدایت صحیح و جهت دار بستگی دارد. در این روش روح پژوهش و جستجوگری قطعاً جایگزین روحیه بی هدف دانش آموزان خواهد شد.

    در این سیستم رکن اصلی برای هر گونه تغییر، تغییر در فکر است و ابزار و امکانات تنها وسیله ای برای جامه عمل پوشاندن به افکار هستند.

    در مدارس هوشمند معلمان می توانند به جای اینکه تلاش کنند خودشان پاسخی برای پرسش های دانش آموزان پیدا کنند، از آنها بخواهند پاسخ پرسش هایشان را در رایانه پیدا کنند وبرای بقیه بازگو کنند.

    مدرسه هوشمند، مدرسه ای است که با کمک فناوری های نوین سیستم های آموزشی دیجیتالی هوشمند در سرعت بخشی به فرآیند یاددهی، یادگیری و بهبود مدیریت به صورت کاملاً نظام یافته باشد تا انسان عصر اطلاعات قادر به پردازش و دسته بندی و استفاده بهینه از منابع فنی دانش روز با توجه به طیف گسترده آن برای کشف استعداد خود و بروز خلاقیتها باشد.

    این مطلب را هم ببینید  نقش مدیران در پیوند خانواده،مدرسه و جامعه در ابعاد مسایل دینی،اجتماعی و اقتصادی

    فرق مدرسه هوشمند با مدرسه مجازی

    مدارس هوشمند مدارسی هستند که مبانی توسعه آنها استفاده از فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات می باشد.در این مدارس دانش آموزان باید حضور فیزیکی داشته باشند و تفاوت آن با مدارس مجازی این است که معمولاً به مدارس از راه دور گفته می شوند مدرسه هوشمند با مدرسه مجازی فرق دارد، مدرسه هوشمند اگر بخواهد مطلوب باشد باید دانش آموزان در آن حضور فیزیکی داشته باشند اما در مدرسه مجازی، دانش آموز و معلم می توانند کیلومترها از هم فاصله داشته باشند.

    معلمین مدارس هوشمند الزامی به متخصص بودن در حوزه IT ندارند بلکه باید بتوانند از سیستم این مدرسه مطلع باشند و از امکانات آن خوب استفاده کنند. به عنوان مثال یک معلم این نوع مدارس باید خوب بداند که منابع در کجاها وجود دارند که وقتی دانش آموزان سوالی مطرح کردند آنان را به منابع مورد نظر راهنمایی کند.

    مدرسه هوشمند مدرسه ای فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه انجام می گیرد و محتوای اکثر درون آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

    منبع مطلب : hampafile.ir

    مدرسه خوب و نقش آن در تربیت

    در این مقاله اهمیت انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندان به عنوان بازوی تربیتی خانواده را بیان کرده و به بررسی ویژگیهای مدرسه خوب می‌پردازیم.

    مدرسه خوب خانواده

    مدرسه خوب و نقش آن در تربیت

    By ایمانور Last updated تیر ۱۴, ۱۴۰۰

    Share

    مدرسه یک بازوی تربیتی برای خانواده است. والدین با انتخاب یک مدرسه خوب و تعامل مناسب با آن می‌توانند در تربیت و رشد فرزندانشان تاثیرات بیشتری داشته باشند. در این مقاله ضمن بیان اهمیت انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندان به بررسی ویژگیهای مدرسه خوب می‌پردازیم. برخی عناوین مطرح شده در این مقاله عبارتند از:

    مدرسه خوب مدرسه، بازوی تربیتی ویژگی‌های مدرسه خوب معلم خوب هم‌سالان خوب برنامه خوب

    اهمیت انتخاب مدرسه خوب

    مطالبه کیفیت مطلوب از مدرسه

    نکاتی در تاثیر مدرسه خوب

    چکیده

    والدین برای رشد و تعالی فرزندان خود در عصر حاضر نیازمند محیط‌ها و مکان‌های مکمل هستند که این محیط‌های مکمل گاهی اوقات رسمی است مانند مدرسه و گاهی غیررسمی مانند مسجد.

    مهم‌ترین محیط تربیتی، خانه و خانواده است؛ زیرا بر اساس آمار بیش‌ترین زمان را در اختیار خانواده هستند. بنابراین والدین و خانواده باید خودشان را مسئول تربیت بدانند و مدرسه را به عنوان یک بازوی تربیتی انتخاب کنند.

    ویژگی‌های مدرسه خوب عبارت‌اند از:

    معلم خوب همسالان خوب برنامه خوب

    یک معلم خوب باید متدین، با اخلاق، دلسوز، متخصص در رشته خود و عاشق تعلیم و تربیت باشد.

    ویژگی‌های همسالان خوب عبارت است از: بی‌ادب نبودن، خانوداه‌دار بودن، همگنی از لحاظ رفتار و اخلاق.

    یک برنامه خوب باید تمام ساحتی باشد و در زمینه علمی، رفتاری و مهارتی سبب رشد دانش‌آموز شود که برای رشد تمام ساحتی فرزندان، هم باید وقت گذاشت و هم هزینه کرد.

    مطالبه کیفیت مطلوب از مدرسه با واسپاری کار به والدین زمینه‌ساز رشد و تعالی فرزندان خواهد بود.

    مدرسه مطلوب علاوه بر داشتن معلم، دانش‌آموز و برنامه خوب، باید یک هماهنگی میان مدرسه و خانواده شکل بگیرد. هرچه خانواده و مدرسه هماهنگ‌تر عمل کنند، خروجی سیستم تعلیم و تربیت بهبود خواهد یافت.

    مدرسه خوب کمک به رشد خانواده

    ما در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که نیازمند به محیط‌ها و مکان‌های مکملی برای رشد و تعالی فرزندانمان هستیم. این محیط‌ها و مکان‌ها می‌توانند محیط‌ها و مکان‌های متعددی باشند. گاهی اوقات رسمی، گاهی اوقات غیررسمی یک موقعی ما فرزندمان را همراه خودمان به مساجد می‌بریم تأثیرات خود را روی فرزند ما می‌گذارد ولی از یک سنینی نیازمند است که فرزند به یک محیط‌های آموزشی و تربیتی رسمی به نام مدرسه برود و مدت زمانی از روز را آنجا سپری کند. درس بخواند، با معلمش ارتباط داشته باشد، با گروه‌های هم‌سان خودش ارتباط داشته باشد.

    لذا این‌که ما بتوانیم به این موضوع با یک نگاه عمیق و دقیقی به عنوان یک بازوی تربیتی توجه بکنیم، شاید خیلی بتواند یاری رسان باشد برای ما والدین. لذا من در ذیل این موضوع مدرسه خوب می‌خواهم چند نکته را خدمت شما عرض بکنم.

    مدرسه بازوی تربیتی

    اولین نکته، این است که فرزندان ما حتی اگر مدرسه بروند، مهم‌ترین محیط تربیتی، هنوز خانه و خانواده است. چون می‌دانید که فرزندان ما مدت طولانی را در طول زندگی‌شان در محیط‌های آموزشی نیستند یعنی باز بیش‌ترین زمان را در اختیار خانواده هستند. من اگر اجازه بفرمایید یکی دو تا آمار را اینجا بدهم. این‌ها می‌تواند کمک کند و اینکه بنده می‌گویم مدرسه، بازوست نه محوریت، در تربیت این آمارها می‌تواند به ما کمک کند.

    ببینید یک کودک وقتی به دنیا می‌آید تا حدود سن هفت سالگی که می‌خواهد مدرسه برود، اگر روزی دوازده ساعت بیدار باشد، حدود سی هزار ساعت در اختیار خانواده است یعنی در اختیار مادر است در محیط خانه است ولی شاید شما باورتان نشود یک دانش آموز از اول ابتدائی تا سال دیپلم، یعنی در این دوازده سال، شاید حدود ده هزار ساعت مدرسه می‌رود؛ یعنی یک سوم آن هفت سال اول زندگیش که در اختیار مادر هست.

    پس ببینید هنوز که هنوز است محیط خانه یک محیط ویژه‌ای برای تربیت است یعنی حتی اگر فرزندانمان مدرسه می‌روند، ما نباید مدرسه را به عنوان محوریت قرار بدهیم و خودمان فقط پادویی بچه را بکنیم. نه بدانیم که حتما ما آنجا هم نقش پررنگی داریم و حتما نقش تربیتی را داریم.

    یک آمار دوم را هم بدهم برای این که یک مقداری ملموس‌تر بشود. ببینید یک دانش آموز در مقطع ابتدائی موظفی‌اش در طول سال این است که حدود هشت صد و پنجاه ساعت مدرسه می‌رود. اگر سال را ما سیصد و شصت و پنج روز بدانیم، میانگین حدود مثلا دو ساعت و پانزده دقیقه می‌شود؛ چه بسا کمتر. در طول روز این دانش آموز مدرسه می‌رود یعنی هنوز که هنوز است بیش از بیست و یک ساعت در طول روز در اختیار خانواده است، به طور میانگین در طول سال.

    پس ببینید این زمان زیادی است که دانش آموز و فرزند ما در اختیار ما است و ما باید هنوز که هنوز است خودمان را مسئول تربیت بدانیم و مدرسه را به عنوان یک بازو انتخاب بکنیم و نگاه بازویی داشته باشیم هرچند بنده اینجا باید این نکته را بگویم؛ گاهی اوقات ممکن است که ما محور باشیم و ممکن است ماها وقت زیادی را برای فرزندمان بگذاریم ولی گاهی اوقات وقت‌های کوتاه می‌تواند تأثیرات عمیقی به صورت مستقیم یا منفی هم روی فرزندمان بگذارد.

    یعنی شما فکر نکنید که حالا مثلا اگر فرزندمان روزی چهار ساعت مدرسه می‌رود، پنج ساعت مدرسه می‌رود، شش ساعت مدرسه می‌رود، بقیه‌اش را در خانه است به قول ما در مدرسه هر اتفاقی می‌افتد، فرزند ما هیچ تأثیری نخواهد گرفت. نه گاهی اوقات ممکن است شما از درب منزل تا یک فروشگاهی این فرزندانتان را پانزده دقیقه مثلا پیاده می‌خواهید ببرید و برگردانید. ممکن است در همین پانزده دقیقه اتفاقاتی بیافتد که تا پایان عمر در ذهن فرزند ما باقی بماند.

    برای همین درست است که مدرسه به عنوان یک فضای مکمل و بازو محسوب می‌شود ولی در عین حال، موضوع پراهمیتی است که ما بتوانیم بر اساس یک سری ویژگی‌ها و پارامترهایی که بتواند مدرسه حائز شود، به دست بیاورد آن را انتخاب بکنیم و فرزندمان را به آن محیط بسپاریم که إن شاء الله می‌خواهم این ویژگی‌ها را برایتان در قالب چند نکته بشمارم و هر کدام را توضیحاتی را هم برایش داریم که خدمتتان تقدیم خواهم کرد.

    منبع مطلب : imanoor.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 2 ماه قبل
    3

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید