این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    نگارش کلاس سوم صفحه 74

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    نگارش کلاس سوم صفحه 74 را از این سایت دریافت کنید.

    دروس سوم دبستان

    دروس سوم دبستان

    بازگشت

    آموزش قرآن سوم دبستان

    هدیه های آسمان سوم دبستان

    فارسی سوم دبستان

    نگارش فارسی سوم دبستان

    ریاضی سوم دبستان

    علوم تجربی سوم دبستان

    مطالعات اجتماعی سوم دبستان

    بازگشت

    منبع مطلب : adavoodi.ir

    درسنامه آموزشی فارسی کلاس سوم درس 9: بوی نرگس

    درست و نادرست (صفحه‌ی 74 کتاب درسی) | درک مطلب (صفحه‌ی 74 کتاب درسی) | واژه آموزی | صندلی صمیمیت | بیاموز و بگو | بخوان و بیندیش: حوضِ فیروزه‌ای | درک و دریافت (صفحه‌ی 77 کتاب درسی) | مَثَل | واژه نامه

    درسنامه آموزشی فارسی کلاس سوم با پاسخ

    درس 9: بوی نرگس

    آخرین ویرایش: 16:21   1401/01/15

    گزارش خطا 40328 فارسی

    ستایش: خداوند رنگین کمان

    فصل 1: نهادها درس 1: محلهّ‌ی ما درس 2: زنگِ ورزش فصل 2: بهداشت

    درس 3: آسمان آبی، طبیعت پاک

    درس 4: آواز گنجشک

    فصل 3: اخلاق فردی- اجتماعی

    درس 5: بلدرچین و برزگر

    درس 6: فداکاران درس 7: کار نیک فصل 4: راه زندگی

    درس 8: پیراهنِ بهشتی

    درس 9: بوی نرگس فصل 5: هنر و ادب درس 10: یارِ مهربان

    درس 11: نویسنده‌ی بزرگ

    فصل 6: ایران من درس 12: ایران عزیز درس 13: درس آزاد درس 14: ایران آباد فصل 7: طبیعت درس 15: دریا

    درس 16: اگر جنگل نباشد

    درس 17: چشم‌های آسمان

    نیایش

    پاورپوینت دوره آموزشی، فارسی سوم دبستان

    مدرس: علی رجبی

    مدت دوره: 263 اسلاید (18 فایل)

    فارسی

    1141 تست 79,870 تومان

    ریاضی

    1884 تست 131,880 تومان

    علوم تجربی

    894 تست 62,580 تومان

    هدیه‌های آسمانی

    708 تست 49,560 تومان

    مطالعات اجتماعی

    760 تست 53,200 تومان

    قرآن

    65 تست رایگان

    صدای باد می‌آید. باران بر بام‌های سُفالی می‌بارد. پرنده، آوازی دل‌نشین می‌خوانَد. بهترین سرودها و نغمه‌های طبیعت، اطرافم را پُر کرده است. سرودِ آبشار، موسیقی جویبار، نغمه‌ی پرندگان ... .

    چقدر سخت است که همه‌ی صداها را می‌شنوم؛ امّا صدای تو را نمی‌شنوم!

    دریا آبی و بی‌انتهاست. سبزی درخت‌ها زیباست. پَرهای رنگارنگ پرندگان، چشم‌نواز است. کوه، بلند و استوار است.

    چقدر سخت است که همه چیز و همه کس را می‌بینم؛ امّا تو را نمی‌بینم!

    بوی گل، اطرافم را پُر کرده است. هر جا که می‌روم، بوی بهترین عطرها را حس می‌کنم. بوی سبزه، بوی نرگس، بوی یاس، بوی نان بِرِشته، بوی سیب‌های سرخ و سبز، بوی خاک باران‌خورده، بوی زعفران و ریحان ... .

    چقدر سخت است که این همه را حس می‌کنم؛ امّا بوی تو را حس نمی‌کنم!

    ای بهترین صدا، ای زیباترین دیدنی، ای خوش‌بوترین، ای عزیزترین غایب، بیا!

    تو آفتابِ وفایی، خدا کند که بیایی

    فروغِ دیده‌ی مایی، خدا کند که بیایی

    (شعر از صائم کاشانی) - فریبا کلهُر، با تغییر

    درست و نادرست (صفحه‌ی 74 کتاب درسی)

    1- آن کسی که از نظرها غایب است و روزی ظهور خواهد کرد، حضرت مهدی (عج) است. درست

    2- بچّه‌ها نمی‌توانند مثل بزرگ‌ترها از منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) باشند. نادرست

    درک مطلب (صفحه‌ی 74 کتاب درسی)

    1- اگر بخواهی با امام زمان (عج) صحبت کنی، چه می‌گویی؟

    2- می‌دانی نیمه‌ی شعبان چه روزی است؟ خاطره‌ای از آن روز، برای دوستانت تعریف کن.

    واژه آموزی

    جمله‌های زیر را با دقّت بخوان و به کلمه‌هایی که پررنگ است، توجّه کن. سپس درباره‌یِ معنای آن‌ها با دوستانت گفت‌وگو کن.

    - آواز دل‌نشین پرنده به گوش می‌رسید. دل‌نشین یعنی: خوشایند و پسندیده.

    - موضوع دلخواه من کتاب‌خوانی است. دلخواه یعنی: مورد علاقه

    - صوت دل‌نواز قرآن در مسجد پیچیده بود. دل‌نواز یعنی: دل‌پذیر، آرام‌بخش

    - تو جمعه نیامدی و غروب آن، چه دلگیر بود. دلگیر یعنی: غمناک

    - او از شکست دل‌خور بود؛ امّا ناامید نبود. دل‌خور یعنی: ناراحت

    صندلی صمیمیت

    - انتخاب موضوع: موضوع مورد علاقه‌ات را انتخاب کن. این موضوع می‌تواند بیان یک خاطره باشد؛ مثلاً خاطره‌ی اوّلین روز مدرسه، یا خاطره‌ی سفر به مشهد یا هر خاطره‌ی دیگری که دوست داری.

    - تفکّر: حالا که موضوع را انتخاب کرده‌‌ای، درباره‌یِ آن فکر کن.

    - گفتار: هر وقت آماده بودی، رویِ صندلی معلّم بنشین و رو به دوستانت، درباره‌یِ آن موضوع صحبت کن. یادت باشد زمان صحبت تو خیلی طولانی نباشد تا وقت داشته باشی صحبت‌های دوستانت را هم بشنوی.

    بیاموز و بگو

    1- به جمله های زیر دقّت کن و بگو از چند کلمه تشکیل شده‌اند؟ آیا معنی کاملی دارند؟

    - رفتم. از یک کلمه تشکیل شده است و معنی کاملی دارد.

    - آمدند. از یک کلمه تشکیل شده و معنی کاملی دارد.

    2- حالا به مثال های زیر توجّه کن. آیا معنی کاملی دارند؟

    - دیروز من و هم کلاسی‌هایم در خیابان به‌سمت کتاب‌فروشی

    از 9 کلمه تشکیل شده است و معنی کاملی ندارد.

    - هفته‌ی گذشته در مسجد محلّه، علی را

    از 7 کلمه تشکیل شده است و معنی کاملی ندارد.

    3- در مورد تفاوت این مثال‌های کوتاه و بلند، با هم کلاسی‌هایت گفت‌وگو کن. گاهی بعضی از جمله‌ها کوتاه و از یک کلمه تشکیل شده‌اند و معنی کاملی دارند. مانند: دیدم

    امّا بعضی از جمله‌ها بلند و از چند جمله تشکیل شده‌اند و معنی کاملی ندارند و خواننده را منتظر می‌گذارند. مانند: من صدای تو را

    بخوان و بیندیش: حوضِ فیروزه‌ای

    حَسَن، کنار پنجره‌ی اتاق نشسته است و به ماهیِ قرمز داخل تُنگ، خیره شده است. او با انگشتانش به دیواره‌ی تنگ، ضربه می‌زند و ماهی را به این طرف و آن طرف می‌راند. ماهیِ قرمز به سختی حرکت می‌کند و گاهی روی آب، بی‌حرکت می‌ماند. حسن، نگران ماهی است.

    منبع مطلب : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 7 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید