این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    پرونده مالیاتی من

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    پرونده مالیاتی من را از این سایت دریافت کنید.

    استعلام پرونده مالیاتی

    در این مقاله در خصوص استعلام پرونده مالیاتی و نحوه پیگیری وجود یا عدم وجود آن توضیح داده شده و نکاتی در خصوص سایت سامانه آن و ورود به سایت سامانه ارائه شده است.

    استعلام پرونده مالیاتی

    جهت استعلام پرونده های مالیاتی، سامانه ای توسط سازمان امور مالیاتی، راه اندازی شده است. نحوه پیگیری وجود یا عدم وجود پرونده مالیاتی، با ورود به سایت سامانه، برای متقاضیان این امر امکان پذیر می باشد. افراد، پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، یا ثبت نام در این سامانه، قادر به استعلام پرونده مالیاتی خود می باشند.

    برای مشاوره استعلام پرونده مالیاتی

    برای مشاوره استعلام پرونده مالیاتی

    از دیرباز تا کنون، مالیات و پرداخت آن توسط افراد مشمول مالیات، همواره یکی از راه های کسب درآمد دولت ها بوده است. در راستای نظام مند تر کردن این امر، دولت ها اقدام به وضع قوانین ویژه، در خصوص امور مربوط به مالیات نموده اند. در این قوانین، مشمولین مالیات و ضمانت اجرای عدم پرداخت مالیات، توسط افراد واجد شرایط، بیان شده است.

    برای هرچه بهتر مطلع شدن از امور مربوط به مالیات، سازمان امور مالیات، اقدام به راه اندازی سامانه الکترونیکی، تحت عنوان میز خدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی، نموده است و تمامی پرونده های مالیاتی افراد، اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در این سامانه موجود می باشد و افراد، ملزم به ثبت اطلاعات خود در این سامانه، می باشند.

    از این رو، در این مقاله، بر آن شدیم تا در خصوص استعلام پرونده مالیاتی صحبت کنیم و توضیحاتی در خصوص سامانه استعلام پرونده های مالیاتی و نحوه ورود به سایت سامانه و نحوه پیگیری وجود یا عدم وجود پرونده های مالیاتی، ارائه دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

    استعلام پرونده مالیاتی

    دولت ها، در راستای هرچه نظام مند تر کردن امور مربوط به مالیات، اقدام به وضع قانون نموده اند و در ایران نیز، قانونی تحت عنوان قانون مالیات های مستقیم وجود دارد. مطابق قانون مالیات های مستقیم، تمامی اشخاص مشمول پرداخت مالیات، اعم از حقیقی و حقوقی، باید اقدام به ایجاد پرونده مالیاتی در اداره مالیات نموده و تمام امور مربوط، از قبیل بدهی ها و وضعیت پرداخت آنها و یا پرداخت تمبر مالیاتی را در آن، قید شود.

    امروزه در راستای تسهیل این امر، سازمان امور مالیاتی کشور، اقدام به الکترونیکی نمودن امور مربوط به مالیات کرده است. با راه اندازی درگاه خدمات الکترونیک مالیات یا سامانه tax.gov.ir، تمامی مودیان مالیاتی، ملزم به ثبت و انجام امور مالیاتی خود به صورت الکترونیکی می باشند و بدین ترتیب، تمامی اطلاعات مربوط به امور مالیاتی افراد، در پرونده تشکیل شده آنها، درج می گردد.

    افراد متقاضی استعلام پرونده مالیاتی، می توانند به جای مراجعه حضوری به اداره مالیات شهر و استان خود، با وارد شدن به سامانه my.tax.gov و طی کردن مراحل لازم، اقدام به پیگیری پرونده مالیاتی خود نمایند.

    حتما بخوانید: مالیات چیست و انواع آن

    سامانه استعلام پرونده مالیاتی

    در سال های اخیر و با رواج استفاه از اینترنت، ارائه بسیاری از خدمات نیز، به صورت اینترنتی درآمده و متقاضیان آن خدمت، باید از طریق سایت های راه اندازی شده، اقدام نموده و از خدمات ارائه شده بهره مند گردند. از جمله نهادهایی که در سال های اخیر، اقدام به اینترنتی نمودن خدمات خود کرده اند، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی کشور می باشد.

    همانند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اقدام به راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت ها نموده است، سازمان امور مالیاتی کشور نیز، جهت تسهیل امور مربوط به مالیات، اقدام به راه اندازی میز خدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس tax.gov.ir و my.tax.gov.ir نموده است. این سایت، خدماتی در خصوص ثبت نام اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، اظهارنامه مالیات بر درآمد و مواردی نظیر آن ها را در رابطه با امور مالیاتی، ارائه می دهد. متقاضیان پیگیری پرونده مالیاتی نیز، می توانند با ورود به سایت سامانه my.tax.gov.ir، اقدام به استعلام  وجود یا عدم وجود پرونده مالیاتی خود نمایند.

    حتما بخوانید: سایت سازمان امور مالیاتی کشور www.intamedia.ir​

    ورود به سایت استعلام پرونده مالیاتی

    در قسمت قبل، در خصوص سامانه پیگیری پرونده مالیاتی، توضیح دادیم. همانند هر سامانه دیگری، از قبیل سامانه مربوط به استعلام بدهی مالیاتی و پرداخت قبض مالیات که متقاضیان آن، باید وارد سایت سامانه شوند، متقاضیان استعلام و پیگیری وجود یا عدم وجود پرونده مالیاتی نیز باید با ورود به سایت سامانه پیگیری پرونده مالیاتی، اقدام به استعلام نمایند. نحوه ورود به سایت سامانه، مطابق مراحل زیر است:

    در ابتدا، باید عبارت خلاصه پرونده مالیاتی یا آدرس my.tax.gov.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید.

    منبع مطلب : www.heyvalaw.com

    my.tax.gov.ir

    - my.tax.gov.ir | مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی و دریافت کد مالیاتی

    my.tax.gov.ir | مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی و دریافت کد مالیاتی

    فهرست

    روش مشاهده سوابق و بدهی مالیاتی با کد ملی و دریافت کد مالیاتی اعلام شد.

    شناسنامه قانون– برای دریافت کد مالیاتی با کد ملی و مشاهده سوابق و بدهی پرونده مالیاتی لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir وارد شوید. همچنین، مبلغ مالیات که کارفرما ماهانه از حقوق شما کسر کرده و به سازمان امورمالیاتی پرداخت کرده است، را می‌توانید از درگاه ملی خدمات الکترونیک مشاهده نمایید.

    ثبت نام و ورود به سایت اداره مالیات

    برای ثبت نام در سایت اداره مالیات، کافیست بر روی لینک https://my.tax.gov.ir کلیک کنید و سپس زبانه “ثبت نام” را انتخاب کنید. کد ملی، شماره موبایل و تاریخ تولد خود را ثبت کنید. نگران نباشید! با ثبت نام به این طریق، پرونده ای در سازمان امور مالیاتی برای شما تشکیل نمی شود، بلکه شما می توانید در صورتی که پرونده ای از قبل برای شما تشکیل شده است، وضعیت آن و وضعیت بدهی مالیاتی خود را استعلام کنید.

    در صورتی که قبلا در سایت اداره دارایی ثبت نام کرده اید، بر روی لینک https://my.tax.gov.ir/ کلیک کنید. زبانه “ورود” را انتخاب کنید کد ملی و رمز خود را وارد کنید و به سامانه اداره مالیات وارد شوید. در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، با کلیک بر روی زبانه “فراموشی” نسبت به بازیابی رمز عبور خود اقدام کنید.

    استعلام بدهی مالیاتی

    بعد از ورود به سایت اداره مالیات، در صفحه اصلی تحت عنوان “داشبورد مالیاتی” میزان بدهی شما به ریال نمایش داده می شود.

    مالیات نقل و انتقال خودرو

    برای ثبت درخواست نقل و انتقال خودرو و دریافت مفاصاحساب مالیات نقل و انتقال خودرو بر روی زبانه “مالیات بر نقل و انتقال خودرو” کلیک کنید.

    اضافه کردن یا حذف کارتخوان از پرونده مالیاتی

    برای اضافه کردن یا حذف کارت خوان در پرونده مالیاتی بر روی زبانه “ساماندهی پذیرنده های الکترونیک” کلیک کنید.

    مالیات ملک خالی

    برای مشاهده وضعیت پرونده مالیات خانه خالی بر روی زبانه “واحدهای مسکونی خالی از سکنه” کلیک کنید.

    مالیات خودرو لوکس

    برای مشاهده وضعیت پرونده مالیات خودرو لوکس بر روی زبانه “مالیات بر خودروهای تحت تملک” کلیک کنید.

    مشاهده پرونده های مالیاتی موجود

    برای مشاهده پرونده های مالیاتی مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده (درآمد و استعلام ارزش افزوده) بر روی زبانه “پرونده‌های مالیاتی” کلیک کنید.

    استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی

    بعد از ورود به سایت اداره مالیات بر روی دکمه “استعلام ممنوع الخروجی” کلیک کنید.

    مشاهده ابلاغیه مالیاتی

    امکان دریافت ابلاغیه های مالیاتی به صورت پیامکی برای شما وجود دارد. برای اینکار، بعد از ورود به سایت اداره مالیات، در صفحه اصلی زبانه “فعال سازی ابلاغ الکترونیک” را فعال کنید. توجه داشته باشید که ابلاغ بر طبق قانون تجارت می بایست به شخص شما در آدرس شما انجام شود. در صورت فعالسازی ابلاغیه اکترونیکی مالیاتی شما این حق قانونی را از خود سلب می کنید. ولی باتوجه به روال های اداره مالیات، پیشنهاد می شود این گزینه را فعال کنید. شما 30 روز بعد از مشاهده ابلاغیه الکترونیک، فرصت اعتراض دارید. در صورتی که ابلاغیه الکترونیک شما فعال نباشد، ممیز می بایست با شما تماس بگیرد و دیرتر ابلاغیه به اطلاع شما میرسد (همچنان شما 30 روز بعد از مشاهده حضوری ابلاغیه مهلت اعتراض دارید)، ولی در کل پیشنهاد می شود این گزینه ابلاغ الکترونیک مالیاتی را فعال کنید.

    خواندن این مطالب هم پیشنهاد می‌شود:

    جدول مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۴۰۱

    ویدئو/ آلن شیک (بخش 7)- غیررسمی عمل کردن (informality) مانع تحقق بودجه ریزی عملیاتی

    ترجمه/ تغییر سازمانی: یک مسأله رفتاری

    قوانین کیفری معاملات دولتی

    درسنامه حقوق شهروندی

    منبع مطلب : shenasname.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید