این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    چگونه ترند توییتر را ببینیم

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    چگونه ترند توییتر را ببینیم را از این سایت دریافت کنید.

    چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم ؟ اهمیت ترندهای جهانی

    ترندهای جهانی توییتر یکی از روش‌های یافتن اطلاعات از اخبار و حوادث بهروز دنیاست. با کمک ترندهای توییتر می‌توانیم در کارهایی مانند پاکسازی طبیعت و ... همراه شویم.

    چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم ؟ اهمیت ترندهای جهانی

    دیدگاه‌ خود را بنویسید / دیجیتال مارکتینگ / 13 زمان خواندن

    احتمالاً اخیراً با افرادی روبه‌رو شده‌اید که مشتاقانه گفته‌اند «چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم؟» و شما نیز نسبت به این جمله کنجکاو شده باشید، اما مفاهیمی چون ترند و توییتر ممکن است برای شما حاوی ابهاماتی باشند که نگذارند منظور چنین اشخاصی را درک کنید. معمولاً در اکثر رسانه‌های اجتماعی نیز بارها با پُست‌هایی برخورد می‌کنیم که از ترند شدن خبر می‌دهند.

    اما اگر بخواهیم موضوع ترند را صرفاً در رسانه‌ی توییتر دنبال کنیم، این موضوع چگونه انجام می‌شود؟! اگر شما نیز مایل هستید تا پاسخ این سؤال را بیابید و سپس با استفاده از ترندهای توییتر، بازار کسب و کار خود را گرم کنید، تا انتهای این مقاله دکتر ویز با ما همراه باشید تا با هم ببینیم که چگونه ترندهای جهانی توییتر را ببینیم و از آن‌ها استفاده کنیم!

    آنچه در این مطلب خواهید خواند نمایش فهرست محتوای این متن

    ترند چیست و چرا مورد توجه قرار می‌گیرد؟

    ترند یا «Trend» را از نظر لغوی می‌توان با مفهوم «گرایش و تمایل» معنا کرد. معمولاً از این واژه در فضای مجازی و بستر شبکه‌های اجتماعی متنوع استفاده می‌کنند تا مفهوم گرایش عمومی را نشان دهند. بنابراین وقتی حرف از ترند می‌شود، می‌توان چیزی را در نظر گرفت که ممکن است کاربران فضای مجازی نسبت به آن تمایل نشان دهند و پیگیر آن باشند.

    ترند را گاهی می‌توان مترادف واژه‌ی «مُد» در نظر گرفت، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، ترند قبل از مُد می‌آید و اگر گرایش‌ها و تمایلات عمومی در مورد یک ترند به حداکثر برسند، آن ترند در نهایت تبدیل به مُد می‌شود! البته ترند تنها مختص یک حوزه‌ی خاص نیست و موضوع ترندینگ را می‌توان در انواع زمینه‌ها مشاهده کرد.

    مطالعه بیشتر :

    آموزش توییتر : 16 تکنیک از برندینگ شخصی تا کسب‌ و کارها

    برای مثال، «ترندهای فشن» به مدل‌هایی اشاره دارد که ممکن است در آینده‌ای نزدیک، تمایل و گرایش اکثریتی را به سمت خود جلب کنند و تبدیل به مُد شوند. در حوزه‌ی اقتصاد نیز، ترندهای اقتصادی، همان اخبار و نظراتی هستند که دنیای اقتصاد را برای کوتاه‌مدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و باعث می‌شوند تا افرادی که درگیری این موضوعات هستند، به سمت آن گرایش پیدا کنند. این مورد را می‌توان به سایر زمینه‌ها نیز تعمیم داد. البته باید این را نیز در نظر بگیرید که معمولاً ترندها عمر کوتاهی بین چند روز تا چند هفته‌ای دارند و ترندهای جدیدتر جای ترندهای قبلی را به سرعت می‌گیرند!

    توییتر چیست و چرا ترندهای توییتر را باید شناخت؟

    گفتیم که موضوع ترند در مورد تمام زمینه‌های کاری، هنری، دیجیتالی، اقتصادی و …. وجود دارد. همچنین این کلمه در رسانه‌های اجتماعی نیز به شکل اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. برای مثال، ترند توییتر «Twitter» که یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرف‌دار است، ترندهای مخصوص به خود را دارد که در قالب توییت‌های 280 کاراکتری منتشر می‌شوند و افکار عمومی را درگیر می‌کنند.

    توییتر را می‌توان در رأس دیگر رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفت، به طوری که در اکثر موقعیت‌ها، بهترین متون خبری، طنز و سرگرمی، و …. ابتدا در این رسانه توییت «Tweet» می‌شوند و سپس در دیگر رسانه‌ها مانند اینستاگرام، تلگرام و …. نیز منتشر می‌شوند. با این اوصاف، طبیعی است که همگی به دنبال این باشیم که چگونه ترند های جهانی توییتر را ببینیم!! و بدانیم هشتگ‌های ترند توییتر امروز کدامند.

    معمولاً بیشتر دولت‌مردان و افراد سیاسی و اقتصادی مشهور جهان، توییتر را برای فعالیت خود در نظر می‌گیرند و نظرات خود را از طریق آن منتشر می‌کنند. به همین خاطر توییتر یک رسانه‌ی معتبر و سطح بالا به حساب می‌آید که دست اول‌ترین خبرها در آن وجود دارد و از این طریق می‌تواند با انواع ترندهای روز همراه شد. اگر شما ترندهای توییتر را بشناسید، بلافاصله می‌توانید آن‌ها را در دیگر صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارید و از این طریق، توجهات زیادی را به سمت پُست خود بکشانید.

    ترندینگ چگونه در توییتر ایجاد می‌شود؟

    برای اینکه بدانیم چگونه ترندهای جهانی توییتر (ترندهای توییتر) را ببینیم، باید به هشتگ‌ها توجه خاصی داشته باشیم. مدت زیادی است که استفاده از هشتگ «#» در رسانه‌های اجتماعی باب شده و افراد برای پیوستن به کمپین‌های متنوع از هشتگ مربوط به آن‌ها استفاده می‌کنند. قرار دادن هشتگ در بین متنی که می‌نویسید، سبب می‌شود تا افراد با راحتی بیشتری بتوانند شما را پیدا کنند و همچنین از هشتگ برای پیوستن به ترندها نیز بهره می‌گیرند.

    این مورد در رسانه‌ی توییتر هم دیده می‌شود و یکی از بهترین راه‌های ترندینگ در توییتر، همین استفاده از هشتگ است. اما استفاده از علامت # هم اصول خاص خود را دارد. برای مثال اگر شما بخواهید یک جمله را به همراه هشتگ بیان کنید، چه به فارسی و چه به انگلیسی، باید فاصله را حذف کرده و به صورت زیر عمل کنید:

    ItsComingHome# #آشپزی_با_عشق

    ملاحظه می‌فرمایید که برای جملات لاتین، فاصله کلاً حذف شده و در مورد هشتگ فارسی هم، به‌جای فاصله از علامت آندرلاین «_» استفاده شده است. پس اگر شما در توییتر فعال هستید، می‌توانید از طریق هشتگ‌گذاری متن خود، برای ترندسازی تلاش کنید یا از طریق پیگیری هشتگ‌ها، به ترندهای جهانی توییتر یا ترندهای توییتر فارسی امروز برسید. در ادامه به نحوه پیگیری هشتگ‌های توییتر خواهیم پرداخت. در مقاله هشتگ های پربازدید توییتر، بیشتر در این باره صحبت کردیم.

    ترندهای توییتر چه کمکی به ما می‌کنند؟

    مطمئناً برای اکثر افراد این سؤال ایجاد می‌شود که چرا باید ترندها را دنبال کنیم و به آن‌ها تمایل داشته باشیم، مگر ترندها چه نفعی برای ما دارند؟! در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که ترند می‌تواند به نوعی باعث رشد کسب و کارها شود. به طوری که شما می‌توانید زمینه‌ کاری خود را با ترندها همراه کرده و از این طریق هم محصولات و خدمات خود را آپدیت کنید و هم مشتریان بیشتری جذب نمایید.

    منبع مطلب : drways.com

    چگونه هشتگ های ترند توییتر را ببینیم

    اگر شما هم جزو مخاطبان توییتر باشید، احتمالا می دانید که هشتگ ها در توییتر چقدر اهمیت دارند. اما چگونه هشتگ های ترند توییتر را ببینیم.

    چگونه هشتگ های ترند توییتر را ببینیم

    عمومی / تیر ۷, ۱۴۰۰

    اگر شما هم جزو مخاطبان توییتر باشید، احتمالا می دانید که هشتگ ها در توییتر چقدر اهمیت دارند. هشتگ ها در توییتر بیشتر برای کمپین ها، اعتراضات و حرکت ها و فعالیت های دسته جمعی استفاده می شوند. در این مقاله قصد داریم درباره هشتگ های توییتر صحبت کنیم و به این پرسش پرتکرار «چگونه هشتگ های ترند توییتر را ببنیم» پاسخ دهیم.

    ترند توییتر چیست؟

    ترند توییتر و به طور کلی ترند شدن، اصطلاحی است که با گسترش شبکه های اجتماعی در میان ادبیات مردم جهان، جا باز کرد.

    ابتدا به خود کلمه ترند می پردازیم. ترند شدن به چه معناست؟ واژه‌ ترند در ابتدا در صنعت مد و فشن استفاده می شد. در صنعت مُد و پوشاک، وقتی از ترند شدن یا ترند بودن صحبت می کنیم، منظور مان فراگیر شدن یا رواج یافتن یک محصول است.

    پس به طور کلی می توان گفت موضوعات ترند، موضوعاتی هستند که بسیار فراگیر می شوند و تعداد زیادی از افراد درباره آن ها صحبت می کنند.

    کاربران با مشارکت در موضوعات داغ، شانس بیشتری برای دیده شدن توییت‌های خود پیدا می‌کنند. این موضوعات داغ یا ترند در شبکه های اجتماعی، علاوه بر کمک به دیده شدن محتوای کاربران، به درد رسانه ها، کسب و کار ها و حتی دولت ها می خورند. به همین دلیل، توییتر موضوعات ترند در این پلتفرم را بصورت لحظه‌ای به کاربران اعلام می‌کند.

    اما چه عواملی روی ترند شدن تاثیر می گذارند؟ آیا ترند شدن در توییتر، راحت است؟

    دو عامل هستند که در ترند شدن هشتگ و به طور کلی ترند شدن، تاثیرگذار اند:

    تعداد دفعات تکرار هشتگ

    تعداد کاربرانی که از آن هشتگ در توییت های خود استفاده می کنند.

    پس هرچه تعداد دفعات تکرار هشتگ و همچنین تعداد افرادی که از آن هشتگ استفاده می کنند بیشتر باشد، احتمال ترند شدن آن هشتگ بیشتر است.

    در نتیجه تعداد قابل توجه و رو به افزایش از کاربران که تعداد رو به افزایشی از هشتگ را منتشر و بازنشر می‌کنند، می‌توانند باعث ترند شدن آن هشتگ و موضوع مربوط به آن شوند.

    به دلیل حجم بسیار زیاد توییت‌ها در هر لحظه، برای اعلام موضوعات ترند از هوش مصنوعی و الگوریتم‌ های اختصاصی شناسایی ترند استفاده می‌شود. این الگوریتم ها موضوعات ترند را با توجه به رفتارهای مختلف کاربران شناسایی می کنند.

    یافتن هشتگ ترند

    هشتگ های ترند توییتر، کلماتی هستند که ترند می شوند و به صورت هشتگ (در کنار علامت #) قرار می گیرند. هشتگ زدن باعث می شود که راحت تر بتوان محتوا های مربوط به یک موضوع خاص را پیدا کرد.

    به عنوان مثال اگر هشتگ #خریدفالوور ترند شود، به این معناست که موضوع خرید فالوور شبکه های اجتماعی بسیار داغ شده است و افراد با گذاشتن این هشتگ در توییت هایشان می خواهند به توییتر سیگنال دهند که توییت شان درباره خرید فالوور است.

    البته اخیرا، توییتر قابلیت سرچ کلمات خارج از هشتگ را هم فراهم کرده است. یعنی لازم نیست شما حتما هشتگ #خریدفالوور را بزنید تا توییت شما در نتایج سرچ این کلمه ظاهر شود. همین که کلمه «خرید فالوور» را در توییت تان به کار ببرید کافی است.

    اما گاهی اوقات، ممکن است افرادی با استفاده از ربات، کاری کنند تا هشتگ مورد نظرشان ترند شود. اما هوش مصنوعی توییتر، قوی تر از این حرف هاست! توییتر برای شناسایی یک هشتگ ترند، از شاخص های دیگری استفاده می کند.

    یکی از این شاخص ها برای شناسایی ترند واقعی، توجه به اعتبار کاربران است. در واقع، توییتر اینطور تصور می‌کند که نمی‌شود یک موضوع داغ باشد و هیچ کاربر تاثیرگذار یا اینفلوئنسری در آن مشارکت نداشته باشد.

    پس در اکانت های افراد معروف، به دنبال آن هشتگ می گردد. شما هم می توانید با خرید فالوور توییتر، یکی از این افراد معروف در توییتر باشید.

    شاخص دیگری که در شناسایی هشتگ ترند، توسط توییتر استفاده می شود، اینگیجمنت (engagement) است. اینگیجمنت، میزان تعاملی است که یک توییت می گیرد. ریتوییت مهم‌ترین آن بوده و به نظر می‌رسد لایک و حتی موارد دیگری مانند کلیک بر روی هشتگ، در داغ شدن آن موثر باشد.

    در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز می توانید با خرید کامنت اینستاگرام اینگیجمنت خود را بالا ببرید.

    هشتگ های ترند توییتر در ایران و جهان

    زمانی که شما وارد قسمت اکسپلور توییتر می شوید، توییتر کلمات و هشتگ هایی را که در منطقه شما و در کل جهان، ترند شده اند، به شما نشان می دهد. در تصویر زیر شما در قسمت Trends for you ترند های مربوط به کشور لهستان (Poland) را مشاهده می کنید.

    این مسئله به این دلیل است که توییتر در ایران فیلتر است و استفاده از فیلتر شکن باعث می شود توییتر محل زندگی شما را آی پی تشخیص دهد که فیلتر شکن تان به آن متصل است. در نتیجه ترند های مربوط به آن کشور را برای شما نمایش می دهد.

    موضوعاتی که با عنوان «ترند در سراسر دنیا» مشخص می‌شوند، تمام ویژگی‌های عمومی ترند را داشته و در حجم زیاد و رو به افزایش، بطور گسترده در مناطق مختلف جغرافیایی یا در تمام جهان مورد استفاده قرار گرفته‌ اند. مثال هایی از هشتگ های ترند جهانی توییتر در سال 2021 به شرح زیر است:

    btsbutimscreamingthelyrics ، #Eternal_by_YoungK ، #Namjoon،  #ATEEZ_BEST_TRACKS ، #CryOut#

    چگونه بفهمیم کدام هشتگ فارسی در توییتر ترند شده است؟

    همانطور که گفتیم ترند توییتر منطقه‌ای، موضوعات داغ هر منطقه جغرافیایی را به کاربران اعلام می‌کند، و ترند توییتر جهانی، موضوعات ترند جهانی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

    ترند توییتر ایران به دلیل تحریم‌ها در دسترس کاربران نیست. به همین دلیل ترند های فارسی توییتر، به طور رسمی و توسط خود توییتر اعلام نمی شوند؛ اما، به معنای این نیست که کلمات فارسی نمی‌توانند در فهرست ترندها ظاهر شوند.

    از طرف دیگر، تعداد کاربران فارسی زبان توییتر، نسبت به مناطق دیگر، بسیار کم است. در نتیجه امکان این که یک هشتگ فارسی در لیست ترند های شما قرار بگیرد، زیاد نیست.

    برخی سایت ها و رسانه ها، آمار هشتگ های ترند فارسی را به طور غیر رسمی اعلام می کنند، که شما می توانید اخبار و آمار های این سایت ها را دنبال کنید. به عنوان مثال، برخی از هشتگ هایی که منابع و سایت های فارسی زبان به عنوان هشتگ های ترند فارسی در سال 2021 منتشر کرده اند، به شرح زیر است:

    منبع مطلب : followjet.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 5 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید