این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    کلمات درس سیزدهم فارسی پنجم

    دسته بندی :
    1. نکس
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    کلمات درس سیزدهم فارسی پنجم را از این سایت دریافت کنید.

    معنی کلمات درس 13 فارسی پنجم (روزی که باران می بارید)

    معنی کلمات درس 13 فارسی پنجم (روزی که باران می بارید) معنی درس سیزدهم فارسی پنجم   معنی کلمات درس 13 فارسی پنجم دکان : مغازه رهگذران : عابران بی

    معنی کلمات درس 13 فارسی پنجم (روزی که باران می بارید) - هوم درس

    خانه

    معنی کلمات درس 13 فارسی پنجم (روزی که باران می بارید)

    معنی کلمات درس 13 فارسی پنجم (روزی که باران می بارید)

    معنی درس سیزدهم فارسی پنجم

    معنی کلمات درس 13 فارسی پنجمدکان : مغازهرهگذران : عابرانبی اختیار : ناگاه و بی ارادهتمیز : پاکیزهلذت بردن : احساس خوشی کردنمخصوصا : به ویژهتصویر : نقشه ، عکسبوستان : باغدیدنی تر : تماشایی ترانتظار داشت : توقع داشتمشغول : سرگرماز قول من : از طرف منخیره شدن : چشم دوختن ، زل زدنسوار سبز پوش : امام زمانجامه : لباسنرگس : نام گل – نام مادر امام زمانرسم : آیین – روشپیشواز : استقبالفواره : بالا رفتن آب با فشارعود : نوعی چوب خوشبوجاودان : همیشگی

    جواب درس 13 فارسی پنجم

    مخالف کلمات درس 13 فارسی پنجم

    کوچک # بزرگ تمیز # کثیف زیبا # زشت زود # دیر آرام # تند ساکت # شلوغ باز # بسته

    کلمات هم خانواده درس 13 فارسی پنجممخصوصا: مخصوص ، خاصانتظار: منتظرمشغول: شغل ، شاغلخارج: خروج

    ||| 2 نظر

    هدیه دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

    برچسب‌ها:معنی لغات فارسی پنجم, معنی شعر های فارسی پنجم ,

    دیدگاه شما

    مانلی گفت: 1400-06-01 در 12:53 عالی پاسخ ریحانه گفت: 1400-01-21 در 09:21 عالی بود پاسخ موضوعات دسته‌بندی نشده پایه هشتم چهارم ابتدایی سوم ابتدایی ششم ابتدایی پنجم ابتدایی پایه هفتم پایه دهم پایه نهم پایه دوازدهم پایه یازدهم آخرین مطالب

    سوالات فصل پنجم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل چهارم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل سوم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل دوم روان شناسی یازدهم

    سوالات فصل اول روان شناسی یازدهم

    سوالات متن درس پنجم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس چهارم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس سوم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس دوم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس اول تاریخ دهم با جواب

    کلاس دهم آخرین نظرات یه بنده خدا عالی... مبی گابریل

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون...

    صبا

    پشمات می‌ریزه انقدر این درس زیاده...

    صباصادقی یازدهم... ماهان

    عالی ماهان هم کلاسی...

    Designed Home Dars 2020-2021

    تمامی حقوق شامل مطالب ، تصاویر و قالب سایت برای رسانه هوم درس محفوظ می باشد.

    منبع مطلب : homedars.ir

    درس سیزدهم فارسی پنجم ابتدایی روزی که باران

    درس سیزدهم فارسی پنچم ابتدایی روزی که باران برای دانش آموزان کلاس پنجم ابتدایی از کتاب فارسی پنجم دبستان به منظور آموزش درس فارسی پنجم ابتدایی

    پنجم ابتداییفارسی پنجم

    درس سیزدهم فارسی پنجم ابتدایی روزی که باران

    Admin به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۳۹۸2 اشتراک‌گذاری

    عــناوینی که در ایــن آموزش مــی خــوانید :

    اهداف درس سیزدهم فارسی پنجم ابتدایی روزی که باران

    ۱ تقویت روحیهٔ توکلّ به خدا در همهٔ مراحل زندگی

    ۲ شناخت امام زمان و ایجاد باور به نقش و حضور آن بزرگوار در زندگی

    ۳ آشنایی با برخی از واژگان و مضامین اخلاقی و مفاهیم دینی تأثیرگذار در زندگی

    ۴ افزایش توانایی درک متن

    ۵ گسترش واژگان با فرایند واژه سازی با ترکیب از طریق«نویس »

    ۶ تقویت درک دیداری و شنیداری

    ۷ آشنایی با نشانه های ساختار بلاغی متن مانند «بعد، سپس »

    ۸ تقویت مهارت نوشتن از طریق  شگرد«ادامه نویسی»

    فعایت های درس سیزدهم فارسی پنجم ابتدایی روزی که باران

    واژه آموزی:کلمه + نویس: در این درس، یکی دیگر از شیوه های واژه سازی به کمک بهره گیری از قاعدهٔ ترکیب، در زبان فارسی، آموزش داده می شود.

    لازم است در آموزش، همکاران گرامی با آوردن نمونه های مختلف از این ساخت زبانی(کلمه + نویس) و ساخت های دیگر، دانش آموزان را نسبت به شناخت و کاربرد ترکیب سازی با «نویس»  آشنا سازند.

    تصویرخوانی و صندلی صمیمیت

    نکتهٔ قابل درنگ در« تصویرخوانی»توجّه به فرایند آن است.

    یعنی ما آموزش  تصویرخوانی را از سطح بیرونی و ساده آغاز کرده ایم و در گام های بعدی آن را کامل تر و پیچیده تر ارائه داده ایم؛

    حرکتی از برون و سطح به درون و لایه های ژرف تر.

    برای تفصیل مطالب در این زمینه، به توضیحات تصویرخوانی درس های پیشین مراجعه شود.

    این سخن را هم نباید از یاد ببریم که تصویرخوانی، مقدّمه ای برای پرورش ذهن و زبان و رسیدن به گفتار و نوشتار مناسب، شمرده می شود.

    @=img=@#=img=#

    بخوان و حفظ کن بال در بال پرستوها

    ارزشیابی از فعّالیت های درس سیزدهم فارسی پنجم ابتدایی روزی که باران

    در قسمت ارزشیابی می توان از آزمون عملکردی کتبی استفاده کرد و از دانش آموزان خواست تا مفهوم شعر را به نثر ساده و روان در قالب یک داستان کوتاهبنویسند.

    پس از ارزشیابی و ارائهٔ بازخورد، این برگه ها در پوشهٔ کار نگهداری شود.

    در بخش« بخوان و حفظ کن» انتظار داریم، دانش آموزان، آموخته های پیشینی را در هنگام خوانش متن، رعایت کنند.

    رعایت نشانه های نگارشی و تأثیر آن در خواندنو توجّه به کاربست پاره مهارت های خوانداری در بلند خوانی، بسیار ضروری است؛ زیرا تأثیر زیادی در فهم و ادراک محتوا نیز دارد.

    فعّالیت نوشتاری: نگارش درس سیزدهم فارسی پنجم ابتدایی روزی که باران

    شیوه ای که در این درس، برای تمرین و مشق نوشتاری در نظر گرفته ایم؛ شیوهٔ« ادامه نویسی »است.

    یعنی نوشته ای را ما آغاز کنیم؛ راه و چشم اندازی را ترسیم نماییم و دنباله و گام های پسینی مراحل پیمودن را به دانش آموزان واگذار کنیم.

    برای آنکه شگرد«دنباله نویسی یا ادامه نویسی»برای دانش آموزان، ساده و تأثیرگذار باشد،

    بهتر است که موضوع ها و سرخط های نوشتن از موضوع های متناسب با دنیای کودکان و نوجوانان باشد تا با ذوق موضوع و شوق نوشتن، دست به آفرینش بزنند.

    بهره گیری از تخیّل و نشانه های نگارشی و رعایت هنجارهای درست نویسی،از اصولی است که لازم است همکاران در آموزش، بررسی نوشته و ارزشیابی کار دانش آموزان، بدان توجّه داشته باشند.

    درسنامه درس روزی که باران می بارید پایه پنجم

    واژه آموزی درس روزی که باران می بارید پایه پنجم

    نویس بنِ مضارع از مصدرِ نوشتن می باشد که صَرفِ آن به این گونه است :

    می نویسم                 می نویسیم

    می نویسی                 می نویسید

    می نویسد                  می نویسند

    نویس ←در ترکیب با اسم یا صفت می آید و اسمِ مرکب یا صفتِ مرکب می سازد .

    مثال : اسم مرکب : داستان + نویس ← داستان نویس

    صفت مرکب : خوش + نویس ←خوش نویس

    نکته ی نگارشی درس روزی که باران می بارید پایه پنجم

    ادامه نویسی : یکی از تمرین هایی که به مهارتِ نگارش کمک می کند ، کامل کردنِ جملات یا متن هایی نیمه تمام است برایِ ادامه ی متن ها باید نکاتی را در نظر داشته باشیم :

    ۱ – ابتدا متنِ موردِ نظر را به دقت بخوانید .

    ۲ – درباره ی آن فکر کنید تا در فضایِ نوشته قرار بگیرید .

    ۳ – با بهره گیری از تخیل ، متن را کامل کنید .

    ۴ – از نشانه های نگارشی در جاهای مناسب استفاده کنید .

    ۵ – نامِ مناسبی برای متن انتخاب کنید .

    ۶ – نوشته ی خود را پاک نویس کنید .

    ساختن ترکیب های جدید با کلمات درس گنجینه ی لغات شما را افزایش می دهد .

    با افزودنِ پیشوند یا پسوند مناسب ترکیب جدید بسازید ، می توانید کلماتی از درس را که دارای ارزش املایی هستند روی کارت بنویسید و مرور

    کنید تا املای شما تقویت شود .

    تمرین درس روزی که باران می بارید پایه پنجم

    ۱- معنی جمله ی « یا صاحب الزمان ؛ عَجل الله تعالی فرجه »  را بنویسید ؟

    ۲ -شش کلمه ی ترکیب شده با «نویس » بنویسید که سه تا از آنها اسمِ مرکب و سه تایِ آنها صفتِ مرکب  باشد ؟

    اسمِ مرکب : صفتِ مرکب:

    2 اشتراک‌گذاری

    Print Telegram WhatsApp

    منبع مطلب : dabesto.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید